Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

[Løst] Har vi et folke- demokrati i Norge, i så fall- hvorfor skjer ikke folkets vilje?

Offentligheten i Norge skryter over at vi har et moderne demokrati, sannheten er at den ikke fins!  

171 stemmer

1. 1. Har vi et demokrai?

• NEI
      84
    • JA
      87

Anbefalte innlegg

Zionistjødene og deres lakeier har også forfalsket historien så grundig at alt vi lærte av historie på skolen er feil og kun tjener som propaganda for deres egen agenda.

Jeg vil anslå at den historien vi lærter på skolen er 60 % oppdiktede historier blandet med litt sannhet, og 40 % oppdiktede røverhistorier.

Hvis så mye av historien er feil, kanskje ikke Hitler har eksistert? Kanskje har ikke verdenskrigene funnet sted?

Kanskje brakk ikke staven til Oddvar Brå i 1982?

Kanskje lever Elvis fortsatt, eller kanskje han heller ikke har eksistert?

Kanskje finnes egentlig ikke internett? Kanskje vi ikke leser dette på skjemen - vi drømmer det bare inne i hodene våre..?

Kanskje er verken du eller jeg egentlig født? Kanskje har vi aldri eksistert?

Dere som sier at Globalistene står bak alt: Kanskje det står noe(n) over dem også? Kanskje en gruppe som er enda mere skjult og har enda mere makt? Som styrer Globalistene slik som dere sier Globalistene styrer oss? Som har tilhengere som sier "det vi lærte om Globalistene er 60 % oppdiktede historier blandet med litt sannhet, og 40 % oppdiktede røverhistorier"....

Eller kanskje hele verden som vi kjenner den egentlig ikke finnes.....? Kanskje det bare er en virituell verden i et dataspill som spilles av grønne menn (som har navn vi ikke kan uttale) i en annen galakse....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere som sier at Globalistene står bak alt: Kanskje det står noe(n) over dem også? Kanskje en gruppe som er enda mere skjult og har enda mere makt? Som styrer Globalistene slik som dere sier Globalistene styrer oss?

Hvis du er religiøs kan du oppsøke Nyhetsspeilet. Her holder vi oss til politisk analyse.

Globalistene er en minoritet på 1% i vest (mere i USA). De er en kosmopolitisk elite. De som er $ billionærer i vest er alle globalister. De svindler mainstreet etter beste evne

(Kissinger regner med at Israel forsvinner når de første atombombene faller. Israel er ikke målet for dem... hvis noen trodde det. Israel er en brikke for å forberede neste krig (å skape Israel og svekke politiske konkurrenter var målet på 20-40-tallet). Krig er hvor de store pengene hentes inn. Seierherren etter VK2 var globalistene. De var snar til å skape CIA etter krigen, deres "etterretningsorganisjon"- egentlig noe annet enn en etterretningsorganisjon. Vi tror CIA er "amerikansk" :( )

(Man kan bli imponert over hvilken intelligens de demonstrerer. Folk flest vil ikke skjønne hvordan de tenker --- før det blir skikkelig forklart - det blir veldig abstrakt for folk)

NWO er målet. Har vært det i hundrer av år. De er farlige, og de myrder.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Hvis du er religiøs kan du oppsøke Nyhetsspeilet. Her holder vi oss til politisk analyse.

Globalistene er en minoritet på 1% i vest (mere i USA). De er en kosmopolitisk elite. De som er $ billionærer i vest er alle globalister. De svindler mainstreet etter beste evne

Jeg er ikke religiøs og en del av det du kaller politisk analyse ville jeg kalle udokumenterte påstander.

Hvordan dokumenterer du påstanden om at ca 1% er Globalister?

Og hvis Globalistene er så lure,sleipe, farlige og taktiske, kanskje det er en innerste klikk på kanskje 1% av Globalistene som igjen styrer samlingen av Globalister. Og den lille gruppen med så enorm makt vil jo være så skjult at verken de fleste ordinære Globalister eller du kjenner til dem.....

Lenke til kommentar

Hvordan dokumenterer du påstanden om at ca 1% er Globalister?

Det er ikke noe offisielt tall her. Det må estimeres. Shruggie var enig at <0.8% av verdens befolkning er bra anslag (i en annen tråd, husker ikke hvilken)

Jeg forutsatte at verdens befolkning var på 6 bill.(ikke 7) -> mindre enn 48 millioner av dem. I Norge kanskje 40.000 (anslag) De er svært aktive på nettet. Men de er "outnumbered" med 99 : 1 i befolkningen.

Her er en av dem

John+F%C3%A6rseth.jpg

Her er en annen som er aktuell

The American Strategist Behind the Likud/Yisrael Beiteinu Union

American political strategist Arthur Finkelstein was the person behind the strategic decision to join the Likud with Foreign Minister Avigdor Lieberman’s Yisrael Beiteinu party. Finkelstein rarely agrees to speak to the media, but we caught up with him for this exclusive phone interview.

Biografi: http://en.wikipedia...._J._Finkelstein

Og enda en

Anders+Behring+Breivik+Scores+Killed+Norway+MYF2pXcCIwel.jpg

Og hvis Globalistene er så lure,sleipe, farlige og taktiske, kanskje det er en innerste klikk på kanskje 1% av Globalistene som igjen styrer samlingen av Globalister. Og den lille gruppen med så enorm makt vil jo være så skjult at verken de fleste ordinære Globalister eller du kjenner til dem.....

Helt riktig. De har et hieraki. De på toppen er det ikke mange. En skyggeregjering kan man si.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Det er ikke noe offisielt tall her. Det må estimeres. Shruggie var enig at <0.8% av verdens befolkning er bra anslag (i en annen tråd, husker ikke hvilken)

Ohhhh.... Dagens beste dokumentasjon: Én forummedlem var enig.

Helt riktig. De har et hieraki. De på toppen er det ikke mange. En skyggeregjering kan man si.

Da betyr vel det også at topp-globalistene svindler deg og de ordinære globalistene mainstreet etter beste evne....

Lenke til kommentar

Ohhhh.... Dagens beste dokumentasjon: Én forummedlem var enig.

Han har sikkert bedre oversikt enn meg

Da betyr vel det også at topp-globalistene svindler deg og de ordinære globalistene mainstreet etter beste evne....

Jeg har lurt litt på Kjell Inge Røkke.

http://snl.no/R%C3%B8kke

Røkke var storgård og kirkegods i middelalderen, men gården ble delt i to i middelalderen og siden delt en rekke ganger. Ved siden av jordbruk ble det drevet fiske i Trondheimsfjorden og etterhvert langs kysten så langt nord som til Lofoten. Røkke Østre er på 165 da. og har tilhørt Røkke-slekten siden 1765.

Årstallet her betyr noe her. Hadde det vært "siden 1000" ville jeg sagt helnorsk. Men "1765" stemmer bedre med mulig immigrasjon (jeg mangler data på det ene eller det andre)

http://no.wikipedia....Mona_R%C3%B8kke

Mona Røkke (født 3. mars 1940 i Drammen, Buskerud) er en norsk jurist og politiker (H). Hun ble innvalgt på Stortinget fra Buskerud i 1977 og gjenvalgt i 1981 og 1985. Hun var justisminister fra 1981 til 1985, og hun var fylkesmann i Vestfold fra 1989 til 2010. Hun ble i 2005 utnevnt til kommandør av St. Olavs Orden.

Infoen her er ikke entydig.

--

Hvem omgir Røkke seg med?

Leif O. Høegh

Familie

Leif Høegh, opprinnelig Petersen (født 21. april 1896 i Kristiania, død 23. mai 1974 i Oslo) var en norsk skipsreder. Grunnla familierederiet Leif Höegh & Co i 1927.

Var deltaker på den første Bilderbergkonferansen i 1954 og årlig frem til 1974.[1]

Kristin Krohn Devold

Devold ble født i Ålesund i 1961, som datter av skipsmegler Edvard Devold (født 1928) og reisebyråleder Kristin Krohn (født 1939).

Stine Bosse

På Time Magazines top-50 over mest magtfulde kvinder lå Stine Bosse på en 33. plads i 2010.

Anne Marie Cannon

The Cannon family is a prominent U.S. political family in the states of Utah, Nevada and Idaho which descends from the 19th century marriage of George Cannon and Ann Quayle before their emigration from Peel, Isle of Man.

Øyvind Eriksen

Har hentet ut 119 mill. fra Røkke-jobb

Eriksen er også styremedlem i Reitangruppen AS.

Globalister for det meste, fagforeningsledere er unntatt.

Røkke er idag i alle fall akseptert som ok av globalistene. Man får valget: Er du for eller mot oss før man passerer en milliard.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Faren er globalist

http://no.wikipedia....Behring_Breivik

Kun seks måneder gammel flyttet han med sine foreldre og en seks år eldre halvsøster til London, der hans far, som er utdannet siviløkonom, arbeidet ved ambassaden i Storbritannia

...

Alpha Kallon oppfattet av Breivik kun var i Liberia [CIA-stat] for å handle diamanter.[38] Han var i kontakt med den britiske høyrevridde og innvandringskritiske organisasjonen English Defence League (EDL) [sionistisk infiltrert - mulig de som stiftet hele greia] [trenger referanse] og skal ha reist til England ved minst én anledning

Han fikk disiplintrening av globalister. Masse kontakter. Han snakker gjerne om ordener (det var vel denne? http://en.wikipedia....Knights_Templar)

Endret av Rosario
Lenke til kommentar
(Man kan bli imponert over hvilken intelligens de demonstrerer. Folk flest vil ikke skjønne hvordan de tenker --- før det blir skikkelig forklart - det blir veldig abstrakt for folk)

Jeg synes denne uttalelsen om "globalistene" er litt morsom da den i grunnen sier alt. "Globalistene" er vanvittig flinke til å skjule sine spor, og de har ikke en eneste avhopper noen sinne. De eneste som har forstått hvordan det henger sammen er en liten klikk som tilsynelatende kun finnes på nettet, og som gjerne uttaler seg om fagfelt de ikke har noen kunnskap om.

Jeg får assosiasjoner til Scooby Doo med en gang:

"hadde det ikke vært for de ungene og den hunnen hadde planen fungert utmerket!"

post-72996-0-49757600-1352716668.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes denne uttalelsen om "globalistene" er litt morsom da den i grunnen sier alt. "Globalistene" er vanvittig flinke til å skjule sine spor, og de har ikke en eneste avhopper noen sinne. De eneste som har forstått hvordan det henger sammen er en liten klikk som tilsynelatende kun finnes på nettet, og som gjerne uttaler seg om fagfelt de ikke har noen kunnskap om.

Vi har flere fløyteblåsere som Henry Ford, Pat Buchanan, Senator Fulbright, Admiral Moorer, Reverend Graham (en liste jeg fant for de som vil google litt)

John Perkins er en insider som hoppet av (hvordan han ble ansatt er illustrerende - sensitiv informasjon deles ikke med hvem som helst. Ansettelsesprosedyren var ikke hva vi er vant i Norge)

"Our Economy has been Stolen by Robber Barons"

http://www.youXXXtub...h?v=SVe2gt_zyls

Endret av Rosario
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
name='Rosario']

Synnøve Fjellbakk Taftø Skriver:

Men udemokratiske krefter har i mer enn tre generasjoner øvet vold mot rettsbevisstheten og innført New World Order også i nordmenns tankegang. New World Order er ikke noe nytt prosjekt.

Det er en verdensorden der juridiske personer har all makt og der de fysiske personene er redusert til å utgjøre en produksjonsfaktor i det økonomiske systemet.

Det er en verdensorden der diplomater og politikere utgjør en priviligert gruppe som mener seg å ha rett til å innskrenke den øvrige befolkningens friheter og rettigheter.

Det er en verdensorden der den skjulte makten, som Jehovas Vitner kaller den himmelske regjering, overvåker og kontrollerer alt fra hva du handler på butikken til hvilke nettsteder du besøker eller hvilke meldinger du sender på facebook.

FN-systemet er den offisielle siden av New World Order.

FN er en juridisk person som ingen fysiske personer har ansvaret for. En slik konstruksjon er egentlig en umulighet etter norsk rett.

Historien om hvordan Norge kom med i FN er ikke kjent før jeg nå forteller den.

Da FN-pakten ble underskrevet var Norge formelt under alliert okkupasjon. Etter folkeretten hadde Norge ikke adgang til å inngå avtaler i en slik situasjon og slett ikke en medlemskapsavtale i en organisasjon som ifølge statuttene kunne bruke krigsmakt mot medlemmene.

Likevel skrev Norge under, med forbehold om Stortingets samtykke til ratifikasjon.

Etter at de folkerettslærde hadde gjennomgått FN-pakten, ble det klart at Norge ikke kunne ratifisere uten grunnlovsendring, eller i det minste folkeavstemning.

Dette passet ikke Trygve Lie som var utsett til å bli FNs første generalsekretær, han instruerte ganske enkelt FN-delegasjonen om å avgi en falsk melding om at Norge hadde ratifisert.

Juridisk sett er dette landsforræderi, men i den gale verden vi har levd under de siste 65 år er det vel en rosverdig handling?

Da spørsmålet om ratifikasjon av avtalen om OECD kom opp for Stortinget gikk Bondepartiets Nils Trædal sterkt imot. Han ble funnet død under et åpent vindu og motstanden mot å legge Norges økonomiske politikk under fremmed herrevelde fikk banesår.

Helt frem til 1956 var det forbudt å misjonere for jesuittiske ideer i Norge. Ja, i Grunnloven sto det sågar at jesuitter ikke hadde adgang til riket. I jesuittenes plan for en nyordning av Europa hadde derfor Norge en særskilt plass.

Det var ventet at Norge skulle følge Storbritannia inn i EU, men i 1972 sa flertallet nei til å oppgi sin selvstendighet. De udemokratiske kreftene opplevde et tilbakeslag, men de ga på ingen måte opp.

Gjennom EFTA fant de en bakveg til å påvirke norsk politikk mens de bygde opp nye kontakter og rettet opp feil.

I 1989 var den unge, dynamiske Jonas Gahr Støre plassert som rådgiver hos Gro Harlem Brundtland.

Det var kjent at Finland, Sverige og Østerrike ønsket EU-medlemskap og jesuitten Jacques Delores holdt "hemmelige" møter med Gro og hennes rådgiver og fremmet en ide om at EFTA-landene samlet forhandlet fri bevegelse av varer, tjenester, personer og kapital i hele EU-EFTA-området.

Prosessen fikk etterhvert navnet EØS.

Utad ble det gitt inntrykk av at EFTA sto samlet. I realiteten drev de tre søkerlandene og Norge med omlegning av hele sitt interne system til EU-standard mens de sveitsiske og islandske forhandlerne laget statutter for en ny internasjonal organisasjon, EFTA-domstolen, og fremforhandlet en dynamisk folkerettslig avtale med EU.

Synnøve F Taftø.

Edit: Link til Synnøve som jeg takker meget for hennes innsats om å formilde sannheten om UD. Denne damen vil jeg varmt anbefale i en regjering valgt av FOLKET i et direktedemokrati.

http://bmonline.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=286

Ja, da kan vi slå fast at vi ikke har noe demokrati- og at folk flest er lurt opp i stry, jfr målingen på denne debatten viser oss at folk flest er lurt, de har svelget både søkke og agnet til demon-krati globalistene.

Nå lurer vel mange på hvor denne djevelskapen kommer ifra?

Da kan vi sette oss rolig ned og se på filmen, det kommunistiske manifest.

Det advares mot sterke sener:

HERMES

http://bmonline.no/f....php?f=26&t=541

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Ja, det var bare det som manglet ...

:(

Sannheten setter fri, sies det.

FN har degradert Norges nasjonale institusjon for menneskerettigheter fra A- til B-status. Pinlig sak, mener menneskerettighetsdirektør Nils Butenschøn.

De politisk korrekte er ikke det spor overrasket etter at palestina fikk ny status i FN?

Og se hva som nå skjer...etter at Norge har finansiert galskapen PLO.

"Degraderingen er et resultat av en holdning hos norske myndigheter, som sier at menneskerettighetsforsvar i Norge er godt nok sikret som det er. Myndighetene er bekvem med at vi har hatt en nasjonal institusjon som en del av Universitetet i Oslo, men med liten myndighet og begrenset handlingsrom.

– Er det svakere stilte grupper i Norge i dag som ikke har et godt menneskerettighetsvern?"

http://morgenbladet.no/samfunn/2012/norge_degradert#.ULxju2dvBu4

Hva sier pk-erne nå? Norge med i FN? På ingen måte..

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Mye morsomt der. Denne la jeg merke til (kanskje fordi du hadde uthevet den for oss):

Da FN-pakten ble underskrevet var Norge formelt under alliert okkupasjon. Etter folkeretten hadde Norge ikke adgang til å inngå avtaler i en slik situasjon og slett ikke en medlemskapsavtale i en organisasjon som ifølge statuttene kunne bruke krigsmakt mot medlemmene.

Det er fristende å spørre Taftø om hun har blingset i kalenderen. Meg bekjent var kongen tilbake i Norge 7. juni 1945, og tok da formelt makten tilbake i landet. Fra den engelske offiseren Andrew Thorne, som bare hadde "makten" i to uker, riktignok mot Nygaardsvolds ønske. FN-pakten ble ikke undertegnet før den 26., altså nær tre uker senere.

Thorne ble værende i landet ut oktober for å passe på at tyskerne reiste hjem i pyntelige former, men noen sivil makt hadde han ikke lenger.

Geir :)

Lenke til kommentar

Bevares, undre seg kan man alltid. Hvem mener du solgte sin lojalitet? Kongen når han ikke stoppet Arbeiderpartiet (hvordan skulle han strengt tatt det) eller Stortinget når de endret Grunnloven

Vel, nå vet vi jo at flere av de folke-valgte er med i en ulovlig organisasjon inne på Stortinget. Ulovlig fordi de avlegger en ed til denne organisasjonen i stedet for jobben de ble innsatt til på Stortinget, nemlig Norges Grunnlov. Men jeg tror faktisk at de har fjernet denne eden, og i stedet gjelder eden til losjen, eller organisasjonen de tilhører. I dette tilfellet Europabevegelsen.

Dillemmaet her er jo at Straffelovens Paragraf 330 sier at det ikke er lov å avlegge ed som går ut over statens suverenitet, dvs "utenomekteskapelige" forhold. Jeg vil helst tro at våre rikspolitikere var lydige til fingerspissene når det kom til å være edruelige og uklanderlige i sin noble tjeneste for folket igjennom demokratiet, de skryter over seg å tjene?

Ergo, det er noe som skurrer, all den tid vi IKKE har godkjent Europabevegelsen eller andre fremmedelementer inne på Stortinget. Det er mao ikke forenlig med god forretningsskikk.

Jeg har etterlyst info om Europabevegelsen på alle nettstedene i v-h aksen, pluss Stortingets hjemmeside.

Men ingen info om den organisasjonen inne på stortinget er å oppdrive, og det finner jeg meget motstridende, all den stund så mange globalister "her" insisterer på at dette er rene "brudesuiten" inne på Stortinget som vil gifte Norge bort til EU. Jeg grøsser ved tanken!!

Innføringen av eiendomssamfunnet til ROMA har virkelig gått knakende lett for jesuittene i regjeringen.

Jeg har ennå ikke hørt at hverken NRK eller Aftenposten har lyst til å informere oss om dette? En aldri så liten overraskelse?

BmOnline

Lenke til kommentar

Mye morsomt der. Denne la jeg merke til (kanskje fordi du hadde uthevet den for oss):

Det er fristende å spørre Taftø om hun har blingset i kalenderen. Meg bekjent var kongen tilbake i Norge 7. juni 1945, og tok da formelt makten tilbake i landet. Fra den engelske offiseren Andrew Thorne, som bare hadde "makten" i to uker, riktignok mot Nygaardsvolds ønske. FN-pakten ble ikke undertegnet før den 26., altså nær tre uker senere.

Thorne ble værende i landet ut oktober for å passe på at tyskerne reiste hjem i pyntelige former, men noen sivil makt hadde han ikke lenger.

Jeg tror Synnøve er på "nett" i denne sammenhengen. Og jeg er meget glad for hva den damen avslørte om fhv stm Gro H B og Jonas G Støre, jfr EØS. Dette er nok "bensin" til å brenne i 1000 år.

Det er noe med det Geir, å lese at man bare faller i den vanen å glemme hva man faktisk leser :) Ikke vondt ment. Derfor nå- røde bokstaver og uthevet skrift- for å vise sviket mot Norge og nordmenn. Det er et planlagt svik, INTET demokrati, men DEMON KRATI. DET er AP, men resten av røkla henger fast i samme søppelet. Krf, V, SV, H, SP og FrP. Fordi de hegner om demon kratiet til stortingsdrirektør Hans Brattestå.

http://www.varden.no/nyheter/stortingsdirektor-brot-loven-1.7430118

Få kastet de ut av Stortinget alle sammen. Det er hva folket har krav på. Et demokrati. De som nå leser det etter 34 sider, begynner å skjønne at vi IKKE har noe demokrati. :w00t:

BmOnline

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...