Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

[Løst] Har vi et folke- demokrati i Norge, i så fall- hvorfor skjer ikke folkets vilje?

Offentligheten i Norge skryter over at vi har et moderne demokrati, sannheten er at den ikke fins!  

171 stemmer

1. 1. Har vi et demokrai?

• NEI
      84
    • JA
      87

Anbefalte innlegg

...

Jeg har litt problemer med dine konklusjoner. A, fordi under Grunnlovens paragraf 3 så er all utøvende makt lagt i Kongens person, (praktiseringen av dette er blitt overført til Stortingets dominerende parti(er), som vil si Regjeringen). Så det er stortinget, og lovene vedtatt av stortinget som gir Regjeringen den makten de kan utøve over nasjonen. B: det er folket som velger sine representanter på Stortinget.

Ergo er det helt klart demokrati som har valgt fram Strortinget, og regjeringen. Og i motsetning til enkelte tidligere valg, så har den nåværende regjeringen hatt sin partikoalisjon fra valgkampen begynnte. Så nåværende politiske beslutninger blir tatt på vegne av flertallet regjeringen og dets partier hadde i valgurnene.

Og ingen av regjeringspartiene har gått imot sine parti sine medlemmer, (dvs. at de demokratiske funksjonene i partiene har vedtatt partienes politikk, og derfor regjeringens).

Så at vi ikke har et demokrati er BULLSHIT. Jeg er dog ikke en som er tilhenger av demokrati, jeg er en klar rojalist, og vil fjerne mye makt ifra det politiske spillet, og legge det direkte i Kongens person, og statsrådet, burde kun ha 1 representant fra regjeringen og resten burde være fagfolk oppnevnt av Kongen. Dette fordi folket/velgerene er og blir lettlurte, et godt eksempel er FrP's ønske om å privatisere hele helsevesnenet med løftet om at private kan gjør det bedre, raskere, billigere, og folk synes dette høres bra ut. MEN andre siden av denne mynten er at et privateid selskap er forpliktet til å maksimere fortjenesten til sine eiere, og derfor vil prisen på helsetjenester stige kunstig raskt; folk har ikke den innsikten i hvordan business drives, og hvordan sykeshus drives til å se at det ikke vil fungere slik FrP lover i lengden. (dette er ikke for å rakke ned på FrP men det er en av de popularistiske platformene FrP har tenkte å bruke i valgkampen, som jeg mener vil i lengden dra helsevesenet ned betydelig i lengden).

Så jeg vil påstå at vi har demokrati, og at demokratiet fungerer i sitt beste velgående, noe som gjør at moderate parti som AP blir hatet av alle andre.

Som livslang AP-medlem, vil jeg si at det beste for landet de neste 20 årene var en sammarbeidsregjering mellom AP og Høyre, da begges politikk ligger i senter, men på hver sin side av midtlinjen på parti-spekteret. De mer "ekstreme" partiene som er mye til venstre eller mye til høyre bør ikke være i regjering, dog i opposisjon er de velkommen, for det er slik at folket stemmer dominant i senter og ikke på utkanten.

-frank

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

A. At Norge har mer velstand enn før, og

Jeg er ikke sikker på svaret her, tror det vært 1.5%? vekst i Norge per år, og negativ vekst i USA

Vi må sammenligne netto lønn i fortid med netto lønn idag og dele på 10 ca for fallet i pengeverdi

au75-pres.gif

http://www.ssb.no/em...05/skoglund.pdf

Tabell 3. Lønn per normalårsverk, nominelt og reelt.

Gjennomsnitt for alle næringer

År Lønn per Årlig nominell Årlig Reallønnsnormalårsverk lønnsvekst prisvekst vekst

i tusen kr i prosent i prosent

i prosent

1975 56,0 17,5 11,1 5,7

1980 86,7 9,8 9,4 0,4

1985 136,4 7,5 5,9 1,6

1990 187,3 4,8 4,7 0,1

1995 225,5 3,3 2,4 0,9

2000 289,6 4,5 3,0 1,5

2001* 304,0 5,0 2,4 2,5

2002* 320,4 5,4 0,7 4,6

----------------

Lønn

320 / 56 --> 5,7 dobling

Gull (interpolert)

800 / 200 --> 4 dobling

----------------------------------------------------------

Reallønn for sysselsatte har økt med 5,7/4 = 42% fram til 2002

Grunnbeløpet i folketrygden

http://no.wikipedia...._i_folketrygden

År Beløp

2012 82 122 kroner

2010 75 641 kroner

2005 60 699 kroner

2000 49 090 kroner

1995 39 230 kroner

1990 1.5: 34 000 kroner,

1985 1.1: 25 900 kroner

1980 1.1: 16 100 kroner,

1975 1.1: 10 400 kroner,

Grunnbeløp

82.100 / 10.400 --> 7,9 dobling

Gull

1800 / 200 --> 9 dobling

----------------------------------------------------------

Realverdi grunnbeløp har sunket med 7,9/9 = -13% fram til 2012

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Med dette med dine guder så mente jeg selvfølgelg jødene, som du forsvarer med nebb og klør og med alle midler, og kaster ut beskyldninger om alt det verste du kan finne på mot dem som våger å kritisere dem.

Det er på ingen måte selvfølgelig for meg. Og nei, jeg forsvarer dem ikke med "nebb og klør", og at din påstand om at jeg "kaster ut beskyldninger" mot deres kritikere får du nesten dokumentere.

Men nå er det nå slik at Jeff Rense er ikke nazist, og du burde uansett vite bedre enn å slenge ut slike beskyldninger mot alle som kommer med informasjon som du ikke liker, for faktum er jo at de finner jo ikke opp dennne informasjonen selv.

Jeg beskyldte ham heller ikke for å være det. Hvem som finner opp informasjonen er vanskelig å si. Et sted må den jo stamme fra.

Når det gjelder stormfront, så vil jeg si at du må ikke gå i den fellen som så mange her allerede har gjort, når de i fullt alvor mener at om de ikke liker personen som legger ut informasjonen eller websiden den er på så er informasjonen feil.

Helt enig. Men det er som én sa et annet sted: Om en ateist taler i en forsamling, og den eneste som klapper er Mullah Krekar, så kan det være grunn til å vurdere hvordan han ordlegger seg.

Poenget her er at det er ganske mange av oss aom prøver å informere folk om sannheten om hva som sjer og skjedde. Det er ikke slik at vi som driver med dett er onde demoner som sitter og produserer falsk informasjon dagen lang, bare for å lure folk til å hate jøder osv.

Poenget er at vi som leser det ikke vet om informasjonen er falsk eller ekte, fordi den som regel mangler troverdige kilder. Hva motivet deres er kan vi umulig vite, siden dere er anonyme. Men det synes åpenbart at enkelte har det som hovedbeskjeftigelse i livet. Eller kanskje de bare ikke sover om natten...

Ingen er nazist eller rasist om man prøver å finne frem til sannheten, selv om denne sannheten ikke er fordelaktig for jødene. Dessuten er jødene ingen rase, så man kan ikke være rasist om man kritiserer dem uansett.

Det er - desverre kanskje - ikke riktig. Man er nazist om man støtter nazistisk ideologi, og man er rasist om man mener at noen menneskeslag er mindreverdige av natur. Man kan altså utmerket godt være nazist og/eller rasist selv om man prøver å finne sannheten. Men det er godt å høre at du mener at jødene ikke er en rase. Det bringer så selvsagt en viss undring om hva som gjør at de står sammen mot røkla (om enn angivelig i kompaniskap medd jesuitter og frimurere etc.)...?

Det er jo også et faktum at zionist-jødene har en agenda, og disse kontrollerer også historien fordi de og deres lakeier skriver den selv, og de kontrollerer også media og filmindustrien.

Det er i så fall et faktum som vi bare har deres ord for.

Hvordan kan du da blindt stole på disse folkene ?

Hvem sier at jeg stoler blindt på dem? Jeg har da - synes jeg selv - en sunn skepsis til media. Akkurat som jeg har det til dere...

Og om du stoler blindt på hva disse sier, om at alle som kritiserer dem er onde hatefulle demoner osv. så er det snakk om blind tilbedelse, derfor bruker jeg betegnelsen "jødetilbeder" på slike som tror blindt på det jødene sier.

Men det gjør jeg altså ikke. Du finner ikke et eneste sted at jeg gir uttrykk for at jeg tror dere er onde eller demoner. Om dere er hatefulle er vanskelig å si, men noen ganger kan det nok virke slik på mten enkelte blant dere uttrykker dere.

En av hensiktene med myten om "holocaust" er jo også å få folk, og sa spesielt kristne, til å forkaste Jesu budskap til fordel for et budskap om jødene og det "hellige" holocaust.

Nå er jeg ikke kristen, og ikke tilhenger av jødedommen heller. Når jeg tror på Holocaust er det fordi jeg er gammel nok til å ha snakket med overlevende personlig - ikke baron Rotschild eller Steven Spielberg, men helt vanlige norske jøder - og føler dem som minst like troverdige som deg og andre anonyme nettdebattanter.

Kanskje hadde jeg blitt mer overbevist om jeg hadde snakket med deg i levende live. Det er bare å si fra om du har lyst til det og er i Bergen noen gang. Bjørgulf også.Han vet jeg i det minste navnet på.

Geir :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Snip...

Nå er gullprisen en arbitrær målestokk i dag, siden valutaene ikke er bundet mot den. Gull er en vare med begrenset tilbud og en varierende etterspørsel, og prisene på gullet dikteres av samspillet mellom disse.

Men vi lever bra, rent materielt. Større boliger, lenger utdannelse, bil, hytte, TV. Om det gjør oss lykkelig kan selvsagt diskuteres. Det er lett å ønske at man hadde mindre, når man har alt.

Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke kristen, og ikke tilhenger av jødedommen heller. Når jeg tror på Holocaust er det fordi jeg er gammel nok til å ha snakket med overlevende personlig - ikke baron Rotschild eller Steven Spielberg, men helt vanlige norske jøder -

De bekreftet neppe at motoren fra en russisk tank ble brukt for å ta livet av 900.000 jøder i Treblinka (da hadde de vel vært døde de også?)

Det er - desverre kanskje - ikke riktig. Man er nazist om man støtter nazistisk ideologi,

Det betyr vel = medlem i NSDAP.

Etter krigen brukte man "overbevist nazist". De fleste tyske byråkratene ble klassifisert som "ikke overbevist nazist"

.... og man er rasist om man mener at noen menneskeslag er mindreverdige av natur.

Det blir veldig strengt. Talmudister regner oss alle som "mindre verd"

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Nå er gullprisen en arbitrær målestokk i dag, siden valutaene ikke er bundet mot den. Gull er en vare med begrenset tilbud og en varierende etterspørsel, og prisene på gullet dikteres av samspillet mellom disse.

Men vi lever bra, rent materielt. Større boliger, lenger utdannelse, bil, hytte, TV. Om det gjør oss lykkelig kan selvsagt diskuteres. Det er lett å ønske at man hadde mindre, når man har alt.

Større gjeld?

Mere inflasjon?

Lenke til kommentar

Nå er gullprisen en arbitrær målestokk i dag,

Absolutt ikke. Dollar blir "arbitrært"

Men vi lever bra, rent materielt. Større boliger, lenger utdannelse, bil, hytte, TV. .

Det overrasket meg at grunnbeløpet ikke har steget på 37 år. Jeg trodde det tallet var bedre..

Den andre beregningen på reallønn er midt på treet, som forventet.

Fortell!

Det er hva "vitnene" forteller. På det punktet er det ingen avvik.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Større gjeld?

Mere inflasjon?

Ja, på begge deler. Allikevel har vi mer velstand. Det er selvsagt bekymringsverdig at en del av den er lånefinansiert. Men mesteparten av folks gjeld er bundet opp i bolig. Det gjør at kvadratmeterprisene på boliger stiger, hvilket ikke gavner samfunnet. Men allikevel har vi større og bedre boliger.

Absolutt ikke. Dollar blir "arbitrært"

Dollar også.

Lenke til kommentar

Dagens establisment, er det alle partiene på stortinget? I så fall er det ulike meninger blant dem om hvordan demokratiet skal organiseres. Det er mange som mer eller mindre er åpne for såkalt direkte demokrati. FrP foreslo jo direkte demokrati for litt siden. Venstre har en politikk som går ut på å forflytte mer av makten til lokaldemokratiet slik at makten kommer nærmere deg og meg. En kombinasjon av disse forslagene hadde jo ikke vært å forrakte. Uansett har ikke norgespartiet noen helhetlig og god politikk, derfor er det også de ferreste nordmenn som stemmer på dem...

Hadde det vært noen ødeleggelse av Fedrelandet, så hadde vel flere enn noen med deg, få merket det...

Hva slags platform har de forlatt? Hvordan ser denne platformen ut? Er folket gjort til syndebukker? Er vi gjeldsslaver? På hvilken måte? Er ikke staten en slags far og hjelper for folket? Ønsker vi at staten skal være en slags farsfigur?

Alle nordmenn er blitt lurt, bortsett fra deg og noen ytterst få som deler dine meninger?

Den virker ikke akkurat så veldig hemmelig...

Jeg må si at du virker knesvak, hvorfor har ikke Venstre den på sin nettside da, med svulstige bilder og vedtak fra styreverv m.v for EU? Hvordan de har klart å holde en så stor gruppe hemmelig for så mange av norges velgere? Man skulle jo tro at de liknet mest på julenissen hele bingen?

http://bmonline.no/f...lit=Staten*#p73

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Men allikevel har vi større og bedre boliger.

Her i gården er det akkurat samme huset som for 37 år siden.

I Oslo er ikke leilighetene større ut fra hva jeg leser.

Gull er ikke forbruksmateriale. Gull er penger. Mengden av gull endres omtrent ikke.

1 oz gull idag er det samme som 1 oz gull for 37 år siden. Samme produktet.

Hvor mye gull man kan kjøpe idag gir like bra svar som prisindeksen, hvor definisjonen endres gradvis, og innholdet er ikke lenger det samme :(

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Ja, på begge deler. Allikevel har vi mer velstand. Det er selvsagt bekymringsverdig at en del av den er lånefinansiert. Men mesteparten av folks gjeld er bundet opp i bolig. Det gjør at kvadratmeterprisene på boliger stiger, hvilket ikke gavner samfunnet. Men allikevel har vi større og bedre boliger.

Dollar også.

Hvordan gavner det samfunnet at yngre mennesker ikke har råd til bolig og dermed stifte familie?

Mener å ha lest at samtlige norske boliger er verdsatt til 3600 mrd og at rundt 2000 av disse er ren gjeld.

Lenke til kommentar

Man er enig i den politikken de fører.

Det var en kar som var meget klar på hva som foregikk på Stortinget, han heter Steinar Bastesen.

Han fikk servert kaffesyre på kafeen inne på Stortinget, ja forgiftet. Nå kan dere lure på hvem det var som forgiftet ham. Jeg har selv snakket med Bastesen om den saken.

Han holdt på å stryke med av den grunn, men pga hans gode helse- stod han over.

Bastesen likte ikke frimurerlogen inne på stortinget- disse globalistene skulle selvfølgelig ha vært sparket ut.

Jeg undrer meg på om vi ikke skulle få 10 ganger flere valgobservatører ved valgene i Norge i stedet for å sende dem til Guatemala eller Iran?

http://bmonline.no/html/kpsb.html

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Det var en kar som var meget klar på hva som foregikk på Stortinget, han heter Steinar Bastesen.

Han fikk servert kaffesyre på kafeen inne på Stortinget, ja forgiftet. Nå kan dere lure på hvem det var som forgiftet ham. Jeg har selv snakket med Bastesen om den saken.

Han holdt på å stryke med av den grunn, men pga hans gode helse- stod han over

BmOnline

Mannen som holdt på å drikke seg til døde og mente på at det var telepati som stoppet blødningene hans og ikke legene. Høres ut som en troverdig kilde. For å ikke nevne at å forgifte en nisjepolitiker uten noe innflytelse høres ut som et merkelig trekk. Men for all del.

Lenke til kommentar

1. Vil du si at prisen på olje (i dollar) er irrelevant fordi den norske krona "ikke er bundet mot den"? Gull er akkurat som annen valuta i så hendseende og går under betegnelsen XAU

http://en.wikipedia.org/wiki/XAU

2. Norske kroner er en vare med (teoretisk) ubegrenset tilbud, og varierende etterspørsel, og prisen på norske kroner "dikteres av samspillet mellom disse."

Si meg igjen hva var dine innvendinger? Den norske krona er forresten en arbitrær målestokk ;)

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...