Gå til innhold

Friår etter videregående? Erfaringer?

Nilsmi

Anbefalte innlegg

Heihei.

Jeg går tredje og siste året ved videregående skole. Jeg har ikke kommet frem til noen konkrete planer om hva jeg vil videre i livet, men jeg har veldig lyst til å reise og oppleve verden før jeg setter meg ned på skolebenken igjen. har blitt kalt inn i forsvaret men dette vil jeg utsette et år. Derfor lurer jeg på om det er noen som har noen erfaringer eller vet om noen skoler eller retninger jeg kan gå som anbefales. Som sagt vil jeg ha et år med mye reising og mange opplevelser. Med mye festing, ski-kjøring og avslapping.

Har ikke satt meg noen konkrete mål om hva jeg vil eller hvor jeg vil reise dette året. Men det beste hadde vært om jeg kunne oppleve mye og få med meg nyttige erfaringer og et minnerikt år.

Hvis det er noen som har noen flere spørsmål om denne tråden er det bare å spørre.

Jo flere svar jo bedre? Hadde vært fint om dere kunne dele noen av deres egne erfaringer!

Takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunne jeg gjort noe med det hadde jeg ikke tatt det friåret jeg tok. Spørs hva du vil, men jeg hadde ikke gjort det. Grunnen til at jeg tok 1 friår var vel fordi jeg var drittlei skole. Dette året gjorde jeg ikke noe annet enn å jobbe, forsvaret sendte innkallelse med en gang de fant ut at jeg ikke tok noen form for utdanning så jeg er pr dags dato innkalt til tjeneste i januar 2013. Vil du ut å reise når du tar friåret ditt kan det sikkert anbefales, men noen andre kan sikkert hjelpe deg på denne fronten. Jeg syns ihvertfall det var utrolig frustrerende å tjene penger 1 år for så å sette seg på skolebenken igjen. Kan jo også nevne at jeg gikk yrkesfag :)

Lenke til kommentar

Jeg vil også anbefale folkehøgskole! Det er et år der man får treffe masse nye mennesker, samtidig som man går på "skole" og gjør noe gøy hver dag!. Er utrolig mange linjer å velge mellom, men tenk deg godt gjennom fordi det du velger skal du faktisk gjøre et helt år! :p

Jeg velgte selv en linje der vi tok masse kurs og var på mye turer opp gjennom året, så vi gjorde aldri noe av det samme :)

http://www.folkehogskole.no/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...