Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jenta sier jeg har en sjanse - men ikke helt. HJELP!

Anbefalte innlegg

Har likt en jente en god stund, og prøver så godt jeg kan å komme nærmere henne. Jeg har gjort litt research og funnet ut et par ting; Hun vet at jeg liker henne, og hun syns det er søtt. Hun synes jeg er en all right fyr, og at jeg har en sjangs, men det er enkelte ting som hun syns jeg burde bli bedre på.

- En ting hun sier er at jeg må bli bedre på er å være tryggere på meg selv og ikke så "pinglete", som var ordet hun brukte. Hele barneskolen var jeg i "taper-gjengen" og jeg snakket aldri med jenter, begynte først med det på ungdomsskolen. På grunn av det blir jeg ofte nervøs når jeg snakker med jenter (og spessielt henne) fordi jeg er kjemperedd for å dumme meg ut; da blir det slik momleprat og alt går i dass.

- "Han er litt stalker til tider", sa hun. Hun sa ikke noe mer så jeg sliter litt med å forstå hva jeg skal gjøre. Jeg vet ikke hvor grensen til stalker beynner, men jeg går men henne hjem etter skolen, og snakker med henne på Facebook en gang i blant. Noen ganger går jeg med henne i stedet for å gå til min egentlige destinasjon, bare for å sankke med henne (,blir det for mye?).

- Hun sa også at jeg snakker om "radome ting". Dette kommer også (tror jeg) igjen fra at jeg snakket lite med jenter før 9. klassen (som jeg ikke går i nå), og vet ikke helt hva jeg skal snakke med henne om.

Ingen av disse tre trekkende er noe særlig positiv, og jeg vil gjerne forbedre meg på damefronten. Jeg vet ikke om hun er kvinnen i mitt liv, men jeg føler meg kjempegald når jeg er sammen med henne.

Jeg tror grunnen til at jeg også er litt desperat er fordi i løpet av mitt 16 år lange liv, så er det lengste jeg har kommet en jente en klem (kun 3 klemmer i løpet av hele ungdommen). Alle disse klemmene er fra jenta jeg er forelsket i, og jeg tror det ikke gjør denne "desperat"-greia noe lettere.

Håper dere kan gi meg noen gode råd og tips til å forbedre meg på disse sidene, slik at jeg kanskje, i fremtiden kan komme nærmere jenta.

Hilsen en greit gutt som er håpløs på damer :)Anonym poster: 580fef40397549ba03d70dc01b126a31 Anonym poster: 580fef40397549ba03d70dc01b126a31

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun høres faktisk ut som en bitch, spesielt når hun prater om ''stalker''delen. Virker som om hun forteller sine venner at hun har en kar som er head over heels for henne, også legger til at hun syns han er ''stalker'' for å smøre tykkere på. Det gjør også så hun virker veldig overlegen. Hvorfor er det stalkerish at du følger henne hjem??? Har hun noensinne sagt at hun ikke liker at du følger henne hjem eller andre steder?? Og du gjemmer deg ikke bak trær og sånt og følger henne mens du tror hun ikke er klar over det, tenker jeg?

• Liker 6
Lenke til kommentar

Hun høres faktisk ut som en bitch, spesielt når hun prater om ''stalker''delen. Virker som om hun forteller sine venner at hun har en kar som er head over heels for henne, også legger til at hun syns han er ''stalker'' for å smøre tykkere på. Det gjør også så hun virker veldig overlegen. Hvorfor er det stalkerish at du følger henne hjem??? Har hun noensinne sagt at hun ikke liker at du følger henne hjem eller andre steder?? Og du gjemmer deg ikke bak trær og sånt og følger henne mens du tror hun ikke er klar over det, tenker jeg?

Enig der, tror ikke du burde prøve deg på henne, altså du går jo i ungdomskolen, så du har mye igjen =)

Lenke til kommentar

- En ting hun sier er at jeg må bli bedre på er å være tryggere på meg selv og ikke så "pinglete"

Haha, for ei dum bitch. Det er ikke noe man gjør over natta.

Bli dritings med henne, pul henne, aldri snakk med henne igjen.

Eventuelt, hvis det ikke funker, bare drit i henne.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Enkelte ting du må bli bedre på? Hun liker rett og slett ikke personligheten din, så drit i henne. Du skal da ikke endre personlighet på grunn av ei jente. Du er som sagt bare 16 år, og det vil nok ikke ta lang tid før du møter ei jente som liker deg for akkurat slik du er nå.

Lenke til kommentar

- En ting hun sier er at jeg må bli bedre på er å være tryggere på meg selv og ikke så "pinglete",

- "Han er litt stalker til tider",

- Hun sa også at jeg snakker om "radome ting".

Oooook. Hvordan fikk du denne informasjonen? Hvis hun har sagt det til noen andre enn deg så har du besvart hva hun mener med at du er stalker. Slutt å følg etter henne, det blir bare for dumt.

Tryggere på deg selv er veldig lett å bli. Slutt å tenk på om hun liker det du sier, gjør, hvordan du oppfører deg eller noe annet. Vær sikker på at du er awesome, tenk "jeg er awesome" nok ganger så blir du automatisk mer selvsikker.

At du snakker om random ting kan være bra, så lenge du ikke går over til veldig sære ting som du selv egentlig ikke er interessert i. Jenter bryr seg ikke om hva du snakker om så lenge du viser at du selv er TYDELIG interessert. Det må ikke være en tvil at du ELSKER det du snakker om. Jeg snakker ofte om gaming, puling, IT eller annet som generelt ikke er "akseptert" å snakke med jenter om, men siden jeg ikke bryr meg det minste om hva de syntes om det jeg vil snakke om og siden jeg elsker temaene så er det aldri blitt et problem.

Og, forresten, ikke prøv å endre deg selv for noen andre. Endring av en selv skal kun gjøres for ens egen skyld!

Lenke til kommentar

Må skyte inn at jeg har en kompis som livet omtrent kun handler om gaming.. det blir VEEELDIG KJEDELIG etterhvert, når alt man prater om omtrent er gaming. Jeg er glad i gaming selv, men han er EKSTREM. Den type kar som våkner opp en time eller to ekstra for å spille før jobb/skole, og så gamer resten av dagen når han kommer hjem. Det er ikke attraktivt uansett hvor glad han er i gaming! :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bli dritings med henne, pul henne, aldri snakk med henne igjen.

Eventuelt, hvis det ikke funker, bare drit i henne.

TS ser ut til å være en bra person, og som vil komme best mulig ut av situasjonen. Fordi om jenta er bitch, trenger ikke han å bli drittsekk. Bedre å bare gi faen i henne.

Anonym poster: b94ba20d428df7bb4c136701ef195eb2

• Liker 1
Lenke til kommentar

Må skyte inn at jeg har en kompis som livet omtrent kun handler om gaming.. det blir VEEELDIG KJEDELIG etterhvert, når alt man prater om omtrent er gaming. Jeg er glad i gaming selv, men han er EKSTREM. Den type kar som våkner opp en time eller to ekstra for å spille før jobb/skole, og så gamer resten av dagen når han kommer hjem. Det er ikke attraktivt uansett hvor glad han er i gaming! :p

Høres ut som meg det! Bare at jeg leser bøker og ser på tv-serier i tillegg :p Men er ikke gaming jeg er mest interessert i, bare det jeg syntes er gøy å gjøre på fritiden i stressende perioder.

Lenke til kommentar

Høres ut som meg det! Bare at jeg leser bøker og ser på tv-serier i tillegg :p Men er ikke gaming jeg er mest interessert i, bare det jeg syntes er gøy å gjøre på fritiden i stressende perioder.

Det er ikke snakk om at jeg ikke liker lidenskap for slikt, som sagt, jeg selv digger å game! Men denne karen prater KUN om spill omtrent. Det blir for mye, uansett hva det er!

Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om at jeg ikke liker lidenskap for slikt, som sagt, jeg selv digger å game! Men denne karen prater KUN om spill omtrent. Det blir for mye, uansett hva det er!

Helt enig. Man må være en variert person for å kunne være interessant over tid.

Lenke til kommentar

TRÅDSTARTER SKRIVER

Helt enig. Man må være en variert person for å kunne være interessant over tid.

Nå synes jeg dere ble litt off topic, altså.

______

Jeg har snakket med kompisene: én mener at løpet er kjørt og at jeg burde ha spurt/handlet for lenge siden; "du kommer bare til å drite deg ut! Så inni granskauen!". Andre mener at jeg burde prøve når sjansen byr seg..

Det er ikke sikkert at det kommer til å bli noe som helst, men det er en mye bedre følelse å vite hva hun syns om meg enn å aldri spørre og tilbringe VGS i fortvilelse, fordi jeg aldri spurte! Anonym poster: cf26b2174689c3a446656f809b90a6d8

Lenke til kommentar

Slutt å følge henne bort fra din destinasjon. Vis at din tid er verdifull og si "nei, jeg må stikke denne veien, jeg har en avtale med xxxx" når det er naturlig at deres veier skilles. Jeg har aldri hørt om noen som har fått en dame de har lagt langflat etter. Du må vise at du er på samme nivå som henne, selv om dere ikke har sammenfallende interesser.

Lenke til kommentar

Unnskyld, men akkurat denne situasjonen har jeg hørt om så alt for mange ganger, og jeg mener ikke å være slem mot noen når jeg sier dette, men jenter elsker oppmerksomhet (og gutter for den sags skyld, men jenter kan være ekstreme), og det høres ut som alt du er for henne er en kilde til oppmerksomhet. Hvis det er sånn, så er det bare hu som synes det er morsomt med oppmerksomhet og kanskje føler det er litt spennende, men mest sannynligvis ikke noe mer. Og det er ikke noe du vil være, det vil bare føre til at du føler deg som dritt, tro meg, vi har alle vært der en eller annen gang.

Jeg sier ikke at det er sånn, for alt jeg vet kan det være noe der, men ha det litt i bakhodet og prøv å få et klart svar, og aldri forandre på den du er bare fordi en jente sier du må det. Da bør du ihvertfall finne deg noen andre, fordi det vil aldri noensinne funke.

Og ikke vær redd for å "drite deg ut", det går ikke ann å drite seg ut i sånne sammenhenger, og hvis du får et avslag, så ta det som noe positivt du kan ta med deg videre.

Endret av Auroron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...