Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Er dette mye fravær?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med tanke på videre opptak, har det forsåvidt ingen ting å si. Når du skal komme inn på 2. år på videregående ser de ikke på fravær, kun karakterer. Men det at høyt fravær fører til lave karakterer skal man ikke se bort ifra..

Fremtidige arbeidsgivere bryr seg vel heller lite om mye fravær på 1. år videregående, om det er lite 2. og 3. året, regner jeg med.

Endret av Rotaderp
Lenke til kommentar

Okei. Men hvis man for eksempel skal til tannlegen og dette tar halve dagen, lønner det seg å gå resten av dagen da eller er det bedre å få dagsfravær? Alltid tenkt at det er lurt å gå på skolen resten av dagen, men virker jo som timefravær er verre...

Lenke til kommentar

Fraværet er ikke noe viktig i 1. vgs. Så lenge du får med deg pensum er det nesten samme hvor mye du er på skolen. Det du lærer i 1. vgs har du bruk for i 2. som du igjen har bruk for i 3. Bare pass på å ikke få så mye fravær at ordenskarakteren går ned.

 

I 3. klasse er det lurt å planleggge legetimer osv utenfor skoletiden.

Lenke til kommentar

Med tanke på videre opptak, har det forsåvidt ingen ting å si. Når du skal komme inn på 2. år på videregående ser de ikke på fravær, kun karakterer. Men det at høyt fravær fører til lave karakterer skal man ikke se bort ifra..

Fremtidige arbeidsgivere bryr seg vel heller lite om mye fravær på 1. år videregående, om det er lite 2. og 3. året, regner jeg med.

Jeg har hørt om noen arbeidsgivere som spør om fraværet fra videregående, og hvis du har mye, så spør de deg grunnen til dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...