Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Både Nvidia og AMD jobber etter hva vi vet med prosjekter der skjermkortdriveren faktisk skal fortelle spillet hvilke innstillinger som passer mot dine komponenter og din skjerm. Dette er derimot ikke offisielt akkurat nå. Nvidia har blant annet en stor fasilitet i Russland som hvert år tester flere titalls tusen maskinoppsett nettopp med dette formålet. Ellers takk. Når jeg f.eks spiller WoW og er i raid, så kan jeg få en gigantisk spike av effekter på skjermen, og om det skal sette grafikken til maks i forhold til min maskinvare, ergo 60fps, så blir det fort 10-15fps i en skikkelig lagspike. Det kan ødelegge for 9 andre personer som jeg spiller sammen med. Lite moro. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 På grunn av input lag. Det finnes desverre ingen teknologi som kan synkronisere bildeflyten med refresh rate uten at det skaper noe input lag. Mange slår av Vsync når de spiller online FPS spill i favør for lavere input lag til tross for tearing. Dette er ikke ideelt i spill generelt men helt nødvendig for den absolutt beste presisjonen. Men hvorfor har jeg aldri opplevd tearing bortsett fra i 2 spill? Bunny Must Die og Doom 3? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Men hvorfor har jeg aldri opplevd tearing bortsett fra i 2 spill? Bunny Must Die og Doom 3? Flere muligheter: Du merker ikke stort til tearing Du får ikke høy nok framerate i spillene du spiller til at tearing oppstår, samtidig er framerate rimelig synkronisert med refresh rate. Spillene du spiller har ikke mulighet for å aktivere/deaktivere Vsync i spillet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Vet ikke åssen det er med nyeste generasjon av skjermkort, men utifra erfaring til og med HD4870 så bråker de fleste skjermkort ganske godt ved 100% load, så hvem vil vel at skjermkortet skal gjøre noe annet enn å idle når de ikke spiller. OK, jeg kan se for meg muligheten å la det jobbe ivei når man er på jobb/skole.. Det kommer helt an på skjermkort, kjøleløsning, hvor mye omgivelsestøy det er og hvor støysensitiv man er. Jeg er ganske støysensitiv selv, men kjører boinc hele tiden når jeg ikke bruker maskina (CPU+GPU) og lar noen CPU-kjerner kjøre boinc også når jeg bruker maskina. Når jeg trenger all kraften pauser jeg boinc. En av maskinene bråker ganske mye så den kjører bare når jeg ikke er til stede. Også kjører jeg ikke boinc når varmen er overflødig (sommeren). 1 Lenke til kommentar
migestian Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Her finnes det mange meninger. Noen mener at i enkelte spill vil lavere oppløsning være bedre for spillopplevelsen, mens andre mener det er bedre med høyere oppløsning for å få bedre detaljer.Gode gamle cs 1.6, still playin it 640x480 Det må være ekkelt 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Det må være ekkelt Det skal visstnok være enklere å sikte på lavere oppløsninger har jeg hørt, men jeg har aldri vært en stor CS 1.6-spiller. Lenke til kommentar
war2war Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 "Hele trikset er nemlig å dra stikken" stop en halv! vet ikke om det er lov å si... R.R humør 1 Lenke til kommentar
klakkelakk Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Denne artikkelen trenger en oppdatering. Blant annet om FXAA, adaptive sync, osv. Det er stadig nye ting, så hadde vært kjekt å holde den oppdatert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå