Civilix Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Ravenlord: Ok, det var jeg som surra nå. Trodde du snakka om denne, er den jeg er mest intressert i ikke giant2. Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Ravenlord: Ok, det var jeg som surra nå. Trodde du snakka om denne, er den jeg er mest intressert i ikke giant2. ehh jeg tror ikke den er så mye å satse på! mener at både zalman og TT sine heatpiper er bedre. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Ravenlord: Ok, det var jeg som surra nå. Trodde du snakka om denne, er den jeg er mest intressert i ikke giant2. ehh jeg tror ikke den er så mye å satse på! mener at både zalman og TT sine heatpiper er bedre. dog er det den eneste som er spesifisert for GF FX(NV30)-kort. Legg merke til at den er i kobber og ikke i alu. Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Ravenlord: Ok, det var jeg som surra nå. Trodde du snakka om denne, er den jeg er mest intressert i ikke giant2. ehh jeg tror ikke den er så mye å satse på! mener at både zalman og TT sine heatpiper er bedre. dog er det den eneste som er spesifisert for GF FX(NV30)-kort. Legg merke til at den er i kobber og ikke i alu. for det første tror du en sånn "TING" klarer å kjøle ned et FX kort (får håpe jeg tar feil da) ? Har jo ikke vifte engang. PS sjekk netconnection sin Giant 2 heatpipe sjekk hvilke kort som de mener passer. Artig skrivefeil de har men det står "Passer gefroce FX NV30 samt NV35" ! Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 for det første tror du en sånn "TING" klarer å kjøle ned et FX kort (får håpe jeg tar feil da) ? Har jo ikke vifte engang. PS sjekk netconnection sin Giant 2 heatpipe sjekk hvilke kort som de mener passer. Artig skrivefeil de har men det står "Passer gefroce FX NV30 samt NV35" ! *klipp&lim fra nc* Passer GF4 TI4x00, samt de fleste radeon 9x00 :?: Men jeg regner med at Gigant2 klarer fx kort også, og jeg har ikke tenkt og kjøpe den 'universal heatsink NV30' før jeg har sett tester av den, men tror nok den skal kunne holde et NV30 kort i sjakk forutsatt bra luftgjennomstrømning i kabinettet. Lenke til kommentar
Dirty Water Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Du kan jo kjøpe den heatpipe saken + en zalman bracket-vifte som du stiller inn til å blåse over GFX-kortet. Eller så er det jo mulig at du er en av de "heldige" som har et chieftech kabinett med viftehull foran gfx kortet Uansett, regner med at den Universal greien vil klare det. Den kjøler nok bedre enn Giant II, p.g.a. materialet den er laget av. Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 for det første tror du en sånn "TING" klarer å kjøle ned et FX kort (får håpe jeg tar feil da) ? Har jo ikke vifte engang. PS sjekk netconnection sin Giant 2 heatpipe sjekk hvilke kort som de mener passer. Artig skrivefeil de har men det står "Passer gefroce FX NV30 samt NV35" ! *klipp&lim fra nc* Passer GF4 TI4x00, samt de fleste radeon 9x00 :?: Men jeg regner med at Gigant2 klarer fx kort også, og jeg har ikke tenkt og kjøpe den 'universal heatsink NV30' før jeg har sett tester av den, men tror nok den skal kunne holde et NV30 kort i sjakk forutsatt bra luftgjennomstrømning i kabinettet. Tror du heller skal sjekke linken til Silent versjonen ab Giant 2. Og ja Den kan sikkert kjøle ned korten men da MÅ det være god luftgjennomstrømming vil jeg tro... Lenke til kommentar
CFD Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Heatpipe kjølerene er jo geniale.. Putter du en vifte oppe og under (til 50kr stk feks) så har du en sinsykt god kjøler ,men den veier og det er en fordel med et Avance kabinett eller noe som holder GFX kortet fast siden det veier MYE med en slik ting på. Men FX5800 kortene er ikke så raske i DX8. Iallefall ikke hvis jeg skal stole på ting jeg har lest rundt på nettet og ting som jeg selv har erfart ,men i DX9 så er kortet virkelig bra selv om det bare har 128bit minnebus. 500core og 1000mem er noe som de fleste FX5800 burde klare. FX5900 klokker ikke såpass bra ,men jeg tror det har noe med 256bit minnebussen som er den tingen som gjør det raskere enn FX5800. PS: SJekk del testene på 3dmark. Der ser dere FX5800 sine styrker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå