Gå til innhold

[Løst] Har vi et folke- demokrati i Norge, i så fall- hvorfor skjer ikke folkets vilje?

Offentligheten i Norge skryter over at vi har et moderne demokrati, sannheten er at den ikke fins!  

171 stemmer

1. 1. Har vi et demokrai?

• NEI
      84
    • JA
      87

Anbefalte innlegg

Her i gården er det akkurat samme huset som for 37 år siden.

I Oslo er ikke leilighetene større ut fra hva jeg leser.

Nei, i bysentrum bygges av naturlige grunner ikke mange store boliger. Det blir altfor dyrt. Men det bor langt færre i dem. I gamle dager bodde det familier på 5-6 personer i små leiligheter, idag er det stort sett enslige par, og de flytter når de får barn nummer to.

Gull er ikke forbruksmateriale. Gull er penger. Mengden av gull endres omtrent ikke.

1 oz gull idag er det samme som 1 oz gull for 37 år siden. Samme produktet.

Men etterspørselen endres. Og så lenge valutaene ikke er bundet mot gullprisen så vil etterspørselen bestemme prisen i i kroner eller dollar.

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Vil du si at prisen på olje (i dollar) er irrelevant fordi den norske krona "ikke er bundet mot den"?

Ja, oljeprisen er selvsagt irrelevant som velstandsmål fordi den ikke svinger med velstanden, men med tilbudet og etterspørselen. Start en krig i Irak, eller boikott av samme, og oljeprisen stiger langt mer enn velstanden i Norge påvirkes. Og - her i Norge - hvor mesteparten av pumpeprisen er skatter og avgifter er målestokken forvrengt i alle fall.

Gull er akkurat som annen valuta i så hendseende og går under betegnelsen XAU

http://en.wikipedia.org/wiki/XAU

Ja, og som andre valutaer vile den svinge med etterspørselen. Man kan altså ikke meningsfullt måle velstanden i et land ved å sammenligne inflasjonen med endringen i gullprisen.

2. Norske kroner er en vare med (teoretisk) ubegrenset tilbud, og varierende etterspørsel, og prisen på norske kroner "dikteres av samspillet mellom disse."

Selvsagt. Derfor er heller ikke kroneverdien noen eksakt målestokk på velstand. Hva vi i materielle verdier får for lønna er eneste målestokken. Og det skyldes ikke bare relative lønnsøkninger, men at mange varer har blitt billigere, så vi har råd til dem. (Skjønt noen, som boliger, trekker andre veien.)

Si meg igjen hva var dine innvendinger?

At man ikke kan måle velstanden ved å se på kroneverdien eller kjøpsevne i forhold til gull - eller olje.

Det var en kar som var meget klar på hva som foregikk på Stortinget, han heter Steinar Bastesen.

Han fikk servert kaffesyre på kafeen inne på Stortinget, ja forgiftet.

Vet du hva kaffesyre er?

Nå kan dere lure på hvem det var som forgiftet ham. Jeg har selv snakket med Bastesen om den saken. Han holdt på å stryke med av den grunn, men pga hans gode helse- stod han over.

Med mindre du har tenkt å fortelle oss det, så tror jeg ikke jeg vil lure så veldig nei.

Hvordan gavner det samfunnet at yngre mennesker ikke har råd til bolig og dermed stifte familie?

Mener å ha lest at samtlige norske boliger er verdsatt til 3600 mrd og at rundt 2000 av disse er ren gjeld.

Jeg sa at det ikke gavner samfunnet.

Lenke til kommentar

Nå er gullprisen en arbitrær målestokk i dag, siden valutaene ikke er bundet mot den. Gull er en vare med begrenset tilbud og en varierende etterspørsel, og prisene på gullet dikteres av samspillet mellom disse.

Men vi lever bra, rent materielt. Større boliger, lenger utdannelse, bil, hytte, TV. Om det gjør oss lykkelig kan selvsagt diskuteres. Det er lett å ønske at man hadde mindre, når man har alt.

Du har ikke vært hos frimurerne og lært leksa di, Geir?

Så flott vi har det, osv. Jeg kan i samme smellen vise deg at det i Narvik er ca 100 familier som lever på fattigdom og elendighet, de får mat fra de butikkene som kaster den på dynga. Jeg har selv snakket med Frelsesarmeen i Narvik. De bekrefter det.

Slikt finner du sikkert også i andre Byer. Ikke bare en familie, ser du? Hvordan er det mulig å kalle dette for verdens beste land å bo i? Jeg skal fortelle deg sannheten.

USA er skyldig FN flere titalls millioner. Norge betaler derimot så det svir til det samme skalkeskjulet uten å mukke, enda vi ikke er medlem der. Det er noe å tenke på- hvorfor vi er verdens beste land å betale milliarder til frimurerne.

Er Norge medlem av FN?

http://grunnlovens-v...html/fn_01.html

http://grunnlovens-vektere.com/html/bidrag.html

BmOnline

Endret av BmOnline
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Morsom at unge "Bastensen" nevnes her. Han er en farverik person, med mye rart som detter ut av munnen, men en ting var han kjent for og det var å lure fiskeriforvaltningen trill rundt.

Og når man tar i betraktning at han er flasket opp på taklakken (det er det som de kaller "kaffe") ute i fiskebåtene, finner jeg det nærmest utrolig at noen har klart å forgifte ham med helt vanlig kaffe ...

Jeg bestilte meg forresten en sånn "kasjettlue" via hjemmesiden til kystpartiet mens pluggen satt på tinget, men fikk man noe ... å neida ...

Lov å lyg, bruker dem å si der oppe i nord.

Kort sagt - jeg ville ikke satset brura og halv kongeriket på påstander fra den fysakken.

:)

Lenke til kommentar

Jeg synes det er ufattelig at så mange forveksler "Verdens beste land å bo i" (en betegnelse som forøvrig kun er brukt av BmOnline) med "Perfekt på alle måter". At vi er "verdens beste land å bo i" betyr bare at vi er bedre enn andre.

Jeg er enig i at 1 fattig er 1 for mye, men dersom et land har 100.000 fattige er ikke de bedre enn det landet som har 1.000.000? 100.000 fattige er kanskje ikke bra, men det er jommen meg bedre enn 1.000.000.

Hvilke land kan du vise statistikker på som har null ledighet, null sykehjemskøer, null fattige, null noe som helst?

Lenke til kommentar

Jeg synes det er ufattelig at så mange forveksler "Verdens beste land å bo i" (en betegnelse som forøvrig kun er brukt av BmOnline) med "Perfekt på alle måter". At vi er "verdens beste land å bo i" betyr bare at vi er bedre enn andre.

Jeg er enig i at 1 fattig er 1 for mye, men dersom et land har 100.000 fattige er ikke de bedre enn det landet som har 1.000.000? 100.000 fattige er kanskje ikke bra, men det er jommen meg bedre enn 1.000.000.

Hvilke land kan du vise statistikker på som har null ledighet, null sykehjemskøer, null fattige, null noe som helst?

Det hadde vært meget avgjørende om du tok deg tid til å finne ut hvem det er som faktisk mener at Norge er verdens beste land å bo i? Når du så får viten om at FN mener dette, fordi de får så mange millioner i kassen fra nettopp det samme Norge, og som heller det norske folket skulle hatt, så burde jo bjella ringe hos deg, eller i notre dam?

Det er vel unnt å skjønne konteksten, mer enn å kun høre på den flotte fasaden? En aldri så liten klør du meg, så klør jeg deg, ikke det nei?

http://bmonline.no/forum/viewtopic.php?f=2&t=432&p=530&hilit=verdens+beste+land*#p530

BmOnline

Lenke til kommentar

Selvsagt. Derfor er heller ikke kroneverdien noen eksakt målestokk på velstand. Hva vi i materielle verdier får for lønna er eneste målestokken.

Det har jeg allerede besvart, hva man får for pengene idag, pensjonistene får 13% mindre etter de tallene overfor.

"Olje" har ikke "realverdi" som kan avledes av "nytteverdi" for nordmenn.

"Olje" har realverdi som følger oljeprisen. For Norge er dette viktig, vi kan leve av å selge olje og kjøpe hva som helst for inntektene. Når oljeprisen dobler seg blir vi dobbelt så rike - satt på spissen

Men oljeprisen kan fyke opp og ned .. avhengig av tilbud ...

Ja da, og dette gir reale konsekvenser for oljenasjonen Norge

Med "volum" som mål går man glipp av hvordan markedsøkonomi fungerer :(

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Det hadde vært meget avgjørende om du tok deg tid til å finne ut hvem det er som faktisk mener at Norge er verdens beste land å bo i? Når du så får viten om at FN mener dette, fordi de får så mange millioner i kassen fra nettopp det samme Norge, og som heller det norske folket skulle hatt, så burde jo bjella ringe hos deg, eller i notre dam?

Det er vel unnt å skjønne konteksten, mer enn å kun høre på den flotte fasaden? En aldri så liten klør du meg, så klør jeg deg, ikke det nei?

http://bmonline.no/f...este+land*#p530

BmOnline

Jeg kan ikke se at svaret hadde noe å si på det som var mitt punkt, nemlig det at ting kan være best uten å være perfekt.

Her er et helt enkelt spørsmål: Hvilke land er bedre enn Norge, og hva er begrunnelsen?

Lenke til kommentar

Det er på ingen måte selvfølgelig for meg. Og nei, jeg forsvarer dem ikke med "nebb og klør", og at din påstand om at jeg "kaster ut beskyldninger" mot deres kritikere får du nesten dokumentere.

Vel, du forsvarer dem, og du anstrenger deg for å bortforklare alle ufordelaktig informasjon om jødene., og vri alle info. slik at det skal virke latterlig og tannløst for å diskredittere dem som legger frem informasjonen slik at jødene vil gå fri, og den som la frem informasjonen sitter igjen latterliggjort og uten troverdighet.

Jeg har som sagt vært der selv, og vet hvordan det virker, og jeg kjenner igjen tegnene.

Jeg har vært såkalt Israelvenn i mange år, og jeg forsvarte også jødene og gjorde akkurat slik som du gjør nå.

Du kastet forøvrig ut en slik beskyldning mot Jeff Rense i ditt svar på mitt forrige innlegg.

Hvem som finner opp informasjonen er vanskelig å si. Et sted må den jo stamme fra.

Ja et sted må informasjonen komme fra, men det er ingen som gidder å bruke tid på å og dikter opp slik informasjon som dette bare for å lure folk,

Det enkleste og mest nærliggende er jo å gå ut fra at dette er sann informasjon, særlig når det er henvist til andre kilder og når du har blitt presentert for mye av dette før. Og når i tillegg Jeff Rense selv er jøde, og han er ikke nazist eller noe slikt, men journalist.

Hvorfor går du til slike anstrengelse for å forsvare den politisk korrekte lære og historieforfalskning som vi alle er blitt hjernevasket med og opplært til å tro blindt på ?

Poenget er at vi som leser det ikke vet om informasjonen er falsk eller ekte, fordi den som regel mangler troverdige kilder. Hva motivet deres er kan vi umulig vite, siden dere er anonyme. Men det synes åpenbart at enkelte har det som hovedbeskjeftigelse i livet. Eller kanskje de bare ikke sover om natten...

Hvorfor har du sånn mistro til dine medmennesker ?

Det politikerne og også jødene vil er at vi skal være mistroiske til hverandre, og se på hverandre med all mulig mistenksomhet slik at vi bare tror på det de sier, fordi det da blir lettere for dem å fremme sin egen agenda.

Det er ingen i folket som sitter oppe hele døgnet for å produsere falsk informasjon kun i den hensikt å sverte noen, eller å lure folk til å hate noen.

Derimot så har våre politikere og ledere en grunn til å gjøre dette, for de ønsker mest mulig makt og rikdom på vår bekostning, derfor har de skapt fiverse ideologier for å splitte oss, og sikre at vi ser med mistenksomhet på hverandre.

Og hensikten med dette er også å skape splittelse mellom oss, for å hindre at folket kan samle seg og fjerne dem.

Vi har alle vært hjernevasket og bevisstløse, ingen av oss er noe bedre enn andre.

Men noen av oss har våknet, vi har sett hva som skjer gjennom det at vi har drevet egen etterforskning, og det vi prøver på er å opplyse andre om det samme som vi har funnet ut om hva som virkelig er sannheten.

Det er - desverre kanskje - ikke riktig. Man er nazist om man støtter nazistisk ideologi, og man er rasist om man mener at noen menneskeslag er mindreverdige av natur. Man kan altså utmerket godt være nazist og/eller rasist selv om man prøver å finne sannheten. Men det er godt å høre at du mener at jødene ikke er en rase. Det bringer så selvsagt en viss undring om hva som gjør at de står sammen mot røkla (om enn angivelig i kompaniskap medd jesuitter og frimurere etc.)...?

Jeg vet utmerket godt hva en nazist er, og det er bra du forstår at selv "nazister" kan søke sannheten. Men det jeg ikke forstår er hvorfor du og de fleste andre da automatisk avviser all info. som står på en nazistisk website eller som er fremmet av en påstått nazist ?

Det virker nesten som om dere mener at disse menneskene er mindreverdige ?

Nazismen er en av disse ideologiene som er skapt kun for å skape splittelse, og ved å henge ut folk som nazister, rasister ol og p det grunnlag avvise dem, så skapes enda mer splittelse og bitterhet, som igjen kan gjøre at enkelte tyr til vold.

Alt dette er slikt som politikerne ønsker, for det hindrer at folk finner ut hva de virkelig driver med.

Hvem sier at jeg stoler blindt på dem? Jeg har da - synes jeg selv - en sunn skepsis til media. Akkurat som jeg har det til dere...

En sunn skepsis til media er bra, for media er blitt til statens propagandaverktøy.

Men din skepsis til dine medmennesker, dvs de av folket som prøver å fremme sannheten er ikke sunn, den grenser til noe annet. Men nå er det jo slik at vi er alle opplært til å tro på staten og til å mistro våre medmennesker.

Men her må du jo også tenke på at staten(politikerne) har en klar agenda, nemlig å fremme sine egne interesser( Norge med i EU osv) og øke sin egen makt.

Zionist-jødene som vi diskuterte her, har også sin egen agenda og egen interesse som jeg har nevnt før.

Mens vi som prøver å fremme sannheten vi har ingen annen agenda, men oppnår egentlig bare å gjøre oss selv upopulær. Mange er også blitt skadet og drept fordi de prøvde å si sannheten om jødene.

Du finner ikke et eneste sted at jeg gir uttrykk for at jeg tror dere er onde eller demoner. Om dere er hatefulle er vanskelig å si, men noen ganger kan det nok virke slik på mten enkelte blant dere uttrykker dere.

Det er nok mulig du ikke tror vi er onde demoner, men det virker som om du og dere tror noe virkelig forferdelig stygt om oss som ikke er politisk korrekt siden vi som regel blir møtt med forsøk på latterliggjøring, og hånlige og nedlatende bemerkninger.

Det med demoner var forøvrig satt på spissen for å fremtvinge en reaksjon, og muligens medvirke til at flere begynner å tenke litt.

Nå er jeg ikke kristen, og ikke tilhenger av jødedommen heller. Når jeg tror på Holocaust er det fordi jeg er gammel nok til å ha snakket med overlevende personlig - ikke baron Rotschild eller Steven Spielberg, men helt vanlige norske jøder - og føler dem som minst like troverdige som deg og andre anonyme nettdebattanter.

Vel, nå vil jeg ikke påstå at alle jøder lyver, men mange av de såkalte øyenvitnene er blitt tatt i løgn om holocaust.

Og Elie Wiesel er også blitt avslørt, og hele hans historie om holocaust er blitt avslørt som falsk og oppdiktet.

Han stjal også identiteten til en ungarsk fange som var i auswitch. Elie Wiesel har selv aldri vært der.

De tyske vaktene kunne være brutale, mange døde av forskjellige grunner, ogsp jøder. Og det var sykdomsepidemier med mange døde fordi de ikke fikk frem forsyninger av mat, vann og medisiner til leirene, men det var jo slett ikke bare jøder som døde. Og ikke en eneste jøde ble gasset ihjel.

En ting som ikke så mange vet, er at mange av vaktene i leirene var jøder.

Og det var også jøder i ss og i den tyske hæren, og dette rimer jo dårlig med påstanden om at tyskerne så på jødene som undermennesker og ville drepe dem alle.

Det samme gjør alle de tusener av øyenvitner som jødene påstår slapp unna, mange av disse påstår også å ha vært i flere leire, og mange kommer med gandke fantasifulle vitnesbyrd som i mange tilfeller strider mot naturlovene.

Når man så vet at jødene erklærte krig mot tyskland, så er det ikke unaturlig at de samlet inn jøder og puttet dem i leire.

Amerikanerne gjorde jo det samme med japanerne i USA, selv om disse ikke erklærte krig mot USA, men derimot loyalitet til USA.

Du er ikke kristen, og det er jo trist :)

Men jeg er det, og løgn er ingen del av kristendommen, det handler om å ærlig og fortelle sannheten, uansett hvem og hva det gjelder.

Kanskje hadde jeg blitt mer overbevist om jeg hadde snakket med deg i levende live. Det er bare å si fra om du har lyst til det og er i Bergen noen gang. Bjørgulf også.Han vet jeg i det minste navnet på.

Vel, nå prøver jo jeg egentlig ikke å "overbevise" deg, men å få i gang tankevirksomheten slik at du selv kanskje får lyst til å undersøke dette og finne frem til sannheten av deg selv, uten å være hemmet av innlærte fordommer fra politisk korrekt propaganda.

Jeg vet heller ikke om jeg vil besøke Bergen noen gang, det er for langt unna, og jeg reiser heller ikke med fly pga terroristkontrollen som bare blir verre. men takk for invitasjonen uansett.

Men om jeg likevel skulle havne i Bergen en eller annen gang, så skal jeg si fra.

:)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så dersom jeg forstår deg rett så mener du at ingen bruker tid på å fabrikere informasjon for å sverte andre... når du hele tiden har beskyldt de som har en annen oppfatning enn deg for å gjøre nettopp det?

Jeg forstår at enkelte kan ubevist motbevise seg selv over en hel debatt som i skrivende stund er på 31 sider, men å motbevise seg selv i nesten en og samme setning er nytt.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se at svaret hadde noe å si på det som var mitt punkt, nemlig det at ting kan være best uten å være perfekt.

Her er et helt enkelt spørsmål: Hvilke land er bedre enn Norge, og hva er begrunnelsen?

Men relatert til hva vi nå islolert snakker om, så gjelder dette om at Norge er blitt omtalt som verdens beste land å bo i, og da må du sannelig bevise for meg at det er slik. For jeg mener at det er en blank løgn, like så stor en løgn- som at Norge har et demokrati!!

http://bmonline.no/html/demok.html

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Å nei, du slipper ikke så lett unna. Medias omtaler holder ikke, heller ikke den fra FN hold.

Trodde du skjønte/forstod at deres målinger ikke er gangbare etter det jeg har vist fram. Men du har overhodet ikke fattet poenget.

Hvis Norge ikke hadde betalt FN kontigenten, da hadde de vært på sisteplass.

Ser du mitt poeng?

Her er litt snadder om luringene i EU:

- Jeg har vanskelig for å se forslaget om å endre Grunnloven på noen annen måte enn som et av flere ledd i å føre Norge inn i EU, sier Jørgen Høgetveit. 10. januar skal Stortinget stemme over et forslag om å endre Grunnloven slik at det er nok med 2/3 flertall i Stortinget for å endre Grunnloven – og ikke dagens krav om 3/4 flertall.

- Mer og mer tyder på at det er sterke krefter i og utenfor Stortinget som ikke respekterer Grunnlovens forbud og at folket har sagt nei flere ganger til å tre inn i Den Europeiske Union. Galluptallene viser et stort flertall for Nei til EU. Vår Grunnlov forbyr det klart og entydig, men heller ikke det synes å være noe hinder for disse kreftene. Man får i tillegg en sterk følelse av at man driver en bevisst nedbyggingspolitikk av vår beredskap - så vi i en eller annen gitt krise nærmest skremmes inn i fellesskapet. Hele denne komplekse holdningen springer ut av at den kristne tenkningen om nasjonalstaten som Grunnloven bygger på - er forlatt, sier Høgetveit.

Høgetveit advarer også mot EØS-avtalen.

- Man skal heller ikke glemme at EØS-avtalen benyttes flittig til å bygge ned nasjonalstaten for at vi skal nærme oss et slags «point of no return». Som en høytstående byråkrat sa til meg en gang: EU er så sterk at ingen våger å angripe det og de har mat nok. Dermed skulle vi tydeligvis ikke trenge verken forsvar eller landbruk. Utviklingen går jo den veien!

– Det var da jeg begynte å ane dette - at jeg begynte å skrive om det og deretter opprettet www.Kommentar-Avisa.no med hovedhensikten: «Gud er gud for begge regimenter. Norge tilbake til evangelisk luthersk Grunnlovs-grunn». Dette er nødvendig å ha i mente når en skal drøfte Grunnloven - det fantastiske frihetsbrevet - som konstituerer vår nasjonalstat og Stortinget - som sistnevnte nå synes å heve seg over og vil lure oss bort i fra, sier Høgetveit.

- Grunnlovens § 1 er krystallklar på hva Norge er: «Kongeriket Norge er et frit, uafhængigt og udeleligt Rige. Dets Regjeringsform er indskrænket og arvelig-monarkisk.» Det tilligger ikke Stortinget å endre Grunnlovens ånd utover de «modifikasjoner» som Grunnlovens § 112 (110) tillater. «Modificationer i enkelte Bestemmelser, der ikke forandre denne Constitutions Aand, og bør 2/3 af Storthinget være enig i saadan Forandring.» Det kan de - men ikke mer, sier Høgetveit og fortsetter:

- Det er Grunnloven som konstituerer folkeforsamlingen. Det er Retten for oss alle, heller ikke de folkevalgte kan tukle med den den korte tid de har fått delegert makten fra folket. Makten utgår fra folket i frie valg i et folkestyre (folkesuverenitetsprinsippet) - og den delegerte makten gir ikke stortingsfolkene noen som helst rett til å ta makten og Grunnlovsretten fra de som har valgt dem. Det er det samme om de lurer seg fram med 2/3 eller flertall, sier Høgetveit.

Høgetveit forteller at bak de gjentatte forsøk på å forandre Grunnloven merker en ideologier og en ånd som ikke er i tråd med den «evangelisk lutherske» frihetsånd som skapte vårt Norge - men ånden fra det katolske og feudale Europa blandet med sosialisme - som går mer og mer i undertrykkende og totalitær retning.

- Man bør merke seg Olav Valen Sendstads sterke advarsler i det fabelaktige heftet «Moskva Rom. 14 epistler om verdenspolitikken og det 20de århundres motrevolusjon». Denne sprenglærde mannens advarsler mot de store grunnkrefter i Europa var: «Hold ditt hjerte, din sjel og ånd, langt, langt borte fra alle Moskvas og Roms veier. Inngå ingen allianse med dem i tanke, ord eller gjerning. Forbli fast i Guds ord og troen på den Herre som kom første gang i kjød og kommer igjen annen gang i herlighet. Han er jordens og folkenes konge, kongenes konge og herrernes, tyrannenes og forfølgernes dommer; herrers Herre - Kongers konge», sier Høgetveit og fortsetter:

- Ikke glem at det var denne mannen som laget førsteutkastet til «På kirkens grunn» i 1942 mot nazimakten. Grunnlovens § 3 sier at makten skal ligge i Norge og på Grunnlovens grunn: «Den udøvende Magt er hos Kongen, hvis Tittel er Vi N. N. af Guds Naade og efter Rigets Constitution Norges Konge.» Man har ingen Grunnlovsrett til å føre styringsmakten ut av landet til fremmede makter.

Forslaget 10. januar

Forslaget som settes frem 10. januar betyr at Grunnloven kan endres med 13 færre stemmer enn i dag.

- Det er etter hvert få partier - om noen - som har en skikkelig forståelse av Grunnlovens ånd og tenking. At sosialistene tenker og handler slik, det visste vi. De har ingen sans for kristenretten og nasjonalstaten. Der gjelder «Internationalen». Men at også høyrekreftene, avskåret fra tidligere verdikonservatisme - går samme veien i sin ekstremliberalisme - det overrasker, sier Høgetveit.

- I paragraf 112 i Grunnloven vises det til begrepet «kunngjøring i trykken». Noen mener at den foreslåtte endringen av Grunnloven ikke er lovlig fordi den er for lite opplyst i det norsk folk. Hva mener du?

- En utvidet Grunnlovens § 112 sier « ... En saaledes vedtagen Grundlovsbestemmelse underskrives af Storthingets Præsident og Sekretær og sendes Kongen til Kundgjørelse ved Trykken som gjældende Bestemmelse i Kongeriget Norges Grundlov». Jeg er ikke sikker på om denne paragraf gir hjemmel for å kreve offentliggjøring før vedtak, men det må være klinkende klart at det vil være høyst udemokratisk og viser liten respekt for folket og Grunnloven - om man prøver å snike gjennom en grunnleggende endring bak ryggen på folket, sier Høgetveit.

- Det argumenteres også med at Norge ikke kan gå inn i en union - det vil si EU - fordi dette er i strid med paragraf 112 i Grunnloven og paragraf 83 i straffeloven. Hvordan ser du på dette?

- Ja, det strider mot Grunnlovens ånd og er ingen «modifikasjon», men en revolusjon. Og straffelovens § 83 er ikke å spøke med for dem som leker seg med slike tanker som man nå gjør. Man kan ane at det er slike tanker som ligger bak når man endret Riksrettsbestemmelsene i Grunnloven i fjor. Man ville sikre seg mot nettopp § 83 og et kraftig oppgjør i Riksretten om nye krefter skulle komme til makten i Norge - krefter som tar Grunnloven på alvor.

Situasjonen kan snu seg fort ved eventuelt kriser - som en så det i England før siste verdenskrig, sier Høgetveit.

- Siden man ikke har annen verdslig makt enn å bruke alle slags media til å påvirke folket og Stortinget - så bør man bruke dette flittig og minne oss alle om hvilket uvurderlig frihetsbrev Norge har i Grunnloven, og at vi ikke har noe innenfor det katolsk-ledede system å gjøre. Et system som klart peker mot et antikristelig rike. Grunnloven kalles jo også Restaurasjonen fordi det var en restaurering av vår gamle kristenrett helt tilbake til Hellig Olavs lov rundt år 1000. Det som nå skjer på flere og flere områder er en uhyggelig kutting av vårt lovverks tusenårige kristne røtter - ofte med støtte også fra de som skulle være «Sannhetens støtte og grunnvoll» som Bibelen sier det, sier Høgetveit og fortsetter:

- Som kristenfolk må vi bruke bønnemakten og trygle Gud om å vise oss barmhjertighet tross alle våre store og lovfestede folkesynder. Den egentlig årsaken til at det går så galt med friheten vår, er at SANNHETEN fra «evangelisk luthersk» tro som satte oss fri - er i ferd med å gå under både i kirke og samfunn og bringe oss inn i nye slavekår. Det synes å være på høy tid å ta fram verset som står på fremsiden av Henrik Wergelands bok om Grunnloven: «Hør meg despot, jeg vil være din pestilents så lenge jeg er til. For Norges lov i dølens hånd skal briste dine slavers bånd», avslutter Jørgen Høgetveit.

Kopi fra Idag.no

Når dette er lest, så vil man skjønne meget raskt at EU ikke har noe med et demokrati å gjøre, snarere et plutokrati.

BmOnline

• Liker 1
Lenke til kommentar

men dersom et land har 100.000 fattige er ikke de bedre enn det landet som har 1.000.000? 100.000 fattige er kanskje ikke bra, men det er jommen meg bedre enn 1.000.000.

Ikke nødvendigvis.

Her må du se i forhold til folketall og i forhold til ressurser, bla naturressurser.

Og tar man hensyn til disse faktorene, så er Norge så definitivt et av de landene i verden som kommer dårligst ut av det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Å nei, du slipper ikke så lett unna. Medias omtaler holder ikke, heller ikke den fra FN hold.

Trodde du skjønte/forstod at deres målinger ikke er gangbare etter det jeg har vist fram. Men du har overhodet ikke fattet poenget.

Hvis Norge ikke hadde betalt FN kontigenten, da hadde de vært på sisteplass.

Ser du mitt poeng?

Du har jo ikke vist fram noe som helst som viser at FN kriterier for levekårsindeksen ikke er dekkende, alt du har kommet med er den samme linken om hvordan Norge etter din mening ikke er et demokrati.

Vis meg en statistikk som viser klart og tydelig, uten tvil, at landene på FNs levekårsindeks egentlig er rangert etter pengebidrag til FN.

Jeg spør for tredje og siste gang; hvilke land er bedre enn Norge å bo i? Vis til konkrete tall som kjøpekraft, helsetilbud, antall fattige, antall analfabeter, osv.

Lenke til kommentar

Nå er det din tur til å svare på mitt spørsmål: hvilke land har det bedre enn Norge og hvorfor?

Norge er tryggest, men forskjellen er moderat

Levealder

Norge 80,2

Frankrike 80,7

Kuwait 77,6

Selvmord

Norge 11.9

Frankrike 15

Kuwait 1,8

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...