Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

[Løst] Har vi et folke- demokrati i Norge, i så fall- hvorfor skjer ikke folkets vilje?

Offentligheten i Norge skryter over at vi har et moderne demokrati, sannheten er at den ikke fins!  

171 stemmer

1. 1. Har vi et demokrai?

• NEI
      84
    • JA
      87

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du sier "her har du det som var skrevet ned av våre forfedre", men hvor er det du mener jeg har det? For jeg fant ikke noe sånn.

Og som sagt, det å la seg regjere av forfedrene er ikke særlig demokratisk.

Du har dessverre feil briller på deg i dag. Hvis du ikke kan forstå at ALT av lover og regler IKKE skal endres av kuppmakere og- eller dillettanter, men av dem som av FOLKET er valgt til å gjøre det. IKKE av egen vilje, men av FOLKETS vilje- der har du mitt demokrati. OG derfor må dagens plutokrati bort!

Norge har med dagens skjulte agenda (korrupte politikere) mistet demokratiet mot sin vilje.

Nei, du finner intet, fordi du har ikke tid eller du har ikke lyst å lese sannheten om dagens banditter.

Da jeg gav deg info om å lese akkurat dette, (om forfedrene) så fnyste du og var en "overmoden lakei" for EU.

Her er lenken om saken: http://bmonline.no/html/grunnl.html

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Alle regler SKAL ikke endres av Stortinget, men alle regler KAN endres av Stortinget. Om det er folkets vilje som skjer eller ikke kan åpenbart diskuteres, men det må gjøres kompromisser i politikk på grunn av hensyn som den jevne velger ikke har satt seg inn i. Dersom den enkelte velger da er misfornøyd med de vedkommende har valgt, ja da får man velge noen andre neste gang.

Hva gjelder den linken du ga meg nå, så ga du meg ikke den i forrige innlegg, er det da rart jeg ikke leste det som sto der? Du linket bare til svadaet du har skrevet om ymse SV-politikere.

Uansett, så er altså linken ikke det du sier den er - for du er enten veldig forstyrrer eller en løgner. Du pratet om forfedrene våre, men forfedrene våre har ikke skrevet det du linker til, det er kronikker fra tilfeldige folk på 60-tallet.

Lenke til kommentar

Jeg har nå pint meg igjennom makkverket Synnøve Taftø har skrevet om Grunnloven på "riksavisen" (http://www.riksavisen.no/?p=581), om eiendomssamfunn og allmenningssamfunn, og står i grunn igjen stort sett med spørsmålstegn. Hvor i all verden tar hun disse tingene fra? Hvor har hun skillet mellom "eiendomssamfunn" og "allmenningssamfunn" fra? Og hvor i all verden har hun det fra at Norge liksom skulle være et "allmenningssamfunn"?

Dette går over hodet på oss alle. Indianerne (alle sammen i utgangspunktet) betraktet jorda som felleseie. Så kommer spanjolene og spør om de har skjøte på jorda? (de betrakter jorda som privat eie eller uten eier) :( I motsatt fall er det staten som eier jorda, og staten er spanjolene som regel. Staten kan selge ut jord til de som betaler, og det har de gjort i Guatemala. Den beste jorda er i private hender. Indianerne eier pent lite -> de dyrker jorda "kriminelt"

Hvem oppfant den private eiendomsretten? Kjempeinteressant. Taftø tar opp de store spørsmål. Tabu for andre å stille spørsmål vel "privat eiendomsrett". Vi andre mener "privat eiendomsrett" er hellig, innført av Gud, og grunnlaget for sivisasjonen slik vi kjenner den,

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Jeg formulerte spørsmålet feil, det var ikke akseptabelt jeg var ute etter, det var demokratisk. Hva med at du svarer på det spørsmålet?

Hvis du mener at fremmede kan storme Norge med koranen, nei det er ikke demokrati. Det er faktisk det rett motsatte. Nå har våre rikspolitikere med den skjulte agendaen lagt Norge åpent imot folkets vilje, altså et plutokrati. Et enmannsvelde som de skryter av her: http://enverden.no

Tror heller ikke pakistanerne eller muslimene liker at Bush/obama/billyboy osv dreper for fote med sine skjulte agenda i midtøsten? Jeg er motstander av alle slags dødsregimer! Og de som ikke har forstått at de har et land og noen å kjærringer å ta vare på, de har ikke forstått meget. Slikt blir det bråk av. Norge er et kristent land, og for min del synes jeg det holder i mål.

http://www.bmonline.no/forum//viewtopic.php?f=1&t=1305

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Hvis du mener at fremmede kan storme Norge med koranen, nei det er ikke demokrati. Det er faktisk det rett motsatte. Nå har våre rikspolitikere med den skjulte agendaen lagt Norge åpent imot folkets vilje, altså et plutokrati. Et enmannsvelde som de skryter av her: http://enverden.no

Tror heller ikke pakistanerne eller muslimene liker at Bush/obama/billyboy osv dreper for fote med sine skjulte agenda i midtøsten? Jeg er motstander av alle slags dødsregimer! Og de som ikke har forstått at de har et land og noen å kjærringer å ta vare på, de har ikke forstått meget. Slikt blir det bråk av.

BmOnline

Så demokrati er kun demokrati, hvis riktige folk tar (de riktige) avgjørelsene?

Lenke til kommentar

Alle regler SKAL ikke endres av Stortinget, men alle regler KAN endres av Stortinget. Om det er folkets vilje som skjer eller ikke kan åpenbart diskuteres, men det må gjøres kompromisser i politikk på grunn av hensyn som den jevne velger ikke har satt seg inn i. Dersom den enkelte velger da er misfornøyd med de vedkommende har valgt, ja da får man velge noen andre neste gang.

Hva gjelder den linken du ga meg nå, så ga du meg ikke den i forrige innlegg, er det da rart jeg ikke leste det som sto der? Du linket bare til svadaet du har skrevet om ymse SV-politikere.

Uansett, så er altså linken ikke det du sier den er - for du er enten veldig forstyrrer eller en løgner. Du pratet om forfedrene våre, men forfedrene våre har ikke skrevet det du linker til, det er kronikker fra tilfeldige folk på 60-tallet.

Tøv og støv- det er overhodet ikke kronikker, det er en korrekt gjengivelse av det som Fedrene i Norge skrev ned i Norges Grunnlov, vårt frihetsbrev. Videre vises det til hva de har gjort for å få inn NYE TAKTER, les Eiendomssamfunnet i Roma i Norges Grunnlov- et aldri så lite landsforræderi. P 93. i Grunnloven.

BmOnline

Lenke til kommentar

Tøv og støv- det er overhodet ikke kronikker, det er en korrekt gjengivelse av det som Fedrene i Norge skrev ned i Norges Grunnlov, vårt frihetsbrev. Videre vises det til hva de har gjort for å få inn NYE TAKTER, les Eiendomssamfunnet i Roma i Norges Grunnlov- et aldri så lite landsforræderi. P 93. i Grunnloven.

BmOnline

Okei, så det eneste du ville at jeg skulle se var den originale grunnloven? Hvorfor ga du meg da tre linker, med masse annen tekst? Jeg har studert både 1814-grunnloven og dagens, og en del av endringene som har vært gjort i mellomtiden, så om du vil ha meg til å lese 1814-grunnloven så trenger du ikke reklamere for hjemmesiden din - du trenger bare si det.

Uansett: Hvorfor er det demokratisk at middelaldrende overklassemenn i 1814 skal bestemme over vårt samfunn i dag? Grunnloven er ment å skulle endres, og grunnlovens "ånd og prinsipper" er det ikke du som er den autoritative kilde til, og teksten selv sier oss ganske lite om det.

Lenke til kommentar

Så demokrati er kun demokrati, hvis riktige folk tar (de riktige) avgjørelsene?

Demokrati er for hvert enkelt land man ønsker å fortelle om. De fleste land skryter av å ha demokrati.

Men de lyver, pga beviselig løgn og bedrag. Norge, Sverige, Finland, Danmark, Tyskland, Frankrike, Belgia, Italia osv. DE har aldri hatt en skygge av noe demokrati. Husk det!

Det er despotene som styrer og dreper folk som fluer, ennå i dag. Norge var med å drepte folk i Libya. Det er uakseptabelt og ulovlig i hht Norges Grunnlov. Og det vet politikerne. De har en trussel i lomma mot alle som er med, derfor tør ingen å gjøre noe- de er alle imot oss gode nordmenn. Det er sannheten om dagens demokrati.

BmOnline

Lenke til kommentar

Du får unnskylde meg, men det er IKKE mine ord. Det er Synnøve som har skrevet dette. Men det betyr ikke at jeg er enig i alt hun skriver, inklusive det du nevner. Kristendom og jødedom er to motpoler.

BmOnline

Ok. Beklager at jeg trodde det var dine ord.

Det er en uting at noen kristne har begynt å snakke om "judeo-kristendom" eller som i dette tilfelled "jødisk-kristne"

Jødedom og krisendom er som du sier to motpoler, og har som sagt ingenting til felles.

Lenke til kommentar

Okei, så det eneste du ville at jeg skulle se var den originale grunnloven? Hvorfor ga du meg da tre linker, med masse annen tekst? Jeg har studert både 1814-grunnloven og dagens, og en del av endringene som har vært gjort i mellomtiden, så om du vil ha meg til å lese 1814-grunnloven så trenger du ikke reklamere for hjemmesiden din - du trenger bare si det.

Uansett: Hvorfor er det demokratisk at middelaldrende overklassemenn i 1814 skal bestemme over vårt samfunn i dag? Grunnloven er ment å skulle endres, og grunnlovens "ånd og prinsipper" er det ikke du som er den autoritative kilde til, og teksten selv sier oss ganske lite om det.

Grunnlovens ånd og prinsipper er nedfelt i Grunnloven- det kan for ordens skyld opplyses at ånd har med Kristendom å gjøre- noe som ateistene i AP fjernet nylig. (Kastet ut statskirkeordningen.)

Det kommer til å straffe seg. Les det nye partiet, (De kristne) som nå blir registrert.

BmOnline

Lenke til kommentar

Det er jo det dette handler om. BmOnline er ikke enig i avgjørelsene som tas, derfor er de udemokratiske.

Når vi ser på hvem som får Fredspris idag bør folk få kaffen i halsen. Er dette virkelig, eller drømmer man?

Samtidig en gladnyhet, 50% av fisken går til Kina ble det sagt. Detaljene fikk jeg ikke med meg. Men om vi ikke har kommet dit allerede er det den veien det går. Vi trenger ikke EØS(EU). Vi trenger ikke EU-direktiver for å sikre vannet vårt. Men vi ble fortalt at uten EØS(EU) ville fiskerne ikke få solgt fisken :D

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Ok. Beklager at jeg trodde det var dine ord.

Det er en uting at noen kristne har begynt å snakke om "judeo-kristendom" eller som i dette tilfelled "jødisk-kristne"

Jødedom og krisendom er som du sier to motpoler, og har som sagt ingenting til felles.

I skjønneste orden. For å vise deg en interessant link, les her og kom og si hva du synes:

http://bmonline.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=344

Mulig du har vært borti dette før? :)

BmOnline

Lenke til kommentar

Demokrati er for hvert enkelt land man ønsker å fortelle om. De fleste land skryter av å ha demokrati.

Men de lyver, pga beviselig løgn og bedrag. Norge, Sverige, Finland, Danmark, Tyskland, Frankrike, Belgia, Italia osv. DE har aldri hatt en skygge av noe demokrati. Husk det!

Det er despotene som styrer og dreper folk som fluer, ennå i dag. Norge var med å drepte folk i Libya. Det er uakseptabelt og ulovlig i hht Norges Grunnlov. Og det vet politikerne. De har en trussel i lomma mot alle som er med, derfor tør ingen å gjøre noe- de er alle imot oss gode nordmenn. Det er sannheten om dagens demokrati.

BmOnline

En fantastisk digresjon. Det besvarer dog ikke spørsmålet. Jeg forstår ikke setningen "Demokrati er for hvert enkelt land man ønsker å fortelle om"

Lenke til kommentar

En fantastisk digresjon. Det besvarer dog ikke spørsmålet. Jeg forstår ikke setningen "Demokrati er for hvert enkelt land man ønsker å fortelle om"

Ja, i det skjuler løgnen seg om at de mener å ha et demokrati, men sannheten har de aldri forfektet, og de VIL aldri det, fordi det er fandens prinsipper som rir dem, og det klør dem i øret. En verdenshersker og fandens fluer er det som ligger på "tegnebrettet" til globalistene.

Fanden vil som sagt ikke være med på å gjøre ende på seg selv. Men han har tapt allerede, derfor går han rundt og breker som en tannløs frosk.

Bombe-hegemoniet i USA er et verdig "demon krati"- yess sir!

BmOnline

Lenke til kommentar

Her er et innlegg av Amund:

Det er ganske leit hvordan Jagland & Co misbruker Nobels fredspris, og der målsetningen med denne prisen er å få Norge inn i EU. Etter å ha fulgt med på dagens begivenhet er jeg ikke i den minste tvil om at dette showet skal blidgjøre nordmenn, og der vi nå skal lures til å tro at EU er den eneste løsningen også for Norge. Det som EU desperat nå har behov for er selvfølgelig hele vårt oljefond. Og det er jo merkelig at ingen kobler dette sammen med den økonomiske krigføringen som pågår innafor denne unionen. I mange år har EU med Tyskland velsignelse pøst hundretalls milliarder av Euro inn i den skakkjørte økonomien i Hellas, Spania, Italia, Portugal og Irland, i håp om å få fart i utenrikshandel og innovasjon. Men det er Tyskland og de nordiske land som først og fremst har hatt nytte av dette – og som nå sitter med en overskuddsøkonomi.

Derimot går nå over 50% av en hel generasjon unge mennesker tapt i denne ”krigen” som nå snart brer seg over hele Europa. I Helles er det så galt at der mister 1500 personer jobben sin hver enste dag. I Spania er det ikke stort bedre, og der depresjonen bare blir større for hver dag som går. Disse stakkars menneskene lever nå totalt uten håp om ei bedre framtid, og dette er sannelig like galt som å dø på slagmarka! Disse EU-pampene og Jagland snakker hele tiden om at EU har klart å unngå krig, men hva tror de vil komme i framtida når halve Europa går uten jobb? For dersom ikke dette er oppskrifta på en ny krig i Europa, da veit sannelig ikke jeg!

Det er vel ikke vanskelig å se at dagens EU bærer preg av et diktatorisk troll som ligner det gamle Sovjet? Og jeg er ganske sikker på at dette trollet vil sprekke, dersom denne topptunge EU-ledelsen ikke ser lenger enn til sin egen nesetipp. De bør heller lære å respektere den historiske lekse. Dessverre drar nå EU med seg hele Europa utafor stupet, der denne ulykksalige Schengen-avtalen også er i ferd med å sette hele dette kontinentet sjakk matt p.g.a de åpne grensene og kriminaliteten som er ute av kontroll.

Så leste jeg at Jagland skal åpne våre øyner! Ja tenk det, han tror visst vi ikke ser hva EU er blitt? Jeg tror faktisk de fleste av oss allerede har åpnet øynene og sett nok av korrupsjon og elendighet innafor den unionen. Sannelig så Jagland skryter av freden hele tiden, og det er kanskje mulig at det er noe i det faktum at det har vært en slags fred på dette kontinentet de siste årene. Men sannheten er den at EU deltar i kriger ellers rundt om i verden. Og kan derfor ikke kalles noe fredsbygger etter mitt syn, og som Jagland prøver å innbille oss.

Nei, en fredspris til EU gir mange av oss en vond smak i munnen. Jagland med sin flaue, retoriske, stakkato og elendige engelske uttalelse var direkte pinlig å høre på, der han deler ut en fredspris som nok er i ferd med å falme, og der dets internasjonale anerkjennelse har fått seg mange skudd for baugen. Har Jagland glemt at både Norge og EU har vært med i en rekke kriger sammen med NATO de siste 10-15 år? Jeg kan nevne Balkan, Irak, Afghanistan og Libya. Og nå klør det i fingrene deres for å gå inn i Syria, og dermed sette hele den regionen i brann!

Sannheten er at EU har vært mye i krig og skapt null fred! Og det gjør heller ikke Norge. Hvor mange våpen har ikke ”fredsnasjonen” Norge solgt world wide i alle år? Og hva med Norges finansiering av HAMAS sin krigføring mot Israel?

Nei Jagland har nok en spesiell form for humor. For hans våpendragere og EU-forkjempere på Stortinget har alt for lenge fått lov til å gjøre skade på fedrelandet gjennom sin skjulte EU-tilpassing av norsk lovverk, Ja i sine stadige forsøk på å ødelegge for norsk suverenitet, selvstendighet og sikkerhet. Derfor sier vi nei og atter nei til EU, som nå trolig prøver seg på en sjarmoffensiv for å få oss som medlem, og der oljefondet vårt da skal brukes på et konkursrammet Europa.

Narvik, 10.12.12 AMUND GARFORS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...