Gå til innhold

[Løst] Modemet finnes ikke DSL-tilkoblingen.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og sånn skal det se ut, iallefall ett bra tegn. :) Men hvis du har koblet som jeg sa i noen poster før (fargekode, uten splitter osv), og det enda ikke lyser på DSL så er det meget mulig at det er en montør som har unnlatt å gjøre sitt arbeid.

 

Nøyaktig det samme skjedde meg, montøren ringte ikke engang, ble ca 4-5 dager forsinket (helg imellom) og fikk 2 mnd a' 499,- gratis som en beklagelse. Sistnevnte er det bare å spørre om kompensasjon så skal du se at du får det. Så lenge det er Telenor eller montøren som ikke har gjort sitt arbeid og du har ditt på det rene ifhl til installasjon o.l. :)

Endret av Smokeeye
Lenke til kommentar

Prøv dette da:

 

Koble vegg -> modem (DSL) med grå fargekodet ledning som tidligere fortalt, koble så en ledning fra port #1 på modem til PC (direkte tilkobling).

 

Så gå inn på Interner Explorer, eller hvilken som helst browser, og skriv inn 10.0.0.138 i URL feltet og trykk enter - Logg inn med admin (små bokstaver) og passord (WPA nøkkel som står under modemet på en klisterlapp).

 

Gå så videre på Maintenance -> Backup/Restore -> Reset. Modemet vil så slå seg av og på, og alle lysene vil også blinke/gå av og på.

 

Så skal disse lysene komme på i ca denne rekkefølgen -> Power (lyser fast) -> Port 1 (din PC) -> DSL (lyser fast) -> Internett (lyser fast).

Endret av Smokeeye
Lenke til kommentar

De bekreftet at linjen skulle være aktiv fra deres side med andre ord?

Jepp. Og idag spurte de om hvilken inngang jeg hadde satt DSL-ledningen i. Inngangen til DSL er jo grå rundt hele dritten og det står klart og tydelig DSL under, hvordan kan jeg klare å koble det feil? Bleh, starter å bli hissig kjenner jeg. I morgen har jeg 2 skoleinnleveringer som jeg ikke får gjort fordi jeg ikke har nett.

 

Prøv dette da:

 

Koble vegg -> modem (DSL) med grå fargekodet ledning som tidligere fortalt, koble så en ledning fra port #1 på modem til PC (direkte tilkobling).

 

Så gå inn på Interner Explorer, eller hvilken som helst browser, og skriv inn 10.0.0.138 i URL feltet og trykk enter - Logg inn med admin (små bokstaver) og passord (WPA nøkkel som står under modemet på en klisterlapp).

 

Gå så videre på Maintenance -> Backup/Restore -> Reset. Modemet vil så slå seg av og på, og alle lysene vil også blinke/gå av og på.

 

Så skal disse lysene komme på i ca denne rekkefølgen -> Power (lyser fast) -> Port 1 (din PC) -> DSL (lyser fast) -> Internett (lyser fast).

Det var jo akkurat dette Telenor ba meg om å gjøre, og det funket ikke.

 

Jan Skrotnes: Kjenner ingen i nærheten med Telenor og utstyret fungerer jo ellers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...