paithlezz Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Heisann. Jeg får veldig dårlige hastigheter med min nye ultrabook. Asus zenbook prime UX31A med Intel Centrino Advanced-n 6235. Har nyeste driver, og alt jeg har gjort er å endre 802.11n kanalbredde for 2,4, fra 20mhz til auto. Her er også et bilde av instillingene fra routeren, dlink dir655, Husker at jeg måtte ha wpa2 sikkerhet for å få 300mbps, så dette har jeg enda. Noe jeg har gjort feil? Jeg har 0 peiling på disse abgn greiene. Håper noen kan hjelpe meg, veldig irriterende å ikke få utnyttet linken min ordentlig. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 (endret) Det kan være støy som er årsaken. Hvis du bruker 40MHz båndbredde, så bruker du dobbelt så mange kanaler som ved 20MHz. Du kan i første omgang prøve laveste og høyeste kanal for å se om det hjelper. Endret 5. november 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 5. november 2012 Forfatter Del Skrevet 5. november 2012 Det kan være støy som er årsaken. Hvis du bruker 40MHz båndbredde, så bruker du dobbelt så mange kanaler som ved 20MHz. Du kan i første omgang prøve laveste og høyeste kanal for å se om det hjelper. Burde jeg bare kjøre 20mhz da? Skal teste ut kanelene nå. Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 5. november 2012 Forfatter Del Skrevet 5. november 2012 Merket ikke forskjell, gikk til rundt 54mbps. Merket ikke noe forskjell mellom channelene. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Hvis det er sterke nabonett, så må man vurdere om det er fordel eller ulempe med 40MHz. Du kan se signaler på trådløs ved å bruke f.eks inssider for PC eller wifi analyzer for Android. Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 6. november 2012 Forfatter Del Skrevet 6. november 2012 Hvis det er sterke nabonett, så må man vurdere om det er fordel eller ulempe med 40MHz. Du kan se signaler på trådløs ved å bruke f.eks inssider for PC eller wifi analyzer for Android. Men er instillingene mtp abgn greiene greit på dlink admin sida? Mixed mode? Skal sjekke om jeg har nyeste firmware, også ta en reset Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Det ser greit ut. Mixed mode betyr at du kan koble deg opp med f.eks 11g og 11n. Routeren vil bruke den høyeste hastigheten så lenge signalstyrke og støy er ok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå