Gå til innhold

CV XLS-215 + ?

Anbefalte innlegg

Hei!

Er nå på markede etter forsterker, reciever, spiller som passer godt til CV's XLS-215, men trenger hjelp.

Har søkt en del rundt, blant annet funnet veldig mange tråder angående XLS-215 her på forumet, men som ikke har tilfredsstilt mine spørsmål rundt temaet, ettersom at jeg er gansky ny rundt gamet med stereo, forsterkere, recievere, spiller etc.

For det første: Jeg trenger forsterker, grei sak. Denne skulle levere mest mulig watt, over 100. NAD har mange fine som passer (har jeg hørt), blant annet c256bee.

Nå er det også spørsmål som dukker opp som jeg gjerne skulle hatt svar på, også tips til hva som er best. Siden jeg er ny og ikke mye erfaring hadde det òg fint med begrunnelse og forklaring.

Annlegget skal brukes til film og musikk.

- Kan jeg forvente god lyd om jeg kobler gitarforsterkeren til annlegget?

- Hva er forskjellen på en forsterker og en såkalt "forforsterker", og hvor kommer reciever inn? Og hva trenger jeg?

- Hva er en "M3-forsterker"?

På forhånd: Tusen takk for all fremtidig hjelp!

~ S ~

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=771583

Om du leser litt her finner du forskjell på reciever, integrert forsterker, forforsterker og effektforsterker. Det kan være en god start.

Til XLS215 ville jeg vurdert NAD C165 (forforsterker) og en CV CXA8 eller 10 avhengig av budsjett. Dette er høyttalere som er glad i krefter.

Alternativt kan du vurdere noe mer "hi-fi"-orientert som Dali Lektor 6/8 eller Zensor-serien. Da passer NAD C356 bedre, selv om C375 ville vært bedre.

Stikk innom en HFK-butikk og snakk med gutta - det er det letteste uansett. Da kan de vise deg forskjellene på de forskjellige forsterkertypene og høyttalerne i tillegg til at du også får hørt forskjellene..

Lenke til kommentar

http://www.diskusjon...howtopic=771583

Om du leser litt her finner du forskjell på reciever, integrert forsterker, forforsterker og effektforsterker. Det kan være en god start.

Til XLS215 ville jeg vurdert NAD C165 (forforsterker) og en CV CXA8 eller 10 avhengig av budsjett. Dette er høyttalere som er glad i krefter.

Alternativt kan du vurdere noe mer "hi-fi"-orientert som Dali Lektor 6/8 eller Zensor-serien. Da passer NAD C356 bedre, selv om C375 ville vært bedre.

Stikk innom en HFK-butikk og snakk med gutta - det er det letteste uansett. Da kan de vise deg forskjellene på de forskjellige forsterkertypene og høyttalerne i tillegg til at du også får hørt forskjellene..

Tusen takk for svar! NAD C375 har jeg vært inne og sett på fra før, og denne fristet veldig! Masse alternativer for etterbygging, tilkoblingsmuligheter etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...