Mr.M Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Har kikket litt på diverse pdf hovedkort-manualer i forbindellse med mulig nyinnkjøp og snublet over spørsmålstillinga vedr. overskriften I en Asus manual står det: "DO NOT connect a keyboard / mouse to any USB 3.0 port when installing Windows operating system." osv. (klikk/forstørr) I Asrock manual om samme type hk, står det ikke noe om dette og de har til overmål plassert usb3 under PS/2 kontakten: (klikk/forstørr) Er ikke det å be om trøbbel? (hvis den første påstanden (asus) er riktig? Jeg vedder ei månedslønn på at folk flest vil koble mus eller tastatur i de blå usb3.0 portene Noen som har erfaring eller mer kunnskap om dette? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 5. november 2012 Forfatter Del Skrevet 5. november 2012 Er forresten disse to; (Asus) http://www.asus.com/Motherboards/AMD_Socket_FM2/F2A85M/ (Asrock) http://www.asrock.com/mb/AMD/FM2A75%20Pro4-M/ Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Bruker usb3 porten på laptoppen min som en vanlig usb port, og fungerer fint med både tastatur og mus. Usb3 skal være helt kompatibel med usb2 utstyr. Lenke til kommentar
3.14 Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Det står det at MENS du installerer Windows, så skal mus / tastatur være plugget inn i usb2.0, etter Windows er installert og usb3.0 driver er installert så er det fritt valg. 1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 (endret) Jepp. Det er som sagt kun fordi USB 3.0-driver ikke er en integrert del av Windows. Med en gang Windows er installert og den får mulighet til å komme seg på nettet, så kan du bruke portene igjen. Endret 5. november 2012 av Andrull 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 5. november 2012 Forfatter Del Skrevet 5. november 2012 (endret) I såfall kan man vel trygt påstå det var en designer-blemme av Asrock mht. til plasseringen av usb3? Som jeg sa, 99% kommer intuitivt å putte musa eller tastaturet inn rett under PS/2 i forbindelse med bygging av pc'n For Asus sin del ser man at usb3 er lokalisert lenger ned (under e-sata) alikevel ser de seg "forpliktet" til å opplyse om issuet. Bra! Endret 5. november 2012 av Mr.M Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 PC-bygging er alt for lett for tiden uansett. Litt trøbbel, feilsøking og utfordringer gir ekstra lærdom. ^^ Neida, men slik er det gjerne ofte om man skal velge seg et billig-merke. Edit: Det kan dog hende at det fungerer om man kjøper Windows 7 i dag (eller kanskje windows 8). For i dag så vil jeg egentlig anta at du får en plate med ferdig installert service-pack, som i teorien kan gjøre at USB 3.0 fungerer ut av boksen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå