Gå til innhold

SWF filer i flash kan man...?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på om man kan få koden ut av en SWF fil i flash. Vi får ofte SWF filer av læreren som skal løses, men det er ikke så lett når man har byttet skole og kommer inn i 2 klasse der man ikke har hatt flash før. Spørsmålet er går dette ann? jeg har prøvd SWFD men den fungerer ikke.

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hvilken nytte vil dette faktisk ha? SWF inneholder ikke kildekoden, og det du vil få ut er en nær approksimasjon som en dekompiler er istand til å lage. Alt av kommentarer, de fleste variabelnavn etc. vil forsvinne ettersom dette ikke blir tatt med når en SWF fil blir kompilert.

 

ellers finnes det masse slike programmer:

Google søk

 

Jeg tror du bare må gå igjennom de kapitlene som allerede er dekket av kurset, og leke litt med Flash på egenhånd.

Lenke til kommentar

Men hvilken nytte vil dette faktisk ha? SWF inneholder ikke kildekoden, og det du vil få ut er en nær approksimasjon som en dekompiler er istand til å lage. Alt av kommentarer, de fleste variabelnavn etc. vil forsvinne ettersom dette ikke blir tatt med når en SWF fil blir kompilert.

 

ellers finnes det masse slike programmer:

Google søk

 

Jeg tror du bare må gå igjennom de kapitlene som allerede er dekket av kurset, og leke litt med Flash på egenhånd.

 

Så det er overhode ikke mulig å kunne få kodene fra en SWF fil slik at jeg kan copy paste å få samme resultat etter jeg har laget knapper tekst felt selv? dette er for at det skal bli lettere å lære osv... ?

Lenke til kommentar

Du får tak i koden, men det er en som er generert fra veldig lite data. Jeg er usikker på hvor hjelpsomt dette er i forhold til å faktisk forsøke å lære seg dette istedet? Har dere ikke forelesningsnotater som foreleseren har skrevet ned du kan gå igjennom istedet?

 

Det har vi. Men her er problemet: Jeg gikk på en annen skole der IT1 lærte oss noe helt annet en det vi lærer på denne skolen. Her er det adobe pakka som er relevant, men på den andre var det Office. Det var det ikke noe flash i læreplanen (Heller ikke for vg2) nå går jeg på en skole der dette er relevant. Grunnen til at jeg vil ha dette er fordi jeg nå har strøket på 3 prøver og jeg sitter typ 4-5 timer hver dag å prøver å lære meg dette uten at jeg har SJANGS. Men læreren gir oss SWF fila som eksempel på prøvene. Dette er grunnen ...

Lenke til kommentar

Det har vi. Men her er problemet: Jeg gikk på en annen skole der IT1 lærte oss noe helt annet en det vi lærer på denne skolen. Her er det adobe pakka som er relevant, men på den andre var det Office. Det var det ikke noe flash i læreplanen (Heller ikke for vg2) nå går jeg på en skole der dette er relevant. Grunnen til at jeg vil ha dette er fordi jeg nå har strøket på 3 prøver og jeg sitter typ 4-5 timer hver dag å prøver å lære meg dette uten at jeg har SJANGS. Men læreren gir oss SWF fila som eksempel på prøvene. Dette er grunnen ...

 

Les innboksen din :3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...