AndersT2 Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 (endret) Hva anbefales av en PC som skal jobbe med store panorama bilder? Det er snakk om bildet som kan skrives ut i størrelser på 4x1 meter. Har en kollega som skal ha ny PC, og har satt opp det jeg mener er beste løsning for budsjettet. Tok sjansen på at GPUen ikke har for mye å si, og lot han heller kjøre med den integrerte i Intel i5-3470, samt 8 GB ram. Det burte vel vært mer CPU kraft, men snevert budsjett gir kun så mye, selv i dagens marked. Tror den i hvertfall er bedre enn i3 utgaven som PS.no satt opp for ham. EDIT: Gikk også for en SSD. Endret 5. november 2012 av AndersT2 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Fotoredigering og LR benytter HT. En i3 CPU med HT vil kanskje yte like godt som en i5 uten HT (har ikke sett tester på dette og kan ikke utdype mer enn det...). Lenke til kommentar
EvenAug Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Når det kommer til fotoredigering krever det mye CPU kraft, minne og god skjerm. Skjermkort er ikke viktig. Jeg ville helt klart valgt i7 og 16GB ram. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 5. november 2012 Forfatter Del Skrevet 5. november 2012 HT får man vel kun på i7, og ikke CPUene under det nivået så vidt jeg husker. En i7 og 16 GB ram ville blitt for mye forbudsjettet hans dessverre. Høres nesten ut som jeg fant den gyldene middelvei. Den bør vel slå en mac med ett par år på baken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå