Gå til innhold

[Løst] Har vi et folke- demokrati i Norge, i så fall- hvorfor skjer ikke folkets vilje?


Offentligheten i Norge skryter over at vi har et moderne demokrati, sannheten er at den ikke fins!  

171 stemmer

  1. 1. Har vi et demokrai?

    • NEI
      84
    • JA
      87


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du ser da at "folkeviljen" har tatt livet av mange i Libya, og det uten at jeg var enig i det.

Jeg har ikke sansen for massemord på mennesker.

 

BmOnline

 

Om du er enig eller ikke har ikke noe å si, det er flertallet som bestemmer. Du er for det systemet pga. de gode sidene, da må du være for det når det kommer til de ikke fullt så gode sidene også.

Lenke til kommentar

Det demokratiet du etterlyser er åpent for det likefullt, sålenge det er simpelt flertall for det.

 

Jeg tror nok du misforstår hva jeg sikter til. Nå snakker du om et demokrati som makten demostrerer. Jeg snakker om et demokrati av folket, altså- folkedemokrati-direktedemokrati.

 

Jeg er klar over at det fins rebelller i verden. Vi så at rebellene drepte for fote i vietnam. Flere tusner ble vel drept, har ikke tallene for meg, men tror det var veldig mange.

Hvis rebellene tar makten, så blir det slik vi har sett. Jeg mener at de fleste mennesker ønsker å leve i fred. Tror ingen er interessert i å få krigen inn i sine hjem.

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Jeg tror nok du misforstår hva jeg sikter til. Nå snakker du om et demokrati som makten demostrerer. Jeg snakker om et demokrati av folket, altså- folkedemokrati-direktedemokrati.

 

Jeg er klar over at det fins rebelller i verden. Vi så at rebellene drepte for fote i vietnam. Flere tusner ble vel drept, har ikke tallene for meg, men tror det var veldig mange.

Hvis rebellene tar makten, så blir det slik vi har sett. Jeg mener at de fleste mennesker ønsker å leve i fred. Tror ingen er interessert i å få krigen inn i sine hjem.

 

BmOnline

 

Tror ikke at du skjønner at demokrati utelukkende er en metode for å ta valg. Direktedemokrati har ingen hindring.

Lenke til kommentar

Om du er enig eller ikke har ikke noe å si, det er flertallet som bestemmer. Du er for det systemet pga. de gode sidene, da må du være for det når det kommer til de ikke fullt så gode sidene også.

Jeg er aldri for et demokrati som sagt, hvor det kommer til at våre soldater må ut i en fremmed krig. Hvis jeg var 20 år og var i et forsvar av Norge, og vi ble angrepet, så hadde jeg nok neppe noe annet valg enn å stille opp i den krigen. Hvis man ikke blir med, så kan det hende man får straff. jfr lovgivningen.

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Tror ikke at du skjønner at demokrati utelukkende er en metode for å ta valg. Direktedemokrati har ingen hindring.

Nå roter du, det er flertallet som er et demokrati. Hvis en viktig sak skal avgjøres, feks at damer skal være med å drepe i en krig. Da er det greit å ha en avstemning om det.

Noen land har ikke slike avstemninger i det hele tatt. Der sitter det noen desperadoer og avjør, ja på samme måten som de gikk inn i Libya og drepte alle som fluer. Det er ikke noe å trakte etter.

 

Men det var neppe noe demokratisk valg om å gjøre det. Det ble bare gjort.

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Nå roter du, det er flertallet som er et demokrati. Hvis en viktig sak skal avgjøres, feks at damer skal være med å drepe i en krig. Da er det greit å ha en avstemning om det.

Noen land har ikke slike avstemninger i det hele tatt. Der sitter det noen desperadoer og avjør, ja på samme måten som de gikk inn i Libya og drepte alle som fluer. Det er ikke noe å trakte etter.

 

Men det var neppe noe demokratisk valg om å gjøre det. Det ble bare gjort.

 

BmOnline

 

Så hvis majoriteten hadde bestemt seg for at svarte ikke skulle få lov til å ta utdannelse, så hadde det vært greit pga. majoriteten. Grunnen til at man ikke har direkte demokrati, er for å unngå majoritetestyranni. Slik som f.eks sveitserene som prøver å hindre religiøse ytringer fra muslimer.

Lenke til kommentar

Ekstreme lover o.l. er selvfølgelig ikke altfor realistisk, men likefult en mulighet. Poenget er bare det at din form for demokrati innebærer at man må rette seg etter folkeviljen uansett.

Et demokrati er ingens eie. Jeg har hørt noen utlendinger som syntes meget om å bestemme. Da hørte jeg mannen sa, Jeg har bestemt oss. Så var demokratiet i orden der i huset. 2 stk.

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Så hvis majoriteten hadde bestemt seg for at svarte ikke skulle få lov til å ta utdannelse, så hadde det vært greit pga. majoriteten. Grunnen til at man ikke har direkte demokrati, er for å unngå majoritetestyranni. Slik som f.eks sveitserene som prøver å hindre religiøse ytringer fra muslimer.

Det er jo laget demokratiske styreformer, kanskje de fins i mudenia også?

Det er ikke alle som blir gjort til lags, om du er i Irak, Iran eller Tyrkia.

Det er menneskene som utgjør problemene, ikke demokratiet. Når det gjelder sveitserne, så har de sikkert fulgt sine lover. Og det kan være at det er et demokrati. De fleste får sin vilje. De færreste må godta det. Slik har det alltid vært.

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Det er en rasistisk bok skrevet av en amrikansk jøde og utgitt på eget forlag (antagelig siden ingen andre synes den var bryet verd). Og den beviser hva? At det fantes rasistiske jøder under krigen, og at noen av dem var like forrykte som nazistene? Med den lille forskjell at mens Kaufman ga ut en bok for egne penger, så gjorde nazistene alvor av sine planer om folkemord.

 

Geir :)

 

Hvor langt er du egentlig villig til gå i anstrengelsen for å forsvare dine guder ?

Vil du stoppe ved mistenkeliggjøring og karakterdrap på alle som kritiserer dem og prøver å si sannheten, eller er du villig til også å være med på å drepe for dine "guder" om og når du får beskjed om det ?

 

Det er utrolig hvordan enkelte virkelig anstrenger seg for å unngå å se sannheten og for å fortsette å tro på de løgnene vi lærer i den offentlige propagandafabrikken kalt norsk skole, og også norsk statskontrollert media.

 

Vi har allerede gått en del runder om dette, og deler av den infoen du finner på siden er kommet fram også tidligere fra andre kilder.

Det er uansett for enkelt å bare beskylde alle som kommer med informasjon du ikke liker for rasister og andre slike "spennende" og "hyggelige" ord, spesielt når du ikke kjenner disse personene og derfor ikke kan ha noen anelse om de virkelig er det du beskylder dem for.

 

Og på hvilket grunnlag dømmer du andre ?

Jo du har hørt fra dine "guder" som har skrevet historien og oppfunnet løgnen om holocaust i en spesiell agenda, at alle som kritiserer dem på noen måte er rasister, nazister, antisemitter osv osv.

Du har ikke løftet en finger for å drive egen etterforskning og prøve å finne ut hva som er sannheten.

 

Det er på ide nå at folk våkner og ser at vi alle er blitt lurt av dem som har makta i denne verden, og at den "historien" som de har skrevet for å mele sine egne interesser slett ikke er riktig, vi snakker ikke her om historie, men om en omfattende historieforfalskning som har pågått i flere hundre år, med den hensikt å skjule den virkelige historien for oss.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå blander du igjen, de ble ikke nektet juletre, de ville ikke bruke det jeg antar er fellespengene på juletre. Åpenbart dominerte muslimer i borettslaget og dermed var det "folkeviljen" du etterlyser. Nå er demokrati plutselig undertrykkende igjen?

 

Nå kverulerer du bare, som så mange ganger før.

 

Politisk korrekte beveger seg ofte ned på dette nivået når de finner seg trengt inn i et hjørne.

 

Dette er Danmark det er snakk om, og i Danmark gjelder danske skikker, uansett om det er flertall av muslimer eller ikke i et borettslag.

 

Det er dette muslimene satser på. De kommer til et land, og klumper seg sammen i et område som de så gjør krav på fordi de er i flertall, når de så har overtatt dette området så går de til neste.

 

Det er i grunnen greit å vite at du er en av de politisk korrekte som har sviktet land og folk for å hjelpe muslimene til makten, og dermed også jødene.

Det er nemlig jødene(zionistene) og deres lakeier på alle nivåer som står bak og pusher muslimsk innvandring til europa, fordi det tjener deres egen agenda.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Om du er enig eller ikke har ikke noe å si, det er flertallet som bestemmer. Du er for det systemet pga. de gode sidene, da må du være for det når det kommer til de ikke fullt så gode sidene også.

 

Hvis det er "flertallet" som bestemmer, hvorfor har vi da i to perioder hatt en regjering som ikke har flertallet i folket bak seg ?

De fikk ikke flertallet av stemmene i de to siste stortingsvalgene.

 

Videre så skifter jo Jens Stoltenberg ut ministre som han selv vil, og ingen i folket har stemt på disse.

Jens Stoltenberg og hans ministre ansetter også sine venner i ledende stillinger i statlige bedrifter, og også i styrer rundt om i bedriftene.

 

Hvordan kan du påstå at vi har "demokrati" i Norge ?

Ingen i folket har jo stemt på alt dette, det er jo poltikerne i regjeringen som gjør som de selv vil.

Hvordan er dette demokrati ?

 

Så kommer alle bruddene på grunnloven, alle skatter og avgifter de trer nedover ørene på oss, all overvåking, DLD osv osv.

Alt dette skjer uten at folket blir hørt.

Er dette demkrati ?

 

 

En annen ting er at flertallet kan ikke bestemme alt, selv om det er demokrati. For hva om flertallet plutselig bestemte seg for å drepe deg ?

Er det da riktig å drepe deg fordi flertallet har bestemt det ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er jo laget demokratiske styreformer, kanskje de fins i mudenia også?

Det er ikke alle som blir gjort til lags, om du er i Irak, Iran eller Tyrkia.

 

Eller i et bofelleslag i Danmark.

 

Det er menneskene som utgjør problemene, ikke demokratiet. Når det gjelder sveitserne, så har de sikkert fulgt sine lover. Og det kan være at det er et demokrati. De fleste får sin vilje. De færreste må godta det. Slik har det alltid vært.

 

BmOnline

 

Så med andre ord, du har ikke noe problem med at flertallet i borettslaget heller ville bruke penger på å feire en muslimsk høytid fremfor å investere i juletre?

 

Nå kverulerer du bare, som så mange ganger før.

 

Politisk korrekte beveger seg ofte ned på dette nivået når de finner seg trengt inn i et hjørne.

 

Dette er Danmark det er snakk om, og i Danmark gjelder danske skikker, uansett om det er flertall av muslimer eller ikke i et borettslag.

 

Du mener nivået som er "faktiske forhold"?

 

Danske skikker bør altså overstyre alt av individuelle avgjørelser, ingen bør få lov til å gå imot danske skikker? Uansett om de ikke skader noen eller ei?

Lenke til kommentar

Du sier jo ingenting.

 

Så med andre ord, du har ikke noe problem med at flertallet i borettslaget heller ville bruke penger på å feire en muslimsk høytid fremfor å investere i juletre?

 

Du mener nivået som er "faktiske forhold"?

 

Danske skikker bør altså overstyre alt av individuelle avgjørelser, ingen bør få lov til å gå imot danske skikker? Uansett om de ikke skader noen eller ei?

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Hvis det er "flertallet" som bestemmer, hvorfor har vi da i to perioder hatt en regjering som ikke har flertallet i folket bak seg ?

De fikk ikke flertallet av stemmene i de to siste stortingsvalgene.

 

Videre så skifter jo Jens Stoltenberg ut ministre som han selv vil, og ingen i folket har stemt på disse.

Jens Stoltenberg og hans ministre ansetter også sine venner i ledende stillinger i statlige bedrifter, og også i styrer rundt om i bedriftene.

 

Hvordan kan du påstå at vi har "demokrati" i Norge ?

Ingen i folket har jo stemt på alt dette, det er jo poltikerne i regjeringen som gjør som de selv vil.

Hvordan er dette demokrati ?

 

Så kommer alle bruddene på grunnloven, alle skatter og avgifter de trer nedover ørene på oss, all overvåking, DLD osv osv.

Alt dette skjer uten at folket blir hørt.

Er dette demkrati ?

 

 

En annen ting er at flertallet kan ikke bestemme alt, selv om det er demokrati. For hva om flertallet plutselig bestemte seg for å drepe deg ?

Er det da riktig å drepe deg fordi flertallet har bestemt det ?

 

Før du hopper inn i en debatt, les deg opp på hva det faktisk er snakk om på dette tidspunkt. Dersom du faktisk hadde lest postene så hadde du skjønt at jeg prøvde å forklare BmOnline at hans system med direktedemokrati vil bety at man må følge folkeviljen uansett hva. Ikke forklar til meg at flertallet ikke kan ha alle rettigheter, prøv heller å forklar det til BmOnline, noe jeg har prøvd på over det siste sidene!

 

Jeg har da aldri, noen sinne nevnt dagens situasjon med et ord? Hvor har du det fra?

Lenke til kommentar

Mener du å fortelle meg at AP, SV og Sp fikk nesten 2,5Millioner stemmer ved siste valg? (50% av befolkningen)

Ifølge denne kilden

http://www.stortinge...er-valget-2009/

fikk:

 

AP: 949 049 stemmer

SV: 166 361 stemmer

SP: 165 006 stemmer

 

Dermed ser det ut til at de mangler ca 1,25M stemmer

 

Din kilde?

 

Hvor mye stemmer hadde egentlig opposisjonen? Det forandrer fremdeles ingenting at det borgerlige alternativet hadde langt mindre oppslutning uten Frp, så hvor er påstanden min feil?

Lenke til kommentar

"at man må følge folkeviljen uansett hva"

 

Det blir det samme som

 

"at man må følge loven uansett hva"

 

Problemet er reelt. Her mangler noe om hvilke rettigheter borgere har og hvilke rettigheter staten har. Fullstendig kaos idag.

 

Debatten mangler. Media går ikke i dybden. Det er ikke fordi de må selge mest mulig, der er fordi de skal være overfladiske.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Tull og støv- VIL du fortelle meg at en sosialist er Høyreorientert?

 

Har du lært deg utenat APs dogmer? Ikke la deg lure. Tenk deg nøye om nå!

Har du lyst å lære noe spillenytt i kveld? Her kan du i ro og mak studere politikkens værste ansikt venstre og høyre:

 

http://bmonline.no/html/poli_1.html

 

BmOnline

 

Nei, jeg har lært meg fakta fra både nasjonale og internasjonale historiebøker, og i alle disse er det bredt enighet om at nasjonalsosialismen er plassert langt til høyre i politikken. Hvis historiefornektelse skal bli en del av programmet til opposisjonen, har de ikke mye av en skole- og utdanningspolitikk når det gjelder kunnskapskvaliteten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...