Sa95 Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Har vært på leting etter en ny pc ganske lenge og nå som W8 har kommet ut, tenker jeg at jeg gjør best i å kjøpe en pc med touch. Den skal hovedsaklig brukes til skole, dvs. Intel HD 4000 funker for meg. Mine kriterier: maks 2.5kg (helst lavere enn 2kg) Touchskjerm Helst mer enn 128GB lagring (HDD + SSD er best, med tanke på pris, antar jeg) Full W8, ikke RT God touchpad (ikke så viktig, men absolutt en bonus) Har også lest at Microsoft kommer med full-versjoner av Surface eller noe liknende til mars neste år. Noen meninger om dette, og om jeg bør vente? Takk! Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Når det kommer til Windows 8 touch laptoper finnes det jo mange forskjellige typer. Derfor kommer det mye an på hvilket design du liker best. Et godt eksempel på en Windows 8 laptop som skiller seg ut er Lenovo Yoga 13. Denne er en veldig fleksibel maskin, den kan brukes som en vanlig laptop, men du kan også brette skjermen helt rundt til undersiden av den så du da har et nettbrett. Maskinen kjører på en i7 dobbeltkjerne prosessor 1,9GHz, den har 4GB minne og 128GB lagring. Skjermen er en 13" 1600x900 IPS skjerm som gir gode innsynsvinkler og gode farger. Maskinen veier bare 1,5Kg. Her har du en link til den: http://www.dustinhome.no/product/5010654443/lenovo-ideapad-yoga-ci7-1-9-4gb-128gb-ssd-13-3-w8/ Microsoft skal som du sier komme ut med en ny Surface kalt Surface Pro basert på en Intel i5 prosessor. Den skal være veldig lik Surface RT, bare at den vil bli nesten dobbelt så tykk, veier 50% mer (fortsatt under 1Kg), Den vil ha en vifte pga. prosessoren, Skjermen vil være 1920x1080 istedet for 1366x768. Den vil også ha en medfølgende "stylus" penn hvis det er noe du skulle ønske å bruke. Det Microsoft sa var at Surface Pro skal komme tre måneder etter Surface RT, noe som betyr at den mest sannsynelig vil komme i Januar. Beklager at jeg ikke får lagt til flere her nå, men jeg har ikke tid i dag. 2 Lenke til kommentar
Sa95 Skrevet 10. november 2012 Forfatter Del Skrevet 10. november 2012 Når det kommer til Windows 8 touch laptoper finnes det jo mange forskjellige typer. Derfor kommer det mye an på hvilket design du liker best. Et godt eksempel på en Windows 8 laptop som skiller seg ut er Lenovo Yoga 13. Denne er en veldig fleksibel maskin, den kan brukes som en vanlig laptop, men du kan også brette skjermen helt rundt til undersiden av den så du da har et nettbrett. Maskinen kjører på en i7 dobbeltkjerne prosessor 1,9GHz, den har 4GB minne og 128GB lagring. Skjermen er en 13" 1600x900 IPS skjerm som gir gode innsynsvinkler og gode farger. Maskinen veier bare 1,5Kg. Her har du en link til den: http://www.dustinhom...gb-ssd-13-3-w8/ Microsoft skal som du sier komme ut med en ny Surface kalt Surface Pro basert på en Intel i5 prosessor. Den skal være veldig lik Surface RT, bare at den vil bli nesten dobbelt så tykk, veier 50% mer (fortsatt under 1Kg), Den vil ha en vifte pga. prosessoren, Skjermen vil være 1920x1080 istedet for 1366x768. Den vil også ha en medfølgende "stylus" penn hvis det er noe du skulle ønske å bruke. Det Microsoft sa var at Surface Pro skal komme tre måneder etter Surface RT, noe som betyr at den mest sannsynelig vil komme i Januar. Beklager at jeg ikke får lagt til flere her nå, men jeg har ikke tid i dag. Jeg har tenkt litt på dette. Jeg liker Yoga veldig godt, men føler personlig at 128GB SSD ikke holder. Det beste alternativet jeg finner nå er denne: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SANP540U3CA01/samsung-5-serie-ultra-13-3-ultrabook?scid=EXT_PRICEENGINE_PRISJAKT Gjør alt Yoga kan gjøre, utenom å bli tablet, til en billigere penge. I tillegg er jeg litt i tvil når det gjelder hvor praktisk det er å holde 1.5kg i hendene som en tablet. Når det gjelder surface pro, så vil det antakeligvis koste minst like mye som Yoga koster nå, ikke sant? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 For Surface Pro vil jeg regne med 8-9000kr for billigste modellen (64GB), men jeg har ingen anelse, jeg bare gjetter. Samsungen kan være en god PC, med mindre hengslene ikke er gode nok. Er jo ganske så kjipt hvis skjermen går bakover når du prøve å trykke på den. Dette var noe jeg hadde litt problemer med når jeg brukte den nye versjonen av Sony Vaio T13. En ting du burde gjøre er å gå til en butikk og prøve PCen, dette hjelper veldig med å velge en PC. Jeg vet ikke hvordan det er med muligheter til å prøve Windows 8 PCer her i Norge, men jeg vet at i for eksempel England er det noen som er ute på display, men ikke mange av de "spesielle" laptop-tablet hybridene. En av de jeg har sett på og lekt med litt med var Sony Vaio Duo 11. Denne maskinen er som et nettbrett, med Intel Core prosessor. Men det virker også på en måte som en laptop. Her har du et bilde: Men den har også sine bakdeler, musa er en form for sensor i midten av tastaturet. Det som er med den er at den er veldig klundrete å bruke, ihvertfall for meg. En annen ting et at når man drar opp skjermen for å få tastaturet føles mekanismen litt skjør, den er på en måte litt ustabil. Ellers har den også noe bedre ved seg, den har ikke noe problemer med at skjermen går tilbake når du trykker på den. Skjermen er veldig god for størrelsen da det er en 1920x1080 skjerm på 11,6". Tastaturet er i tillegg baklyst. Et problem kan kanskje være prisen. Den billigste modellen koster like mye som Yoga 13, og det er da med en i3 prosessor, 128GB SSD og 2GB minne. Den går helt opp til i7, 256GB SSD og 8GB minne, men da koster den hele 16200kr. Denne lille greia veier 1,3Kg. En annen form for Windows 8 touch PC er Asus Tranformer Book. Denne er da veldig mye som en Ultrabook, bare at det meste av komponentene sitter i skjermen istedet og at du kan ta av tastaturet. Tastatur docken inneholder et baklyst tastatur, en trackpad, en vanlig harddisk på 500GB, mens maskinen selv inneholder en SSD på 128GB. I tillegg er det batteri i både docken og maskinen. Skjermen er på 13,3" og har en oppløsning på 1920x1080.Som prosessor kan du velge mellom en dobbeltkjerne i5 eller dobbeltkjerne i7. Maskinen veier 950 gram (like mye som Surface Pro), mens docken veier 900 gram. Nå tror jeg ikke jeg rekker å skrive mer i dag 1 Lenke til kommentar
Sa95 Skrevet 13. november 2012 Forfatter Del Skrevet 13. november 2012 En annen form for Windows 8 touch PC er Asus Tranformer Book. Denne er da veldig mye som en Ultrabook, bare at det meste av komponentene sitter i skjermen istedet og at du kan ta av tastaturet. Tastatur docken inneholder et baklyst tastatur, en trackpad, en vanlig harddisk på 500GB, mens maskinen selv inneholder en SSD på 128GB. I tillegg er det batteri i både docken og maskinen. Skjermen er på 13,3" og har en oppløsning på 1920x1080.Som prosessor kan du velge mellom en dobbeltkjerne i5 eller dobbeltkjerne i7. Maskinen veier 950 gram (like mye som Surface Pro), mens docken veier 900 gram. Nå tror jeg ikke jeg rekker å skrive mer i dag Takk! Som jeg ser det nå, så er asus transformer book det beste valget, men det ser ut som det kommer til å ta tid før det kommer til Norge. Er litt bekymret over pris også, hvor jeg leste at med top specs, så vil den ligge på ca.14 000, men jeg får bare se Takk, Ole! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå