Gå til innhold

[Løst] Har vi et folke- demokrati i Norge, i så fall- hvorfor skjer ikke folkets vilje?

Offentligheten i Norge skryter over at vi har et moderne demokrati, sannheten er at den ikke fins!  

171 stemmer

1. 1. Har vi et demokrai?

• NEI
      84
    • JA
      87

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blant annet når du benekter Holocaust... samtidig som du også indirekte bekrefter at det har skjedd noen poster senere...

Jeg bekrefter ikke indirekte at holocaust har skjedd. For med holocaust så menes det at jødene ble sendt i gasskamre og gasset ihjel.

Men dette skjedde ikke, og ikke en eneste jøde ble gasset ihjel, det var heller ingen gasskamre i leirene.

Men at jøder døde i leirene av andre grunner som jeg nevnte, det vil jeg ikke benekte, men det var også mange andre enn jøder som døde, og det var flere ikke-jøder enn jøder som døde i tyske konsentrasjonsleire.

Jeg tror at mange har misforstått dette når de snakker om holocaust.

Jeg har ikke beskyldt noen her for å podusere falsk info. Å gjøre oppmerksom på at holocaust er en myte, fremsatt av jøder med en spesiell agenda, er noe annet.

Det heter å avsløre en løgn.

Men holocaust er altså bare den påståtte gassingen av jøder, selv om jødene selv ikke riktig klarer å bestemme seg om de ble gasset eller brent eller begge deler.

De påståtte 6 millioner døde har også blitt påstått drept flere ganger før krigen for å fiske sympati for jødene. Mao ren svindel.

Endret av Baltazar94
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men noen har jo spredd informasjon om at de ble drept av tyskerne i gasskammer, noe du benekter at noen kan gjøre. Du sa det jo selv at ingen framstiller feilaktig informasjon for å sverte andre.

Jeg tror du bør lese innlegget mitt om igjen, for jeg skrev også tydelig at ledere og politikere vil gjøre det fordi de har en skjult agenda.

Og de vi snakker om her er jødenes ledere og delvis også våre politikere, som har produsert myten om holocaust for å fremme sin egen agenda.

Jeg mente naturligvis at ingen i folket har interesse av å bruke tiden for å produsere falsk informasjon av denne typen,vi har andre ting å gjøre.

Men våre ledere og politikere har interesse for å gjøre det, og det er også det de for det meste bruker dagene til, og det er faktisk blitt slik i dag at folket er lurt til å betale dem for å forfalske historien og annen informasjon også.

Endret av Baltazar94
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Blant annet når du benekter Holocaust... samtidig som du også indirekte bekrefter at det har skjedd noen poster senere...

http://en.wikipedia....n_and_partition

Modern research indicates that during the war about 5 million Polish citizens were killed, including 3 million Polish Jews.[77] According to the Holocaust Memorial Museum, at least 1.9 to two million ethnic Poles and 3 million Polish Jews were killed.[78] Millions were deported to Germany for forced labor or to German extermination camps such as Treblinka and Auschwitz. According to a recent estimate, between 2.35 and 2.9 million Polish Jews and about 2 million ethnic Poles were killed.[79]

Offisielt tall for jøder som døde under VK2 var 3.4 mill. sist jeg leste Holocaust-historie

Kilden kommuniserer hva som kan tolkes som "6 millioner" jøder

Med 3.4 mill som total sum får vi

3.4 mill - 2.9 mill = 0,5 mill

Summen av "myrdede" jøder fra Polen var 2,9 mill, da blir tallet for resten av Europa 0,5 mill

Enig?

(poenget mitt er at Wikipedia her demoniserer tyskerne med uriktige historiske fakta)

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Jeg har aldri lest kilder som sier at 3.4 millioner jøder døde under WWII, de eneste tallene jeg noensinne har hørt om er ca. 6 millioner. Det store flertallet av historikere lander på et tall rundt 6 mill. og de er ikke politikere. Historikere har ingen egennytte av å øke antallet jøder som døde under krigen.

Lenke til kommentar

Greitt, bs alt sammen.

De ble ikke "drept" slik som kilden kommuniserer med "killed". De døde/omkom, dvs. det skulle være "died"/"perished"

Igår fikk vi høre om 4500 dødsfall på sykehus pga. sykehusfeil. Hvis noen vinkler dette til "4500 pasienter drept på sykehus" da får vi en annen historie, legene blir massemordere. :( (da lyver journalisten)

Endret av Rosario
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, på begge deler. Allikevel har vi mer velstand. Det er selvsagt bekymringsverdig at en del av den er lånefinansiert. Men mesteparten av folks gjeld er bundet opp i bolig. Det gjør at kvadratmeterprisene på boliger stiger, hvilket ikke gavner samfunnet. Men allikevel har vi større og bedre boliger.

Geir :)

Dollar også.

Men det er viktig å påpeke at det ikke er inflasjonen som har gjort oss bedre stilt enn før, men at det derimot er til tross for denne at vi nordmenn faktisk har det generelt bedre i dag.

Som forventet er det altså de som har minst allerede som lider størst av inflasjon.

Endret av Austrian Economist
Lenke til kommentar

Du har jo ikke vist fram noe som helst som viser at FN kriterier for levekårsindeksen ikke er dekkende, alt du har kommet med er den samme linken om hvordan Norge etter din mening ikke er et demokrati.

Vis meg en statistikk som viser klart og tydelig, uten tvil, at landene på FNs levekårsindeks egentlig er rangert etter pengebidrag til FN.

Jeg spør for tredje og siste gang; hvilke land er bedre enn Norge å bo i? Vis til konkrete tall som kjøpekraft, helsetilbud, antall fattige, antall analfabeter, osv.

Her skal du få se årsaken til at Norge er så flott for noen:

Og jeg viser atter til det faktum at vi IKKE har noe demokrati:

Og jeg viser til brutte valgløfter som støtter min påstand om null demokrati

Utgifter:

UDI

Kommunal støtte til bosetting av flyktninger 2 799 MNOK

Drift asylmottak 1 564 MNOK

Lønn med mer 320 MNOK

Total kostnad UDI 5 168 MNOK

NAV

Av den totale innvandrerbefolkningen på 368 000 mennesker er 9,6% arbeidsledige, noe som tilsvarer ca 35 328 arbeidsledige. Aetats totale budsjett er 21 000 MNOK. Brukket ned på andel arbeidsledige innvandrere tilsvarer en kostnad på 2 016 MNOK.

Kriminalitet

Tallene som her brukes er summen for Politi, Rettsvesen, Kriminalomsorgen og diverse andre tiltak. Justisdepartementets totale budsjett for dette er 15 392 467 000. I følge SSB er 11% av kriminelle innvandrere og 5% kriminelle er uregistrerte utlendinger. Regner man 16% av kostnadene kommer men frem til 2 462 794 720 NOK for innvandrernes del, både de legale og de illegale. De registrerte innvandrerne alene koster 1 693 171 370 NOK.

Sosialhjelp/Trygd

129 000 norske borgere er til enhver tid på sosialhjelp, dette tilsvarer ca 3% av den totale befolkning.

20% av disse, altså 25 800, er innvandrere.

Totalt brukes det 4 900 MNOK på sosialhjelp. Innvandrerne forsyner seg altså av 980 MNOK av dette beløpet.

Statens budsjett for trygd/sosialhjelp (uten pensjon og aetat) er kr 113 003 000 000 NOK. 6% av innvandrerne går på trygd, noe som tilsvarer 6 780 MNOK av det totale beløp.

Oversikt kostnader:

UDI 5 168 MNOK

Aetat 2 016 MNOK

Krim 2 462 MNOK

Sosialhjelp 980 MNOK

Trygd 6 780 MNOK

TOTALT 17 406 MNOK, eller 17 406 000 000 kroner.

Inntekter:

Antall innvandrere 368 000

Barn (under 19 år) 92 000 (ca 25% av befolkningen)

Pensjonister 55 200 (ca 15% av befolkningen)

Arbeidsledige 35 328

Sosialhjelpmottakere 25 800

Trygdemottakere 22 080

Fengslede 1 920

Sum arbeidende 135 672

Gjennomsnittlig inntekt blant innvandrere (ca 60 000 kr lavere en gjennomsnittlig nordmenn) tilsvarer 177 500 kr i året.

Total inntekt hos innvandrerne kroner 24 081 780 000. Skatt på inntekt vil tilsvare omtrent 33%, iflg statens tabeller. Skatteinntekter på innvandrere 7 946 987 400.

Inntekter 7 947 MNOK

Kostnader 17 406 MNOK

Underskudd 9 459 MNOK pr år, altså 9,46 milliarder norske kroner.

Det er selvsagt en rekke kostnader som ikke er medregnet. Bl a merkostnader for skolen med spesiallærere, norskopplæring av innvandrere, andre kostnader i forbindelse med kriminalitet og mye annet. Det er vanskelig å gjøre dette i detalj. Konklusjonen må likevel bli at utgiftssiden uten problemer kan bli mye større.

Kostnader kommunene står for (barnevern med mer) lar seg ikke frembringe.

Alle den tid det faktisk ikke mangler arbeidskraft i Norge kan man vanskelig regne merinntekter hos norske bedrifter (der innvandrerne jobber) som inntekt i dette regnskapet.

De som måtte ha noe å tillegge oppfordres til å bringe dette på bane.

Her er sosialistenes kostnader ved innvandring.

Dette med hensyn til hvor pengene tar veien.

Så kommer vi til "rosinene" i pølsa:

En minstepensjonist har utbetalt kr 15.000 i mnd. En innvandrer som ikke har arbeidet her får

kr 19000, uten å ha løftet en finger i dette landet.

Jeg forstår meget godt at det oppstår krig i verden, når vi ser den urett som her er vist fram.

Og hvem er det som bidrar til at denne forskjellen får skyte fart i vårt Fedreland?

Er det bare Jens Stoltenberg og AP? Nei, det er agendaen til Europabevegelsens stortingsgruppe som er grunnen. Jens trykker på avtrekkeren, da han får "sleggen" på stortåen sin, slik fungerer det.

Her er et eksempel til: Man skulle ikke tro det var mulig, men det skjer.

Asylsøkere får dekket tannlegebehandling.

SKJEVFORDELING: Tannlege Beate Liahjell mener det er feil at minstepensjonister og andre grupper som ikke har råd til tannbehandling, ikke får støtte, mens asylsøkere i stor grad får dekket all behandling. Og nå vet vi at tannlegen glatt tar 750 kr for et par bilder. Og 6000 for å lage en krone. Og hvis det er snakk om å sette inn et implantat, så koster det ca kr 25.000 pr stk. Og hvis kjeften er en "nedbrent landsby", så blir det fort kr 200.000 for å fixe dette.

http://www.oa.no/nyh...icle6334281.ece

Dette er en av hovedårsakene til at Norge er et så flott land å bo i, og så- for hvem er det så flott?

Det viser seg at det ikke er så flott for det norske folk. Så ser vi også at det vises til nordmenn som reiser ned i kriger i krigssonene- hvor muslimene dreper over en lav sko. Men så får vi snusen at det slett ikke var nordmenn som reiste av sted for å drepe, slik NRK og TV2 forteller oss. Neida, det var muslimer (Bhatti) med NAV- støtte som reiste.

http://bmonline.no/f...php?f=81&t=1703

Er det fortsatt noen som mener at demokratiet er supert i Norge, for nordmenn?

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Greitt, bs alt sammen.

De ble ikke "drept" slik som kilden kommuniserer med "killed". De døde/omkom, dvs. det skulle være "died"/"perished"

Man må selvfølgelig lure på hva som regnes som "tillatt" i historieskrivning?

1) Basere historien på propaganda

2) Lyve om historien

(Jeg driver ikke ap her, jeg dokumenterte at teksten er fra Wikipedia)

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Offisielt tall for jøder som døde under VK2 var 3.4 mill. sist jeg leste Holocaust-historie

Kilden kommuniserer hva som kan tolkes som "6 millioner" jøder

Med 3.4 mill som total sum får vi

3.4 mill - 2.9 mill = 0,5 mill

Summen av "myrdede" jøder fra Polen var 2,9 mill, da blir tallet for resten av Europa 0,5 mill

Enig?

(poenget mitt er at Wikipedia her demoniserer tyskerne med uriktige historiske fakta)

Kan du vise meg til de kildene som sier at 3.4 millioner jøder døde under WWII? Dessuten, det eneste din kilde viste var hvor mange polske jøder som døde. Hva med alle de andre jødene fra de andre landene? Telles ikke de?

Hva legger du i "drept" forresten? Mener du at de jødene som ble plassert i ghettoer og sultet til døde ikke ble drept? Eller "døde" de bare?

Lenke til kommentar

Problemet er at totaltallet du opererte med på 3,4 millioner er fra en annen kilde, som du ikke dokumenterte. Det betyr normalt at vi stiller minst lit til den udokumenterte kilden. Uansett, de er sikkert uenige i hverandres tall, og du kan dermed ikke trekke tall fra dene fra tall fra den andre og komme fram til et riktig svar.

Edit: Litt sein. :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

kill·ing (klng) n.

1. Murder; homicide.

2.

3.

adj.

1. Intended or apt to kill; fatal.

Hvem startet VK2?

http://www.jpost.com....aspx?id=166776

WORLD WAR II was started by Nazi Germany, not the Soviet Union, and the responsibility of the 35 million dead in Europe, 29 million of them non-Jews, is that of Nazi Germany, not Stalin. To commemorate their victims equally is a distortion.

Historien forfalskes. Tyskland og Sovjet delte Polen mellom seg etter hemmelig avtale.

Å finne link på hvor mange som døde i holocaust er ikke lett på Google (hva vitenskapen sier skal folk flest ikke vite, de skal holde seg til "6 mill"?). Tallet for Auschwitz ble nedjustert med 3 mill. Da er vi nede på halvparten av "6 mill"

Offisielle tall Auschwitz idag

http://www.hlsentere.../auschwitz.html

Det er umulig å fastslå nøyaktig antall døde. Forskning basert på nazistenes egne tall og utsagn tyder på at mer enn en million menn, kvinner og barn ble drept. Ulike anslag regner med at mellom 1,2 og 1,6 millioner mennesker døde i Auschwitz-komplekset

Problemet er at totaltallet du opererte med på 3,4 millioner er fra en annen kilde,

Høres ut som flere her fortsatt opererer med "6 mill", som om de mener at "6 mill" er dokumentert :(

Vitenskapelig kilde etterlyses.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Du har ikke vært hos frimurerne og lært leksa di, Geir?

Nei, jeg har ikke det. Inntil jeg var godt voksen antok jeg at frimurerne var noen rare mennesker som bygget hus og kalt dem losjer.

Så flott vi har det, osv. Jeg kan i samme smellen vise deg at det i Narvik er ca 100 familier som lever på fattigdom og elendighet, de får mat fra de butikkene som kaster den på dynga. Jeg har selv snakket med Frelsesarmeen i Narvik. De bekrefter det.

Jeg er godt kjent med fattigdommen i Norge. Velstandssamfunnet er langt fra perfekt, hadde det vært det hadde jeg stemt Arbeiderpartiet. Siden det slett ikke funker perfekt, så ønsker jeg et annet system. Men de fattige i Norge viser bare at det ikke er mulig å dra absolutt alle opp med velstandstoget. Noen vil falle utenfor. Spesielt velferdsinnvandrere som romfolket.

Slikt finner du sikkert også i andre Byer. Ikke bare en familie, ser du? Hvordan er det mulig å kalle dette for verdens beste land å bo i?

Fordi det allikevel er det, for gjennomsnittet av befolkningen. Det er mager trøst for de fattige, men å påstå at nordmenn flest ikke har det bra med sine 1,8 barn, sine Volvoer og farge-TVer og alpinjakker er en hån mot de fattige landene i verden.

Jeg skal fortelle deg sannheten.USA er skyldig FN flere titalls millioner. Norge betaler derimot så det svir til det samme skalkeskjulet uten å mukke, enda vi ikke er medlem der. Det er noe å tenke på- hvorfor vi er verdens beste land å betale milliarder til frimurerne.

Det er nettopp fordi vi er i "verdens beste land" (det er fortsatt ditt uttrykk og ikke mitt, jeg har ikke påstått at vi er best i verden) at vi har råd til å dele med andre, gjennom FN og/eller andre. USA har brukt pengene sine på krigføring i årevis nå. Om vi burde betale FN kommer an på øynene som ser, men at vi betaler dem er en indikasjon på at vi faktisk har en økonomi som tillater det.

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke det. Inntil jeg var godt voksen antok jeg at frimurerne var noen rare mennesker som bygget hus og kalt dem losjer.

Jeg er godt kjent med fattigdommen i Norge. Velstandssamfunnet er langt fra perfekt, hadde det vært det hadde jeg stemt Arbeiderpartiet. Siden det slett ikke funker perfekt, så ønsker jeg et annet system. Men de fattige i Norge viser bare at det ikke er mulig å dra absolutt alle opp med velstandstoget. Noen vil falle utenfor. Spesielt velferdsinnvandrere som romfolket.

Fordi det allikevel er det, for gjennomsnittet av befolkningen. Det er mager trøst for de fattige, men å påstå at nordmenn flest ikke har det bra med sine 1,8 barn, sine Volvoer og farge-TVer og alpinjakker er en hån mot de fattige landene i verden.

Det er nettopp fordi vi er i "verdens beste land" (det er fortsatt ditt uttrykk og ikke mitt, jeg har ikke påstått at vi er best i verden) at vi har råd til å dele med andre, gjennom FN og/eller andre. USA har brukt pengene sine på krigføring i årevis nå. Om vi burde betale FN kommer an på øynene som ser, men at vi betaler dem er en indikasjon på at vi faktisk har en økonomi som tillater det.

He, he, he- mitt yttrykk du liksom. Du kan dette med å vri på flisa for å få langedrag ut av et null??

Det utrykket vet du kom fra PK media osv. Leke kan vi gjøre senere..

Nei, underholdningen, den må du nok prøve å finne på nazi-kanalen nrk. :)

BmOnline

Lenke til kommentar

He, he, he- mitt yttrykk du liksom. Du kan dette med å vri på flisa for å få langedrag ut av et null??

Det utrykket vet du kom fra PK media osv. Leke kan vi gjøre senere..

Nei, underholdningen, den må du nok prøve å finne på nazi-kanalen nrk. :)

BmOnline

Visjon Norge er så mye bedre? :S

Er det deg som er avbildet på avataren der, og som taler for den religiøse forsamlingen på TV?

Hitler er sint på Bastesen:

Lenke til kommentar

Det har jeg allerede besvart, hva man får for pengene idag, pensjonistene får 13% mindre etter de tallene overfor.

Nei, det du viste er at pensjonistene får 13% mindre gull for pensjonen sin idag. Det er bare én vare, og neppe den flest pensjonister er opptatt av for å definere sin levestandard. For folk flest vil bolig vøre en viktigere indikator, men pensjonistene har vært med på oppgangen. De kjøpte billig og har fått prisveksten"gratis". Du sier selv at grunnbeløpet har vokst mer enn lønningene, så pensjonistene er neppe taperne her.

"Olje" har ikke "realverdi" som kan avledes av "nytteverdi" for nordmenn.

Ikke gull heller. Vi kan ikke spise gull, vi kan ikke bygge hus av det, og vi kan ikke gå til staten og si jeg vil bytte mine penger i gull.

"Olje" har realverdi som følger oljeprisen. For Norge er dette viktig, vi kan leve av å selge olje og kjøpe hva som helst for inntektene. Når oljeprisen dobler seg blir vi dobbelt så rike - satt på spissen

Men oljeprisen kan fyke opp og ned .. avhengig av tilbud ...

Ja da, og dette gir reale konsekvenser for oljenasjonen Norge

Selvsagt.

Med "volum" som mål går man glipp av hvordan markedsøkonomi fungerer :(

Ikke uenig der. Men litt usikker på hva du vil fram til med å si det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...