Gå til innhold

"lite" fps med 9800 pro i cs


bassmania

Anbefalte innlegg

hey.

 

Da jeg hadde mitt gamle Epox 8rda+ og 9800pro så hadde jeg 72 fps i cs, men etter at gjorde noe, husker ikke hva(da jeg slo av vsync så hjalp det ikke, gjode noe annet),men så fikk jeg da konstant 100 fsp.

 

Nå som jeg har dfi lanparty og 9800 pro har jeg 72 fps i cs, men prøver alt og får ikke 100 fsp.

 

Jeg har catlyst 3,7, slått av vcync. vet ikke hva jeg skal gjøre lenger(ikke at det er noe krise at jeg ikke har 100 fps, gjør ikke no, men kult at det står 100 fps)

 

vet dere hva jeg må gjøre da?

 

takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå kan det hende at jeg er helt på jordet, men har ikke innstillingene på skjermen noe å si?

 

Dersom den er stilt til 75 hz, vil ant. FPS i CS gå over det?

 

har ingenting å si md hz... før kjørte jeg en skjerm @ 30 hz ... 100 fps...

 

 

bassmania: gjør som akzj0n sa..... husk og ha av vsync... skal funke fett

Lenke til kommentar

Vsync er best på spør du meg. Du kan teste litt settings i Advanced Properties --> Display --> Monitor. Kanskje slå av DCC, eller sette en Override.

 

Etter å ha installert OS pleier nå jeg som regel å editere registry slik at jeg får den Hz'en jeg ønsker for hver oppløsning jeg bruker.

 

Sjekk HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlClass

 

En av disse key'sa (foldere) inneholder info om monitoren din. Når du har browset deg til den går du inn i 000x (som regel den høyeste som gjelder etter min erfaring) og deretter inn i MODES. Her kan du lage en custom setting for hver oppløsning. Den som allerede ligger der er max oppløsning dersom jeg forstår det riktig.

 

Eks: 1024,768@85Hz

 

Key: 1024,768

String: Mode1 Value: 31.0-121.0,85.0-160.0,+,+

 

Du kan nå endre det blå tallet til den Hz'en du ønsker. OBS! Denne Valuen er hentet fra min monitor driver. Jeg vil anbefale å bruke valuen som allerede ligger i "max oppløsning" dersom du prøver dette.

 

Edit: Når jeg tenker meg om gjelder vel dette problemet når man ikke får mer en 60 fps. 72 fps_max er vel default setting i HL, så det er vel fps_max 100 som er løsningen som nevnt over.

Lenke til kommentar
Nå kan det hende at jeg er helt på jordet, men har ikke innstillingene på skjermen noe å si?

 

Dersom den er stilt til 75 hz, vil ant. FPS i CS gå over det?

 

har ingenting å si md hz... før kjørte jeg en skjerm @ 30 hz ... 100 fps...

 

 

bassmania: gjør som akzj0n sa..... husk og ha av vsync... skal funke fett

 

er vsync av blir det mye forstyttelser p skjermen som jeg ser det en vanrett linje tvers over som forstyrrer resten av bildet.

Lenke til kommentar
1. Det er ikke vits og ha 100 fps i cs.

2. Ingen vits og slå av vsynvc eller.

3. Hvorfor?  

 

Fordi det er mye jevnere og glattere "grafikkk" mned vsync på. Uten så får du en litt rar lagg på en måte.  :yes:  

 

Trust me fool.

 

Helt riktig. Det der med at en MÅ ha 100 fps er bare tull. Du merker ingen forskjell på om du har 70 eller 100 fps.. Jeg spilte selv mye cs før, men ble dritt lei. Jeg har en dårlig spill pc men spilte med 50-60 fps og det var nesten ikke forskjell fra de som spilte med 100 fps..

Jeg er tror det bare er en greie mange cs spillere har fått for seg at de ha 100 fps.

Lenke til kommentar

ta å les HER hvis dere tror at det ikke er forskjell på 25fps og 100fps, eller 60fps og 100fps, for den saks skyld...så håper jeg vi kan legge denne diskusjonen død for noen flere....

 

hvis dere tror at menneske øyet bare oppfatter 25fps, ja da undervurderer dere en av naturen's mest komplekse og avanserte maskiner...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg

Dere må huske på fps_modem også da karer....

Jeg stod låst på 72fps i DoD (spiller ikke CS lenger nei), og satt fps_max til 99 / 101 uten at det skjedde noe, men når jeg satt fps_modem til 99 så hoppa jeg rett opp til 99fps...

Dette gjelder vel kun online spilling, og ikke lan...

Lenke til kommentar

fps_max 101 i console i CS

fps_modem 101 i console i cs

jeg anbefaler å bruke v-synch på, det ser så mYE bedre ut da (settes i kontrollpanelet for ATI og driverinstillinger for nvidia, omtrent samme fremgangsmåten)

 

så ville jeg lasta ned dette programmet her for å få løst problemene med at windows2000/XP låser Hz i OpenGL og D3d programmer til 60 som default...at ikke ati eller nvidia, eller MS for den saks skyld har fiksa dette med en patch eller driversettings, forstår jeg ikke... uansett refreshforce er et program som fikser dette....mer at det må kjøres ett hver driveroppdatering, men det trengs bare å kjøre en gang...hvis det dukker opp flere monitorer i menyen, så apply settingene for alle (var ett problem for meg, der det dukka opp 6!! monitorer i lista...windows selv registrerte 3 da, men men :) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...