TanteEdgar Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Jeg sitter i dag med en ganske oppegående (synes jeg da) stasjonær pc, men jeg syns at 128gb er for lite når jeg har mange store spill på den. Jeg har en 3tb disk utenom der jeg har installert alle spillene untatt Skyrim (der er det mest loading) og da sitter jeg igjen med kanskje 20gb på C-disken. Windows liker dårlig at det er mindre enn 20gb på en disk og viser sin misnøye med å farge ikonet rødt. Det er irriterende. Nå leste jeg nettopp en test på Intel 330SSD til ca 650 kroner, kunne jeg kjørt 2-3 sånne som en stor disk? Vil ytelsen bli noe særlig bedre av det, eller vil det kun være nyttig for å få mer plass? Mitt oppsett i dag: Asus Maximus IV Extreme-Z Intel i7 2700k 4.7ghz 32gb ram Crucial SSD, tror det var noe sånt som 450/150mb ytelse eller noe sånt Sapphire 7970 kort 3x 24" skjermer 750W strømforsyning, tviler på det har noe å si Grunnen til at jeg vil ha flere disker er først og fremst bedre plass på C disken + at jeg har hørt at raid vil øke ytelsen noe (?) Flere billigdisker er jo ikke stort dyrere enn èn stor disk pr dags dato. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 (endret) Skal du ha Raid bør du ha 2 like SSD disker grunnen firmware/teknologien som brukes er nok litt forskjellig man riskerer trim funger dårlig spessielt ved forskjellig SSD og at man mister data om man har raid 0 også resetter bios eller overklokker og selve klokkingen henger opp hovedkortet. Windows 7 støtter vel ikke Raid med trim så man må i så fall ha programvare "intel toolbox" eller annet drivere for satakontrollerne for å støtte trim. Ja man får høyere ytelse ved raid men responstiden har jeg ikke merket noe særlig til godt mulig man må ha Raid 1 i så fall. Endret 6. november 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå