Stylpe Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Jeg er på jakt etter en bærbar som egner seg til spilling, og har lenge vurdert en EliteGroup maskin hos MultiCom (de tre øverste maskinene). Jeg har hørt både godt og vondt om dem, men denne tråden overgår jo all forventning av lovprisning og ros. Det jeg stusser veldig mye på nå, er om jeg ikke burde vente til det kommer maskiner med Radeon 9600-kort i, siden de tilsynelatene er rett rundt hjørnet. Jeg er inne til førstegangstjeneste nå, og skal på første langperm om ganske nøyaktig ei uke. Hadde planlagt å bestille maskin til dess, så jeg kan få lagt inn all pikk og pakk før jeg reiser inn igjen. Det har jo vært folk som har påstått at 9600-maskiner skulle komme for fullt allerede i august, men det er jo ikke tilfellet. Jeg har lett og lett etter slike maskiner for under 20 laken, uten resultat. Dessuten er jeg litt i tvil om hvilken av 1400 og 1500 jeg bør velge, hvis jeg først skal ha en G551. Jeg tar gjerne imot tips om andre maskiner enn dette også! Lenke til kommentar
smetho Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Green 551 er bra maskiner, og skrøyte-tråden er der ikke uten grunn. Hvis du søker litt på forumet finner du fordeler og ulemper med den og så må du vurdere ut ifra dette og hva dine behov er. Har selv 551 C1400 og er veldig fornøyd. Spill går helt bra. Negative ting med maskinen er litt lavere batteritid enn andre Pentium M-baserte maskiner, kun 2 USB2-porter, litt løst tastatur (tror noen er mer plaget enn andre), men dette blir en vant til, og en vifte som går kontinuerlig (ikke særlig forstyrrende). Positive aspekter kan du vel lese om i tråden du nevnte Min anbefaling er å vurdere dette utifra til ditt bruk, og så handle ut fra det. Du får iallefall svært mye maskin for pengene og jeg angrer ikke et sekund! PS. Det blir også en vuderingssak om en er villig til å vente på 9600, eventuelt bruke mer penger for å få det, eller "godta" 9000 (som forøvrig er et bra kort). Lenke til kommentar
Stylpe Skrevet 7. september 2003 Forfatter Del Skrevet 7. september 2003 Maskina skal brukes til stort sett alt. HL2, surfing, film, programmering, 3D-modellering osv. Jeg må bare ha noe å gjøre på i førstegangstjenesten, og det tror jeg ikke jeg er alene om ^_^ Lenke til kommentar
Paragon Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Det har du helt rett i... Jeg er også inne til førstegangstjeneste (på Skjold, av alle steder), og jeg bestilte g551 c1400 fra multicom i går. Satser på at det blir litt mer å gjøre på i fritida etter den såkalte langpermen. Lenke til kommentar
Kenti Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Jeg fikk min G551 for to dager siden og er ganske fornøyd foreløpig. Hadde før en G732.. Alt er bare fryd og gammen, foruten at tastaturet bråker som helv.... Dette er ganske irriterende syntes jeg. Men blir sikkert vant til det... Viften er det hører man, men i forhold til den jeg hadde før (G732) er det stille som natten Og spørs om det er verdt å vente på Radon 9600 kortet. 9000 røsker alt jeg prøver å spille ihvertfall.. Lenke til kommentar
Stylpe Skrevet 7. september 2003 Forfatter Del Skrevet 7. september 2003 Paragon, hvorfor c1400 og ikke c1500? For 3000 bols ekstra får du jo DVD-brenner, 20GB og 100MHz ekstra, og det er jo ikke så verst etter min mening. Jeg ser også at flere har valgt c1400. Hvorfor? Lenke til kommentar
ponke Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 (Bokmålsdag i dag...) Fordi det er mange som heller bruker 3000 på en 250GB ekstern firewire-harddisk enn litt mer ytelse og dvd-brenning (noe de færreste bruker i dag). Og fordi 15000 er mye penger, 18000 er enda mer penger, selvsagt! Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
stiiig Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Hei stylpe. 3000 er mye penger... Det var i hvert fall min grunn til å kjøpe g551 c1400. Jeg strakk meg langt der. Tror det gjelder for de fleste andre også. Hvis du vet om en plass hvor pengene vokser på trær så må du dele det med oss. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Paragon, hvorfor c1400 og ikke c1500? For 3000 bols ekstra får du jo DVD-brenner, 20GB og 100MHz ekstra, og det er jo ikke så verst etter min mening. Jeg ser også at flere har valgt c1400. Hvorfor? Det er vel fordi 15000 er en magisk grense for mange... Lenke til kommentar
smetho Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Paragon, hvorfor c1400 og ikke c1500? For 3000 bols ekstra får du jo DVD-brenner, 20GB og 100MHz ekstra, og det er jo ikke så verst etter min mening. Jeg ser også at flere har valgt c1400. Hvorfor? Det er vel fordi 15000 er en magisk grense for mange... Ligger nok noe i det..... Lenke til kommentar
Blib Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Tja, vet ikke hvor smart det er å kjøpe bærbar til spilling nå? Jeg mener, hvor lenge er det til FX5650Go og MOBILE 9600 kommer? For fullt altså? Og det er jo et minimum hvis du skal spille HL2 og DoomIII and the like.. Forresten, hvis du ikke skal bruke denne til forelesninger osv, så spiller det vel liten rolle om den bråker? Og da kan du vel kjøpe den Dell'en med FX5650Go? Jeg tror jeg ville ventet til det kom flere maskiner med disse grafikkbrikkene iallefall. Hvis jeg skulle hatt en bærbar nuh... Lenke til kommentar
Paragon Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Beklager at det tok så lang tid å svare, øvelse etc... Jeg tok c1400 fordi, som så mange andre sa, 3000 spenn er mye for en dvdbrenner jeg ikke kommer til å bruke, litt mer ytelse jeg ikke kommer til å merke, samt mer harddisk som er litt redundant iom. jeg skal ha min gamle 180gig i et usbkabinett ved siden av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå