Anonym58508583 Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 (endret) Se eksempel ovenfor! Hei. Jeg trenger litt hjelp her. Jeg har laget en webside, som har noen retningslinjer for bruk, og dermed vil jeg trenge en greie som gjør at før du får tilgang til omerådet må du samtykke at du har lest reglene. Det jeg altså vil trenge er en slik sak som jeg viste ovenfor, som dekker hele siden, og ikke lar deg gjøre noen ting før du har lest teksten. Trenger at denne dukker opp i "index.php" helst som noe ala require('retninglinjer.php'); Takk for alle svar, bare å spørre om noe var utydelig. Jeg ønsker at denne skal dukke opp én gang, altså at den starter en "session" på at den er klikket på. Endret 6. november 2012 av Elc0m Lenke til kommentar
Anonym58508583 Skrevet 6. november 2012 Forfatter Del Skrevet 6. november 2012 Se http://1337day.com/ Det er en slik "TOS" side jeg vil trenge. Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 (endret) EDIT: Bruk COOKIES istedet. if(!$_COOKIE["terms"]) { require("retninglinjer.php"); die(); } og i retninglinjer.php kan du skrive setcookie("terms", true, time()+60*60*24*30); når brukeren har acceptet retningslinjene. Siste parameteret gjør at cookien er gyldig i 1 mnd. Dette kan du seff velge selv. Hva med session_start(); if(!$_SESSION["terms"]) { require("retninglinjer.php"); die(); } og i retninglinjer.php så har du bare en kodesnutt som lagrer session["terms"] til true hvis de godtar. edit: endret til riktig code tags. edit2: La til bruk av cookies som er bedre. Endret 9. november 2012 av Lek1 1 Lenke til kommentar
EvenAug Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Enig med Lek1. Her ville jeg helt klart brukt sessions. En veldig enkel introduksjon til det finner du her: http://www.w3schools.com/php/php_sessions.asp Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Da må man godkjenne retningslinjene hver gang man går inn på siden. Bedre med cookies i tillegg mener nå jeg. 1 Lenke til kommentar
Zt Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Støtter forslaget til TheClown. Bruk cookies slik at brukeren slipper å gjøre det hver gang man går inn på siden. Da hadde jeg falt ut for lenge siden i hvertfall Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 (endret) Da må man godkjenne retningslinjene hver gang man går inn på siden. Bedre med cookies i tillegg mener nå jeg. Helt enig. Hadde jo helt glemt av cookies. Bruker det jo omtrent aldri lengre La til en cookie versjon i min forrige post. Endret 9. november 2012 av Lek1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå