Smokeeye Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Telenor.no -> Mine sider. Står det ett aktivt bredbånds abb. der? Lenke til kommentar
KaDust Skrevet 7. november 2012 Forfatter Del Skrevet 7. november 2012 Det ser sånn ut http://snag.gy/RWB2R.jpg http://snag.gy/941vk.jpg Lenke til kommentar
Smokeeye Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 (endret) Og sånn skal det se ut, iallefall ett bra tegn. Men hvis du har koblet som jeg sa i noen poster før (fargekode, uten splitter osv), og det enda ikke lyser på DSL så er det meget mulig at det er en montør som har unnlatt å gjøre sitt arbeid. Nøyaktig det samme skjedde meg, montøren ringte ikke engang, ble ca 4-5 dager forsinket (helg imellom) og fikk 2 mnd a' 499,- gratis som en beklagelse. Sistnevnte er det bare å spørre om kompensasjon så skal du se at du får det. Så lenge det er Telenor eller montøren som ikke har gjort sitt arbeid og du har ditt på det rene ifhl til installasjon o.l. Endret 7. november 2012 av Smokeeye Lenke til kommentar
KaDust Skrevet 7. november 2012 Forfatter Del Skrevet 7. november 2012 (endret) Okey, får håpe det ordner seg snart. Må få "lest" til eksamen Takk for hjelp. Endret 7. november 2012 av KaDust Lenke til kommentar
KaDust Skrevet 7. november 2012 Forfatter Del Skrevet 7. november 2012 Telenor har svart og mener at det eneste som skulle hjelpe var å resette modemet. Men det gjorde ikke noe forskjell. Argh. Lenke til kommentar
Smokeeye Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 De bekreftet at linjen skulle være aktiv fra deres side med andre ord? Lenke til kommentar
Smokeeye Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 (endret) Prøv dette da: Koble vegg -> modem (DSL) med grå fargekodet ledning som tidligere fortalt, koble så en ledning fra port #1 på modem til PC (direkte tilkobling). Så gå inn på Interner Explorer, eller hvilken som helst browser, og skriv inn 10.0.0.138 i URL feltet og trykk enter - Logg inn med admin (små bokstaver) og passord (WPA nøkkel som står under modemet på en klisterlapp). Gå så videre på Maintenance -> Backup/Restore -> Reset. Modemet vil så slå seg av og på, og alle lysene vil også blinke/gå av og på. Så skal disse lysene komme på i ca denne rekkefølgen -> Power (lyser fast) -> Port 1 (din PC) -> DSL (lyser fast) -> Internett (lyser fast). Endret 7. november 2012 av Smokeeye Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Hos meg hadde de koblet til feil linje i sentralen en gang. Jeg ville tatt med modem og kabel til noen andre med Telenor ADSL eller VDSL og prøvd det der om mulig. Da får du bekreftet om utstyret er i orden eller må byttes. Lenke til kommentar
KaDust Skrevet 8. november 2012 Forfatter Del Skrevet 8. november 2012 De bekreftet at linjen skulle være aktiv fra deres side med andre ord? Jepp. Og idag spurte de om hvilken inngang jeg hadde satt DSL-ledningen i. Inngangen til DSL er jo grå rundt hele dritten og det står klart og tydelig DSL under, hvordan kan jeg klare å koble det feil? Bleh, starter å bli hissig kjenner jeg. I morgen har jeg 2 skoleinnleveringer som jeg ikke får gjort fordi jeg ikke har nett. Prøv dette da: Koble vegg -> modem (DSL) med grå fargekodet ledning som tidligere fortalt, koble så en ledning fra port #1 på modem til PC (direkte tilkobling). Så gå inn på Interner Explorer, eller hvilken som helst browser, og skriv inn 10.0.0.138 i URL feltet og trykk enter - Logg inn med admin (små bokstaver) og passord (WPA nøkkel som står under modemet på en klisterlapp). Gå så videre på Maintenance -> Backup/Restore -> Reset. Modemet vil så slå seg av og på, og alle lysene vil også blinke/gå av og på. Så skal disse lysene komme på i ca denne rekkefølgen -> Power (lyser fast) -> Port 1 (din PC) -> DSL (lyser fast) -> Internett (lyser fast). Det var jo akkurat dette Telenor ba meg om å gjøre, og det funket ikke. Jan Skrotnes: Kjenner ingen i nærheten med Telenor og utstyret fungerer jo ellers. Lenke til kommentar
Smokeeye Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Siste ting, bak på modemet ved siden av de grønne portene, som er for tlf, så har du en bryter der du kan veksle mellom WAN og DSL. Står den på DSL? WAN = Fiber. Lenke til kommentar
KaDust Skrevet 8. november 2012 Forfatter Del Skrevet 8. november 2012 Forresten så lyser ikke port 1 fast, den blinker som bare det. Den står selvfølgelig på DSL. Lenke til kommentar
Smokeeye Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Ok, at den blinker på porten gjør ingenting, er bare hentydning til at det er trafikk på linjen (mellom PC og modem, ikke nødvendigvis internett). Gi meg noen minutt så skal jeg tenke litt hehe, så kommer jeg tilbake. Lenke til kommentar
KaDust Skrevet 8. november 2012 Forfatter Del Skrevet 8. november 2012 Haha, okey. Aldri vært så stressa før. Hvordan skal jeg klare å gjøre ferdig php-oppgaven OG webutviklingsprosjektet på en dag? Hvis jeg får nett idag, så blir jeg vel oppe hele natta. GOSH Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Fått det til? Telenor bekreftet på telefon at linja var koblet opp? Det er ikke flere linjer inn til der du bor da, og at det er koblet til feil (om du ikke nevnte leilighetsnr.)? Prøvd en annen veggkontakt? Lenke til kommentar
KaDust Skrevet 11. november 2012 Forfatter Del Skrevet 11. november 2012 Vi har bare en veggkontakt, linja var koblet riktig og de så at linja var koblet opp, MEN de fikk ikke kontakt med modemet mitt. Fikk en tekniker hjem til meg som sjekka modemet og det var visst defekt, så fikk nytt og nå fungerer alt som det skal 2 Lenke til kommentar
Smokeeye Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Bra at det ordnet seg. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Så bra at det løste seg! Husk å sett tråden som løst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå