Gå til innhold

I Nord-Norge er politiet noen "jævla hæstkuker" ifølge retten

Hva syns du om tema?  

22 stemmer

1. 1. Din mening

• Bør nordlendinger straffes for å si sine meninger, som de i sør?
      8
    • Bør folk i sør få lov til å gi uttrykk for sine meninger, som de i nord?
      14

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Jeg tipper at enten er den straffedømte en så kalt "søring", ellers er det en stakkars norlænning som har blitt offer for "sørifisering". Ingen ekte norlænning ville nedlate seg til å kalle snutebillene for fittetryner ...

En orntli tullpeis, vil nu æ kaille han

:)

Lenke til kommentar

Litt betenkelig at det som er straffbart i sør ikke er straffbart i nord, og grunnen til det er at det er vanlig å utføre denne straffbare handlingen i nord, men ikke i sør.

Hvis alle i nord begynner å stjele biler vil dette kanskje bli allment akseptert og ikke lenger straffbart?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Folk fra de tre nordligste fylkene har et herlig språk. De sier ting rett fra levera. Det er da mye bedre å bli skjelt ut av en fra nord enn en fra bibelbeltet på sør og vestlandet.

Dessuten er det høyest under taket i Nord Norge.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Det er også forskjell på hvordan fulle mennesker blir behandlet rundt omkring i landet. Det er forskjell på hvordan narkotikamisbrukere blir behandlet, utlendinger, homofile, håndverkere osv. Om de i nord ikke har noe problem med å bli kalt hæstkuk, nei da er det ikke noe problem og ingen grunn til å gå til sak.

Jeg sier ikke at det er greit å behandle noen dårlig i en del av landet bare fordi det er sånn i en annen del av landet, men om noe ikke er et problem, ikke gjør det til et.

Nordlendingene har ikke noe problem med å bli kalt hæstkuk. Okei. Det betyr ikke at alle andre må løpe rundt å gjøre det samme og peke nordover hvis de blir arrestert.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om du leser posten min vil du innse at det var i 2012 at jeg ble klar over det. ;)

Meget sent om jeg får si det.

Vi i Nord-Norge har kalt alle hestkuker og det som værre er i uendelige tider - når vi ønsket det.

Selv på 1800-tallet kunne øvrighetspersoner i området bli kalt en krogede hund, eller heimføing.

De fleste politifolk nordpå kommer sørfra ;)

Kanskje enda en grunn for å utdype eller utbrodere kallenavnet - navnet skjemmer vel heller ingen?

Endret av Vårbris
Lenke til kommentar

Beklager men jeg følger ikke like mye med på det som skjer i Norge som dere som er der fortsatt.

Godtatt. Og jeg tror ikke rettene i Nord-Norge mener at politet er jævla hæstkuker. Men som nordlending kan man slippe unna med dette. Lurer på om jeg hadde sluppet unna med dette som utflyttet nordlending (ikke skatteflyktning). :hmm:

Lenke til kommentar

Beklager men jeg følger ikke like mye med på det som skjer i Norge som dere som er der fortsatt.

Okay i utlendighet?

Ellers heter det jo at man skal dømmes av sine likemenn....

En tiltalt i mindre saker vil som regel bli tiltalt lokalt i tingrett, og der vil jo de fleste "kjenne" språket.

Problemer kan oppstå hvis nylig tilflyttede aktorer fra sørligere deler av landet prosseserer, eventuelt dommere, men de blir fort kjent med tingens tilstand.

Er ikke uvanlig at enn venn blir kalt dette heller - helt vanlig uttrykk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan ikke forvente at vi Nordlendinger skal måtte begynne å opptre som tertefine østlendinger?

Man har da sett Oluf og Tolken i den forbannede nordlending?

http://www.youtube.com/watch?v=Sm_Z3f_DOxw

Her ser vi en som har vært for lenge sørrafør

Kjøss me rett i ræva = suss meg på stjerten - når det blir oversatt eller translated til sørnorsk.

Endret av Vårbris
Lenke til kommentar

Jeg kommer fra Nord-Norge og har bodd i Tromsø og Bodø hele livet, men kjenner meg absolutt ikke igjen i den bannende-nordlending-stereotypen som gjennomsyrer samfunnet vårt :p Det er en viss mulighet for at vi sier 'faen' og 'helvete' litt oftere enn folket sørpå, men det er ikke slik at vi banner og kaller hverandre ukvemsord til vanlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...