Gå til innhold

Beats hodetelefoner


KatrinaS

Anbefalte innlegg

Ikke si at de er dårlige eller at man får mer for pengene ved annet kjøp, men bare det jeg spør om

[...]

4: Hva liker/misliker du med de?

Du spør jo nettopp om hva folk misliker med Beats?

Folk (m/ ører og u/ misforstått poseringsbehov) misliker nettopp prisen og lyden.

 

Du sier du liker techno, dubstep og hip hop. La meg stille deg 2 helt betimelige spørsmål:

1. Er det trommer i musikken du hører på?

2. Liker du at trommer høres ut som trommer - eller bare veldig høy og langtrukken promp?

 

La meg prøve å tegne et bilde: "DUNK" eller "PRRRRRRRPPPPPTTTT"?

Endret av kevral
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du spør jo nettopp om hva folk misliker med Beats?

Folk (m/ ører og u/ misforstått poseringsbehov) misliker nettopp prisen og lyden.

 

Du sier du liker techno, dubstep og hip hop. La meg stille deg 2 helt betimelige spørsmål:

1. Er det trommer i musikken du hører på?

2. Liker du at trommer høres ut som trommer - eller bare veldig høy og langtrukken promp?

 

La meg prøve å tegne et bilde: "DUNK" eller "PRRRRRRRPPPPPTTTT"?

Hæ?
Lenke til kommentar

Har du hørt en tromme i virkeligheten? Den sier "dunk" eller "bam" eller "dssh", relativt korte og klart definerte lyder. Den samme trommen spilt gjennom et par Beats sier "PPRRRRRRMMMPPPTT" eller "DSSSSSSHHHHHHHH": veldig høyt og dypt, men også veldig uklart og udefinert. Også kalt "prompebass".

 

Smak er subjektivt, og særlig når det gjelder lyd. Hvis du er en av de som liker veldig MYE, men veldig lite presis bass, er Beats hodetelefonene for deg.

Lenke til kommentar

Stikk innom en "HiFi"-sjappe som har de Beatsa du er ute etter og spør om å få prøve de.

 

Edit: Du trenger ikke jo kjøpe de der uansett. Du kan f.eks. bare si at de ikke falt helt i smak enten du liker dem eller ikke for så å kjøpe de fra Siba eller andre steder. Evt. spørre om du kan få de der til samme pris.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Stikk innom en "HiFi"-sjappe som har de Beatsa du er ute etter og spør om å få prøve de.

 

Edit: Du trenger ikke jo kjøpe de der uansett. Du kan f.eks. bare si at de ikke falt helt i smak enten du liker dem eller ikke for så å kjøpe de fra Siba eller andre steder. Evt. spørre om du kan få de der til samme pris.

Hvor finner jeg et sånt sted? Jeg bor i Oslo, men takk for svar :)
Lenke til kommentar

I Oslo aner jeg ikke. Men det er jo bare å høre innom diverse butikker. Elkjøp? Expert? For såpass dyre hodetelefoner og med det dårlige ryktet de har ville jeg ikke kjøpt de uten å faktisk ha hørt på de selv. Ta med en telefon eller MP3-spiller og si at du aldri vil punge ut så mye penger uten at du vet du er fornøyd.

Lenke til kommentar

I Oslo aner jeg ikke. Men det er jo bare å høre innom diverse butikker. Elkjøp? Expert? For såpass dyre hodetelefoner og med det dårlige ryktet de har ville jeg ikke kjøpt de uten å faktisk ha hørt på de selv. Ta med en telefon eller MP3-spiller og si at du aldri vil punge ut så mye penger uten at du vet du er fornøyd.

Ok takk for tipset :) Skal se om jeg får testa i morgen kanskje.
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det viktigste er jo at han selv er fornøyd med kjøpet. Hvilken hodetelefon som er best er som mye annet objektivt. Derfor finnes det tusenvis av merker med sin egen lydsignatur. Bare håper ts tok seg tiden til å lytte til noen av de hodetelefonene som ble nevnt.

Jeg er fornøyd med de. Uansett hva de andre sier. Jeg er klar over at jeg kan få bedre lyd ved andre hodetelefoner og bedre kvalitet, men jeg liker beats bedre på utseende og design og lyden er grei. Har sett på de andre hodetelefonene også. Men jeg fikk disse for 800 siden det var kampanje, så det ble ikke så ille pris :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...