stoff3r Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 (endret) Heisann, Jeg har et gammelt gigabyte m56s-s3 som skal bli mediacenter. Windows vista fungerte helt greit på denne i og med at vista-drivere eksisterer. Problemet er at hverken win 7 eller 8 drivere eksisterer, til hverken gigabyte eller nforce brikkesettet. Jeg har prøvd med både cd-en som fulgte med, siste versjon fra nettet (vista x64), og nforce sin brikkesettdriver fra nvidia.com. Det ble også anbefalt/foreslått i en tysk tråd at nforce 790i driverne inneholdt driver til alle foregående brikkesett eller noe, men jeg har ikke noe hell Innstalasjonen går som planlagt, men til slutt så bare forsvinner innstalasjonen og ingenting er instalert. CD-en til gigabyte innstalerer opp til 100%, også begynner den på nytt med siste fil og går i uendelig loop! Ati driveren ville ikke instalere seg pga manglende chipsetdriver, mens nvidia sin skjermkortdriver fungerte fint, så jeg bruker nvidia 8800gts nå. Har dere noen forslag? Mvh Meg Specs HTPC: athlon 64x2 4600+ Gigabyte m56s-s3 2GB ram nvidia 8800gts (selv om jeg egentlig skal bruke et ati x1300xt vifteløst) Endret 8. november 2012 av stoff3r Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå