Snabel Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 (endret) Lurer på å bytte ut min H100 med dette https://www.techbay....?category_id=84. Vil jeg få en merkbart bedre ytelse med dette settet? Kjører en i7 3930k på 4.3 Ghz , med planer om å få den opp på 4.6 Ghz 24/7 Snabelen Endret 5. november 2012 av Snabel Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Det som bestemmer ytelsen er i hovedsak radiatoren og viftene, forutsatt at blokka du bruker gjør jobben sin. Finnetettheten på radiatoren i settet er lavere enn H100 (Ca. 7 kontra 20 finner per tomme), men den er derimot mye tykkere så du kan kjøre viftene på lavere hastighet og likevel oppnå kurant ytelse. Jeg tviler på at du vil se noen stor forskjell, men litt vil det nok bli da jeg antar at en god CPU-blokk gjør en bedre jobb enn den som sitter på H100. Alt tatt i betraktning er dette også bedre løsning ihht. støynivå og ikke minst utbyggingsmuligheter. Hvis du først skal ta steget til ekte vannkjøling kan du jo også vurdere en 360-radiator. Da er du så og si garantert å se en ganske pen forskjell, ihvertfall på en så dryg overklokk. Coolgate 360 er f.eks en ypperlig radiator Bare send en mail til Techbay med forandringene du vil gjøre på settet så fikser de det. I samme slengen kan du bytte ut blokka med f.eks XSPC Raystorm som er mye mindre restriktiv. Lenke til kommentar
Albatraum Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Jeg vurderer selv å gå over til vannkjøling, men er settet fra techbay bedre enn EK settene fra feks rakett1.no? Tenker på EK 360 HFX og techbay 3x120-60 HighPerformance. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Tja, det er egentlig litt smak og behag. TB-settet har en kraftigere pumpe og en i mine øyne litt mer praktisk radiator med flere porter, men utover dette er det lite som skiller. Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 5. november 2012 Forfatter Del Skrevet 5. november 2012 Takk for svar, da var det å vurdere litt frem og tilbake Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå