pfa87 Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Jeg har nettop kjøpt meg domene på one.com, men skjønner ikke helt hvordan jeg skal legge ut html filene mine. Jeg får bare opp en dum web editor som vil at jeg skal lage websiden med deres eget program. Lenke til kommentar
Stigah Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 (endret) Har du en FTP-klient? Hvis ikke, last ned f.eks. FileZilla. Etter at du har lastet det ned, er det bare til å logge på med ditt FTP-brukernavn og passord, samt host. Endret 5. november 2012 av Stigah Lenke til kommentar
pfa87 Skrevet 6. november 2012 Forfatter Del Skrevet 6. november 2012 Har du en FTP-klient? Hvis ikke, last ned f.eks. FileZilla. Etter at du har lastet det ned, er det bare til å logge på med ditt FTP-brukernavn og passord, samt host. Takk, men jeg får ikke til å logge på. Får feilmeldingen "Connection attempt failed with "EAI_NONAME - Neither nodename nor servname provided, or not known" når jeg prøver med oppgitt påloggingsinfo. Noen som vet hva er galt? Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Bruk vanlig windows utforsker og skriv ftp://domenenavn.com Brukeren din er domenenavn.com passordet har du sikkert i en mail. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Har du lagt inn riktig adresse, brukernavn og passord til One sin server? har selv hatt One.com tidligere og ikke hatt noe problem. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Feilmeldingen du får betyr at serveren ikke ble funnet. FTP info er gjerne slik fra One.com: Server: ftp.*domenenavn* Brukernavn: domenenavn Passord:enten du har satt selv eller One.com har gitt deg. Lenke til kommentar
SniperVPN Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Om du ikke får det til så kan du logge på one.com (control pannel) og åpne "File Manager" der kan du laste opp en og en fil. Veldig tungvint. Pålogging er akkuratt samme på det kontrollpannelet som du skal bruke på ftp Lenke til kommentar
pfa87 Skrevet 6. november 2012 Forfatter Del Skrevet 6. november 2012 Rart, jeg får samme feilmeldingen fremdeles. Når jeg prøver å gå inn på filemanager via kontrollpanel virker ikke det heller, får beskjed om at linken/siden ikke finnes... Lenke til kommentar
jahnkare Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Rart, jeg får samme feilmeldingen fremdeles. Når jeg prøver å gå inn på filemanager via kontrollpanel virker ikke det heller, får beskjed om at linken/siden ikke finnes... Prøv med IE, hvis du ikke allerede har gjort det... Lenke til kommentar
Alekplay Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Du må bruke et opplastningsprogram, ala FileZilla eller Dreamweaver. Det er veldig lett å gjøre dette, og One.com har brukermanualer for begge. Om du fortsatt har spørsmål kan du gå til www.one.com også trykke på chat. De er veldig behjelpelige Hvis du lurer på hvilken informasjon du skal bruke så står dette i epost nr. 2 du skulle ha fått av one.com (om jeg ikke husker helt feil). Her kan du lese mer om FTP: http://www.one.com/no/produkt/ftp Her har du guiden om bruk av Dreamweaver: http://www.one-docs.com/pdf/adobe-dreamweaver.pdf Her har du guiden om bruk av FileZilla: http://www.one-docs.com/pdf/filezilla.pdf Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 Det skal funke å bruke "file manager", ihvertfall hos med (Chrome) Ulempen ved å laste opp egne filer (html, css), er at da kan du ikke bruke Web editoren. Altså du KAN, men da merker du at alt er vridd og kaos. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 Klubben min har en side laget i one.com. En ting som irriterer meg, er måten de har lagt den opp på. En eksempel er: Når du legger ut en tabell, og vil ha noe overskrift eller kommentar under tabellen, så må du legge ut en tekst boks for å kunne skrive noe. Det store ulempen, er... teksten forsvinner bak under tabellen, med andre ord: Tabellen flytter ikke ned automatisk ettersom hvor mye tekst du skrive i tekst boksen, den bare fortsetter ned bak tabellen og tabellen står fast der. De sier jeg må da flytte tabellen. ARGH, det er irriterende. den flyter oppå teksten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå