eias Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Jeg tenker på en nye bærbar PC, siden den gode klumpen hjemme har gått i dvale. Det vil koste en del å fikse den, så tengte jeg at jeg like greit kan kjøpe meg en bærbar. Har sett på noen AUSU pc'er, men hører folk ikke liker det. De anbefaler heller ACER eller DELL. Men kan jeg kjøpe en ASUS pc, og likevell bli fornøyd med det.. Tenker på rundt kr 5000. Takker for svar. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Jeg har hatt et noen ASUS-maskiner og har vært fornøyd hver gang. Kjøpte meg en ASUS G75VW for en mnd siden, og dæven som jeg elsker det monsteret! Maskinene er stort sett godt bygget, men de billigste bærer preg av å bli litt varme. Jeg har dog bare hatt én billigmaskin, resten har vært i klassen 10'000+. De er etter min erfaring også veldig gode på support. På den ene sluttet skjermkortet å fungere, og Asus fikset hele greia helt gratis, et halvt år etter at reklamasjonen hadde gått ut. I tillegg ettersendte de cd-plata jeg hadde glemt å ta ut, også helt kostnadsfritt. Har egentlig bare positivt å si om ASUS. Fake edit: De fyller ikke masse dritt på maskinene heller. Noe dritt vil det alltid være, men de er langt fra de værste på bloatware. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Jeg tror trådstarter blander Acer og Asus. Acer er kjent for å ha dårlig byggekvalitet og mer, mens Asus holder seg ganske bra. Jeg har selv Asus, og majoriteten på NITH har Asus (unntatt de som har Mac). De som har Acer har opplevd flere problemer vet jeg Mvh Faller Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Selv om jeg til nå bare har hatt en bærbar ASUS PC, vil jeg si meg enig i det om Dr. Mobius skriver. Betalte 9k for min- stillegående, kjølig, god skjerm (Mange bærbare ASUS PCer har 30 dagers pixel garanti. Så om du bare får en pixel feil på skjermen de 30 første dagene etter kjøp, vil du få fikset dette kostnadsfritt.) rask og relativt god lyd til å være en bærbar. Må også legge til at jeg fikk omtrent 0 bloatware på min PC, noen få demoprogrammer (trials) eller litt utdaterte programmer var alt. Må dog også nevnes at det ene programmet var 30 dagers prøveversjon av Trend Micro Internet Security 2012, som jeg fikk når jeg trykte på kjøp nå knappen fornyet til Trend Micro Maximum Security for 2år og til 3 PCer og beskyttelse av en Android enhet til en pris billigere enn en kinobillett. Så for meg var det mer en god deal enn et irriterende demoprogram. Asus har også et forum hvor i det minste jeg har fått raskt og godt svar. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Eg er på min andre Asus og har ingenting å utsette på nokon av dei. Har hatt kontakt med kundeservice ein gong, etter at garantien var gått ut. Dei fiksa det kjapt og greit. Asus N56VZ som eg har i dag er fabelaktig. Den har alt eg var ute etter i ein bærbar PC. Dell har eg heller ikkje noko negativt å seie om, anna enn at dei kanskje er litt dyre, mens Acer er eg ikkje så veldig stor fan av. Når eg høyrer Acer så tenker eg på kjipe kontor-PC-er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå