ventaja Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Jeg vil formatere pcn og jeg er ikke så glad i Windows 7 for tiden så det er helt greit for meg om den blir borte. Men, når pcn starter igjen etter formateringen, er det mulig for meg å laste ned Linux? Jeg har en ganske gammel Dell laptop. Lenke til kommentar
process Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 (endret) Du får ikke startet PC'en uten et operativsystem, så om du formaterer den vil du ikke ha noe system å starte. Det er usikkert hvor langt du vil komme dersom du forsøker å formatere harddisken mens du kjører et OS fra den. Last ned Linux først, brenn en CD/DVD og formater under installasjonsprosessen. Endret 5. november 2012 av process Lenke til kommentar
greenman Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Hvis du spør om du kan laste ned Linux etter du har formattert harddisken så er svaret nei. Etter en formattering vil disken tømmes. Altså ingen operativsystem. Så, last ned Linux, brenn ut på CD eller minnepenn. Når det er gjort kan du formattere disken og installere Linux. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå