Gå til innhold

[Løst] Har vi et folke- demokrati i Norge, i så fall- hvorfor skjer ikke folkets vilje?


Offentligheten i Norge skryter over at vi har et moderne demokrati, sannheten er at den ikke fins!  

171 stemmer

  1. 1. Har vi et demokrai?

    • NEI
      84
    • JA
      87


Anbefalte innlegg

Jeg har særdeles store vanskeligheter med å følge deg i dine resonnement.

 

Hva er det som er så farlig med Europabevegelsen? Hva gjør at akkurat de er så annerledes enn andre mennesker med et annet syn på saken?

 

Dere må da skjønne at folk har forskjellige meninger, og at du ikke er ekskludert fra å sitte på Stortinget bare fordi du har slike meninger. Så lenge du er valgt inn kan du mene akkurat det du vil. Det er jo det som er så fint med demokratiet og rettstaten.

 

Hvorfor det ikke snakkes om? Fordi det ikke er et problem må skjønne. Gruppen er verken ulovlig eller hemmelig. De lyver ikke, de står for sine meninger. Det er ikke noe farlig her.

Så, de lyver ikke, men kanskje de snakker usant? Eller feilinformerer mot bedre vitende? Se det ja- tror det ramlet inn?

 

Gro Harlem Brundtland og T Jagland feilinformerer.

 

Statsminister T. Jagland skriver i Aftenposten 3. okt 1997.

"På Europarådets første toppmøte i 1993, foreslo daværende statsminister Gro H Brundtland og hennes nederlandske kollega at Europarådet skulle etablere et system for å overvåke at medlemslandene levde opp til sine forpliktelser når det gjelder demokrati, rettsstatsprinsipper og menneskerettigheter. Norge har gått i bresjen for å få denne overvåkingsordningen til å fungere på en effektiv måte.!

 

Aftenposten melder videre 27. april 2000:

 

Fns menneskerettskommisjon vedtok i går en resolusjon om å styrke beskyttelsen av menneskerettsforkjemperne over hele verden. Utenriksminister Thorbjørn Jagland hilser vedtaket velkommen og kaller det et gjennombrudd. I resolusjonen som ble fremmet av Norge, ber kommisjonen om at FN utnevner en spesialrepresentant som skal rette søkelyset på staters overgrep mot folk som arbeider for menneskeretter.

 

Hva mener Jagland med å arbeide for menneskerettigheter over hele verden, mens han samtidig, i Norge fjerner en av menneskerettighets-kommisjonens viktigste prinsipper, retten til å klage på en rettslig avgjørelse?

 

Jagland og Gro Harlem Brundtland fører oss bak lyset. Norge har under Arbeiderpartiet tapt en meget viktig menneskerett.

 

Erik Rudstrøm

Kilde Aftenposten 8. okt 1997 innlegg av fhv stm T Jagland.

Aftenpostens aftenutg. 27. april 2000, NTB.

 

Er nå ikke så enig med deg i dine eventyr, Antatra- dette beviser at du snakker mot bedre vitende.

Her er poenget som ties av AP toppene:

 

Å kunne klage på en rettslig avgjørelse og få klagen tilfredsstillende behandlet er en menneskerett. Ot prp. nr 53, 1983-84, begrenset klageretten. Den nye paragraf 59a fra 1996 fjernet klagretten helt.Riksadvokaten har dermed blitt den suverene leder av påtalemyndigheten med bortimot diktatorisk makt. Vi har tatt to viktige skritt i retning av å forlate rettsstaten og å gjøre Norge til en totalitær stat.

Dette skjules av Arbeiderpartiets ledere.

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eventuelt: Man tar tusen steiner (som representerer alle som stemte i folkeavstemningen i 1994), glemmer de 478 som var for EU-medlemskap, og gjør de 522 som var mot til "folkets vilje".

 

Folket (de av dem som synes dette var viktig nok til å stemme) var delt nesten nøyaktig på midten i denne saken, nei-flertallet var faktisk lavere enn i 1972, 13 steiner hadde trillet fra nei-siden over til ja-siden.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så, de lyver ikke, men kanskje de snakker usant? Eller feilinformerer mot bedre vitende? Se det ja- tror det ramlet inn?

 

Gro Harlem Brundtland og T Jagland feilinformerer.

 

Statsminister T. Jagland skriver i Aftenposten 3. okt 1997.

"På Europarådets første toppmøte i 1993, foreslo daværende statsminister Gro H Brundtland og hennes nederlandske kollega at Europarådet skulle etablere et system for å overvåke at medlemslandene levde opp til sine forpliktelser når det gjelder demokrati, rettsstatsprinsipper og menneskerettigheter. Norge har gått i bresjen for å få denne overvåkingsordningen til å fungere på en effektiv måte.!

 

Aftenposten melder videre 27. april 2000:

 

Fns menneskerettskommisjon vedtok i går en resolusjon om å styrke beskyttelsen av menneskerettsforkjemperne over hele verden. Utenriksminister Thorbjørn Jagland hilser vedtaket velkommen og kaller det et gjennombrudd. I resolusjonen som ble fremmet av Norge, ber kommisjonen om at FN utnevner en spesialrepresentant som skal rette søkelyset på staters overgrep mot folk som arbeider for menneskeretter.

 

Hva mener Jagland med å arbeide for menneskerettigheter over hele verden, mens han samtidig, i Norge fjerner en av menneskerettighets-kommisjonens viktigste prinsipper, retten til å klage på en rettslig avgjørelse?

 

Jagland og Gro Harlem Brundtland fører oss bak lyset. Norge har under Arbeiderpartiet tapt en meget viktig menneskerett.

 

Erik Rudstrøm

Kilde Aftenposten 8. okt 1997 innlegg av fhv stm T Jagland.

Aftenpostens aftenutg. 27. april 2000, NTB.

 

Er nå ikke så enig med deg i dine eventyr, Antatra- dette beviser at du snakker mot bedre vitende.

 

BmOnline

 

Hvilken menneskerett ble fjernet sa du?

 

Kildene du viser til viser bare at man går inn for å fremme menneskerettigheter.

 

Jeg forstår at det kan være vanskelig å se fakta med all den feilinformasjon du sitter inne med.

 

At folk med internasjonal erfaring blir globalister som visstnok er livsfarlige, kan jeg ikke forstå. Du og Rosario viser at, oj denne personen har vært i utlandet. Da er man globalist og stemplet som en som fremmer urettferdighet eller hva enn det er dere hevder.

Lenke til kommentar

Hva er "folkets vilje"?

 

 

 

Svein Roald Hansen

 

 

Hvis det ikke går på den ene måten så får man bruke en annen måte

(Europabevegelsen har nok stortingsrepresentanter som medlemmer?)

Ja, de har ervervet seg medlemmer, men av en eller annen grunn ville ikke Bastesen ha medlemskontigenten deres, jeg skjønner ham meget godt. Her er hva han skriver om disse lakeiene for EU:

http://grunnlovens-vektere.com/html/kpsb.html

 

Merk dere, her har globalistene mye å lære.

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Trontaledebatten til Steinar Bastesen 2003

For å sikre norsk selvstendighet vil Kystpartiet ha en vanlig handelsavtale med EU, uten noe element av overnasjonalitet. Gjennom Schengen har vi forbud mot å gjennomføre personkontroll på grensen mellom Norge og EU. Denne bestemmelsen har resultert i at innvandringen til Norge er kommet helt ut av kontroll. ...

Nasjonalt eierskap er viktig for at naturressursene skal komme den norske befolkning til gode. Til tross for dette vedtar det norske storting stadig nye lover som muliggjør salg av bedrifter og ressurser til utlandet. Mineralloven, vannressursloven, energiloven, havbeiteloven og oppdrettsloven er gode eksempler. Privatisering av statseiendommer åpner også for salg til utlandet. En av Kystpartiets hovedoppgaver er å stoppe denne utviklingen.

 

Grei beskrivelse. EØS er overnasjonal, mye mer enn Bastesen fikk med seg. Det er ikke måte på hvor mye de (EU og globalistene) krever endret i Norge. Nå gjelder vel alle EU-direktivene her også?

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Når og hvordan skjedde det?

 

Geir :)

Ja, det står oppført kildemateriale- går ut ifra at det er i det tidsrommet som er nevnt.

 

Var det noen som trodde at AP brydde seg om norges borgere og deres rettigheter? Aldri i livet.

Bare spør denne damen, så får du svar:

 

http://bmonline.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=286&p=533&hilit=Synn%C3%B8ve*#p533

 

Og KMBondevik og menneskerettigheter:

 

http://bmonline.no/html/taftoe_3.html

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Trontaledebatten til Steinar Bastesen 2003

 

 

Grei beskrivelse. EØS er overnasjonal, mye mer enn Bastesen fikk med seg.

Saken stiller seg jo slik, spør du mange nordmenn, så blir de meget forfær over dette tyveriet som foregår i disse dager, jfr ROMERSKE LOVER I NORGE.

 

En liten ringerunde, så finner du at meget få er enig i det som skjer. Landsforræderne ser jeg bort ifra.

Og her er enda ei dame som lurer på hva som skjer i Norge om dagen:

http://www.steinbo-dialog.no/bok.asp

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Hvilken menneskerett ble fjernet sa du?

 

Kildene du viser til viser bare at man går inn for å fremme menneskerettigheter.

 

Jeg forstår at det kan være vanskelig å se fakta med all den feilinformasjon du sitter inne med.

 

At folk med internasjonal erfaring blir globalister som visstnok er livsfarlige, kan jeg ikke forstå. Du og Rosario viser at, oj denne personen har vært i utlandet. Da er man globalist og stemplet som en som fremmer urettferdighet eller hva enn det er dere hevder.

Nei, du kan nok bare kose deg videre med globalistene-.

 

Er man glad i babelsk forvirring ll, les det nydelige tårnet i Bryssel- så er man det.

 

BmOnline

ps

Tror ingen andre hadde vansker med den infoen :hrm:

Lenke til kommentar

Hvordan er vi staten? :hmm:

 

Hvem styrer staten? Hvem utgjør alle verv, stillinger og embede i den norske stat? Hvem finansierer og hvem nyter godt?

 

Den norske befolkning! Du, jeg og alle andre rundt oss. Uten oss finnes det ingen stat. Staten er en styreform, en organisasjon av mennesker. Skapt av og for oss.

 

Joda jeg har forlengst forlatt arbeidernes paradis.

 

Faktisk tror jeg ingen kan nekte for at Norge er veldig bra for noen, selv om det er uutholdelig for andre.

 

Det som forundrer meg er at dere anser det som rett at de som ikke ønsker å være medlem i "spleiselaget" skal tvinges med mot sin vilje. (Evt. flykte)

 

De kategrier personer som Norge er veldig bra for vil naturlig prøve å komme seg inn i landet: Sjekk hvem som kommer til Norge

De kategrier personer norge er veldig dårlig for vil naturlig prøve å komme seg ut av landet: Sjekk hvem som forlater landet.

 

Tipper du vil finne at høytlønnede nordmenn forlater landet og blir erstattet med lavtlønnede innvandrere, men det er vel ett fattigere land man ønsker.

 

Tvinges med ja, jeg ville kanskje fortrekke at man kunne velge å være medlem eller ikke. Om du velger å ikke være medlem får du heller ingen av de godene vi andre betaler for, klart du kan handle med Norge og kjøpe tjenester, men det blir nok dyrt for deg. Men muligheten burde vært der.

Lenke til kommentar

Jeg er tungnem, det kommer desverre med alderen. Hvor i kildematerialet sies det noe om når og hvordan det skjedde?

 

Geir :)

 

Kanskje du har lyst å lese litt mer her:

Nå har ikke jeg den papirutgaven, men se om du ikke finner at man har fjernet muligheten til å anke avgjørelser i straffesaker? Eks. vis denne linken:

http://bmonline.no/html/taftoe_2.html

 

Gå også til neste side og "skum av fløten".

 

Ja, her er det:

Å kunne klage på en rettslig avgjørelse og få klagen tilfredsstillende behandlet er en menneskerett. Ot prp. nr 53, 1983-84, begrenset klageretten. Den nye paragraf 59a fra 1996 fjernet klageretten helt. Riksadvokaten har dermed blitt den suverene leder av påtalemyndigheten med bortimot diktatorisk makt. Vi har tatt to viktige skritt i retning av å forlate rettsstaten og å gjøre Norge til en totalitær stat.

Dette skjules av Arbeiderpartiets ledere.

 

BmOnline

Endret av BmOnline
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da sier jeg takk og forvell.

 

Det er ikke mulig å føre noen diskusjon når man ikke kan holde seg til en ting om gangen. Samtidig som man ikke vet hva man snakker om, trekker man ut kilder fra intet som begrunner alt.

 

Beklager om jeg ikke forstår hva dere egentlig vil. Men kanskje jeg ikke er alene. For dere overbeviser ingen med det dere fremlegger her. Aldri om dere får flertall til å gjøre noe med dette dere mener er urettferdig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem styrer staten? ... Den norske befolkning!

 

Det skulle vel være: Hvem er staten? Svar: Den norske befolkning

 

Det er ikke rett svar uansett.

 

Det jeg skjønner at skal man virkelig bli rik trenger man noen å bli rik på. Man trenger skatteobjekter, som er noen andre. Staten kan ikke finansieres med skatt på statsansatte (spartanerne skjønte det ... vi hører ikke så mye om dem i historiebøkene.. de som betalte for all krigingen. Dette er interessant: Noen stater levde på plyndring av naboene -> etterhvert kalte de det "skatt")

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Da sier jeg takk og forvell.

 

Det er ikke mulig å føre noen diskusjon når man ikke kan holde seg til en ting om gangen. Samtidig som man ikke vet hva man snakker om, trekker man ut kilder fra intet som begrunner alt.

 

Beklager om jeg ikke forstår hva dere egentlig vil. Men kanskje jeg ikke er alene. For dere overbeviser ingen med det dere fremlegger her. Aldri om dere får flertall til å gjøre noe med dette dere mener er urettferdig.

Saken er slik at ROMERSKE regler aldri skal få makten i Norge. Du viser tydelig at du er meget begeistret for at så skjer. Og årsaken til at det skjer er jo IKKE folkets vilje. Men det skjønner du ikke.

God tur hjem til Italia!

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...