Gå til innhold

Treningsprogram

even1996

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på snart 16 år som har lyst på litt hjelp av noen med litt peiling til å sette opp et treningsprogram.

Jeg har trent styrke i ca 8 måneder, og har merket stor fremgang(spesielt i benkpress, 60-95kg). Men hittil har jeg ikke fulgt noe spesielt noe spesielt program. Jeg prøver å trene så variert som mulig, men noen ganger får jeg ikke restituert nok pga at jeg bruker den samme muskelen 2 dager på rad.

Så derfor lurer jeg på om noen kan hjelpe meg med et treningsprogram som passer for meg. Jeg vil trene hele kroppen, men satser MEST på å bli så sterk som mulig i benkpress, og få så stor biceps som mulig.

Jeg håper noen(helst med peiling) kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Du høres ut som en helt vanlig gutt på 16år som tenker på benk og biceps.

Vær obs på dette i et program at du burde ha like mye belastning på rygg som du har i bryst.

Så alltid prøv å ha en ballanse mellom press og dra, press opp og dra ned osv.

Jeg er personlig trener å har sett ALT for mange gutter på 16-17års alderen som tror de har utrolig peiling å kjører på med benkpress å pådrar seg skulder og ryggsmerter. Dette pga brystmuskelen er festet i yttersiden av overarmen å roterer den innover. Dette kan gi dårlig holdning, klemming i skulder osv.

Mange som fnyser når jeg sier det, men de kommer krypende tilbake når de har opplevd det.

Så vær obs på det!

Ang arm trening, så er det triceps som er den støreste muskelen i overarmen. Så om målet er stor arm, så vil du heller trene triceps.

Ikke overdriv med masse armøvelser. Det er bare bortkastet tid. Biceps trenes ved ryggtrening og triceps med bryst og skuldertrening. Så avslutt heller øktene med en passende armøvelse helt på slutten av økten din. Det holder i massevis. Armene har alt fått juling om du gir en skikkelig innsats i rygg og brysttreningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...