Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

mini diplayport død?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et AMD 6990 skjermkort, og plutselig fungerte ikke mini diplayport utgangene lenger.

jeg koblet skjermen min til DVI-utgangen istedenfor, og alt funker bra..

noen som vet om skjermkortet er dødt på noen måte??

den registrer at en displayport blir koblet til, men det skjer ingenting...

noen som vet hvordan jeg kan få fikset dette?

har nettopp formatert hele harddisken etter dette, og det funker fortsatt ikke...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan AMD sine kort prioriterer utganger har jeg gitt opp å forstå. Har 7970 og har selv prøvd med DP, fungerer fint dette, men får ikke noe bilde før jeg kommer inn i Windows så lenge reciveren er koblet til via HDMI.

Hvis du koblet skjermen til me både DVI og DP, får du bytta til DP utgangen i windows og så få bilde på DP ingang på skjerm?

Lenke til kommentar

Hvordan AMD sine kort prioriterer utganger har jeg gitt opp å forstå. Har 7970 og har selv prøvd med DP, fungerer fint dette, men får ikke noe bilde før jeg kommer inn i Windows så lenge reciveren er koblet til via HDMI.

Hvis du koblet skjermen til me både DVI og DP, får du bytta til DP utgangen i windows og så få bilde på DP ingang på skjerm?

Takk for svar! :)

Jeg har prøvd det du beskriver, men får fortsatt ikke noe annet enn "HDMI no signal"...

snodig nok når jeg åpner CCC så vises det to skjermer der når jeg har DP koblet til den andre skjermen, men jeg kan ikke endre noen innstillinger, og det står "fake" øverst som en slags beskrivelse....

får håpe jeg får igjen på garantien til netshop...

Lenke til kommentar

Bruker du DP til DP eller en overgang til f.eks dvi?

og bruker du flere skjermtilkoblinger på en gang?

Jeg *brukte* 2 skjermer og jeg hadde en dp til hdmi overgang. da hadde jeg koblet hovedskjermen på dp->HDMI kabelen, og den sekundære skjermen på en DVI->VGA overgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...