Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg spiller CS:S og har i det siste merket dramatisk stigning av ping på servere som jeg ikke hadde noe problem på ellers.

Før hadde jeg ca 50 ms, men nå ligger jeg på 300+, så dropper det til 50, og pang så er det oppe igjen på 300+ på 5 sekunder. Hva kommer dette av? Er det noen som kan hjelpe meg?

Har Eidsiva nett, sentralen ligger vel ca 2 km unna meg. Begynner å bli relativt forbanna her jeg sitter og har prøvd det meste jeg kommer på.

Nettet vi betaler for er Eidsiva Standard; 4/0.5 mbps, og når jeg laster ned ligger jeg langt under 1 mbps.

- Henrik

Endret av kimpex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg går inn på oppgavebehandling og nettverk så står det nettverksbruk 0,16%, og på hastighet står det 54 Mbps.

EDIT: Er bare jeg som bruker nettet nevneverdig her i huset. De 2 andre sitter kun på facebook. Hadde samme problemet da jeg var den eneste pålogget på nettet i helga.

Nettverket er sikret, og det er ingen naboer som er inne på nettet.

Endret av kimpex
Lenke til kommentar

Det er ikke så nøye hvilken adresse du sjekker mot. Jeg pleier å bruke vg.no eller www.uio.no.

Uansett så der man at du har fine verdier mellom PC og router (0-1ms). Deretter blir det helt forferdelige verdier på flere hundre ms.

Dette kan skyldes flere ting. Bl.a. at båndbredden er tilnærmet 100% på inn eller utlinjen din. Det kan også skyldes en feil i modem eller hos ISP.

Jeg ville prøvd å restarte router/modem i første omgang (ta ut strøm til router). Deretter sjekket om noe på nettverket bruker båndbredde. Du kan sjekke din egen PC ved å trykke ctrl_alt_delete, oppgavebehandling, nettverk.

Pass på at trådløsnettet ditt er kryptert. En nabo kan bruke opp båndbredden om det er åpent.

Hvis mulig så koble en PC rett i modem (dersom du ikke har kun routermodem).

Finner du ikke noen løsning, så kontakt Eidsiva.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...