Gå til innhold

[Løst] Har vi et folke- demokrati i Norge, i så fall- hvorfor skjer ikke folkets vilje?


Offentligheten i Norge skryter over at vi har et moderne demokrati, sannheten er at den ikke fins!  

171 stemmer

  1. 1. Har vi et demokrai?

    • NEI
      84
    • JA
      87


Anbefalte innlegg

Det er et prinsipp som strider mot all moral. Men vi befinner oss på det nivået, at lovmakerne vedtar hva som helst uten å tenke mye. Hva med mere skatt? Vi mangler 100 mill. fortsatt (ingen av dem har noe greie på om staten kan ta penger fra borgere fordi staten "mangler penger")

 

Likevel er det det all lovgivning er basert på, uansett om det er en liten gruppe lovgivere eller om det er en folkeavstemning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"In 1941, a Jewish writer, Theodor N. Kaufman, wrote Germany Must Perish. Kaufman set out a plan for the total destruction of the German population by a very simple method: the mass sterilisation of all German men and women between the age of puberty and sixty years."

Det er en rasistisk bok skrevet av en amrikansk jøde og utgitt på eget forlag (antagelig siden ingen andre synes den var bryet verd). Og den beviser hva? At det fantes rasistiske jøder under krigen, og at noen av dem var like forrykte som nazistene? Med den lille forskjell at mens Kaufman ga ut en bok for egne penger, så gjorde nazistene alvor av sine planer om folkemord.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Tyskerne ble framstilt som "mordere" og "ondsinnede" i globalistiske media :D

 

De aller fleste som ble kjent med tyske soldater under krigen forteller ikke det. Tyskere som folk var siviliserte, ikke ondsinnede. Dagens tyskere føler skyld? Noen av dem tilbydde seg å jobbe gratis i Norge for å gjøre rett for seg :(

 

Framstillingen rammes selvfølgelig av lover mot rasisme = globalistiske media ble selv rasistiske.

 

("Sannhetsvitner" la ut om hvor grusomme tyskerne var - Vaktene "skar brystene av kvinner" og lignende. :( Vaktene var ofte ukrainere - de forstod litt yiddish?)

Endret av Rosario
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er nok du som ikke evner å svare på noe som er relevant overhodet, flytter målpostene til enhver tid og klager på manglende demokrati når det ikke går i eget favør samt hyller det når det kan brukes til å undertrykke andre

Veldig undertrykkende det du står for. Ser at d u var enig i at muslimene nektet juletre, og stakk av med kr 60.000,- til å feire Eid. Det forteller meg og mange flere at det er mer i vente fra muslimenes krav mentalitet. I vesten er det vestens kultur, seder og vaner som skal respeketeres av muslimer.

Alle andre respeketerer, men ikke muslimene. De kan ikke sprenge skjorta av alle som ikke deler deres 70 jomfruer i paradis. Det vitner om barbari. Og det har vi ennå ikke tenkt å innføre i Norge, skjønt noen globalister gjerne så det. Men så er du også en anonymous. Akkurat som en god globalist.

 

BmOnline

 

Tyskerne ble framstilt som "mordere" og "ondsinnede" i globaliske media :D

 

De aller fleste som ble kjent med tyske soldater under krigen forteller ikke det. Tyskere som folk var siviliserte, ikke ondsinnede. Dagens tyskere føler skyld? Noen av dem tilbydde seg å jobbe gratis i Norge for å gjøre rett for seg :(

 

Framstillingen rammes selvfølgelig av lover mot rasisme = globalistiske media ble selv rasistiske.

Det stemmer!

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Veldig undertrykkende det du står for. Ser at d u var enig i at muslimene nektet juletre, og stakk av med kr 60.000,- til å feire Eid. Det forteller meg og mange flere at det er mer i vente fra muslimenes krav mentalitet. I vesten er det vestens kultur, seder og vaner som skal respeketeres av muslimer.

Alle andre respeketerer, men ikke muslimene. De kan ikke sprenge skjorta av alle som ikke deler deres 70 jomfruer i paradis. Det vitner om barbari. Og det har vi ennå ikke tenkt å innføre i Norge, skjønt noen globalister gjerne så det. Men så er du også en anonymous. Akkurat som en god globalist.

 

BmOnline

 

Nå blander du igjen, de ble ikke nektet juletre, de ville ikke bruke det jeg antar er fellespengene på juletre. Åpenbart dominerte muslimer i borettslaget og dermed var det "folkeviljen" du etterlyser. Nå er demokrati plutselig undertrykkende igjen?

Lenke til kommentar

Jeg svarte ikke på spørsmålet? Det gjorde jeg, og jeg ser ikke at det er noe forskjell fra det jeg nevnte, jfr Norges demokrati, som jo dreper uskyldige i tusentall, jfr norske bomber i Libya. Men jeg er ikke enig i det demokratiet.

 

Så får du spekulere så mye du vil, mister.

 

BmOnline

 

 

Jeg respekterer lovene i de landene jeg kommer til.

Og i Iran eller pakistan får jeg ikke lov til å spise svinekjøtt.

Det er jo bare å ramse opp hva som ikke er lov.

 

BmOnline

 

Kilde på at Norge har drept tusenvis i Libya?

Lenke til kommentar

Nå blander du igjen, de ble ikke nektet juletre, de ville ikke bruke det jeg antar er fellespengene på juletre. Åpenbart dominerte muslimer i borettslaget og dermed var det "folkeviljen" du etterlyser. Nå er demokrati plutselig undertrykkende igjen?

 

Jeg tror du blander "folkeviljen" med "BmOnlines vilje".

 

Dessuten, BM; du svarte så neimen ikke på spørsmålet mitt. At bomber sluppet av norske styrker har tatt livet at innbyggere i Libya er ikke det samme som at jeg kan gå på Karl Johan og plaffe ned alle mørkhudete.

Lenke til kommentar

Ja, det er ikke det samme. Å plaffe ned mørkhudete stopper opp når man selv blir plaffet ned.

Men skaden i Libya er gigantisk. De hadde olje av beste kvalitet, de hadde gull, de hadde rentefrie boliglån. helsetjenester for alle (amerikanerne er ikke der enda), fri utdannelse og bra inntekt relativt sett.

 

Nå bør de belage seg på å jobbe ekstra for å betale husleie, planlegge matvarelager før prisene stiger, glemme gull og oljeinntekter (gullet bare forsvant selvfølgelig) og sikre seg våpen til nærforsvar. Hvis Allah hadde bønnhørt libyerne? Gadaffi ville ha gjenoppstått og utlendingene ville blitt til saltstøtter

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Kilde på at Norge har drept tusenvis i Libya?

Nå kan jeg tenke meg at de 588 bombene tok livet av mange. Om det var 1000 eller en vites ikke. Men jeg tror at EN er- en for meget.

Og jeg ønsker ikke å være en del av et demokrati som avliver folk som fluer-.

Bombingen og drepingen i Libya har ALDRI fått skje fra norsk side, om jeg hadde bestemt.

 

BmOnline

Endret av BmOnline
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå kan jeg tenke meg at de 588 bombene tok livet av mange. Om det var 1000 eller en vites ikke. Men jeg tror at EN er- en for meget.

Og jeg ønsker ikke å være en del av et demokrati som avliver folk som fluer-.

Bombingen og drepingen i Libya har ALDRI fått skje fra norsk side, om jeg hadde bestemt.

 

BmOnline

 

Så du slang egentlig bare ut ett høyt tall du ikke hadde noen dekning for?

 

Det er dette som virker så utrolig underlig, hvorfor har selvutnevnte sannhetssøkere ett så anstrengt forhold til sannheten?

Lenke til kommentar

selvutnevnte sannhetssøkere ett så anstrengt forhold til sannheten?

 

Sannheten?

 

Hvem blir ansvarlig for etnisk rensing av svarte og henrettelser av Gadaffi-soldater?

 

(hvor mange det er snakk om vet vi ikke, man må reise ned selv for å finne svaret?

 

http://www.youtube.com/watch?v=cslPrRLaQDI&feature=related

 

1. FN ?

2. NATO ?

3, Rebels (lønnet av Quatar / Saudi-Arabia) ?

 

Selvfølgelig vil ingen bli holdt ansvarlig. New rules.

Det som vises i video er verre enn medias framstilling av Saddam i forkant av Gulf-krigen

 

Ble dette rapport i NRK? Vet ikke.

 

Etterhvert lærer man å se forskjell på på drap begått av soldater (amerikanske soldater i Irak) og terror (politisk virkemiddel), Hva vi ser i videoene er ikke drap begått av soldater, men terror. Aktørene er vare media, dette er drap som begås på ordre. I Syria ser vi samme metoder, terror brukes. Terror brukes av globalistene.

 

Historie

Globalister var ansvarlig, i to av tilfellene globalistenes CIA

 

http://en.wikipedia....wiki/Red_Terror

The Red Terror in Soviet Russia was a campaign of mass arrests, executions, and atrocities conducted by the Bolshevik government. In Soviet historiography, the Red Terror is described as having been officially announced on September 2, 1918 by Yakov Sverdlov and ended about October 1918. However, many historians, beginning with Sergei Melgunov, apply this term to political repression during the whole period of the Russian Civil War, 1918–1922.[1][2] The mass repressions were conducted by the Cheka (the Bolshevik secret police),[3] together with elements of the Bolshevik military intelligence agency (the GRU).[4]

 

Hvem ledet Cheka? (samme type hele veien, 1. mann her)

http://en.wikipedia....lix_Dzerzhinsky

Felix Dzerzhinsky was born into a purported Polish szlachta (noble) family of the Sulima coat of arms[4] on 11 September 1877 at the family estate Dzerzhinovo farmstead, 15 km (9.3 mi) away from Ivyanets. As a child Felix dreamed to become a Jesuit priest (and based his later methods on Jesuitism).[5] There is a story that in his youth he accidentally shot his sister Wanda, while by another version it was his brother Stanislaw.[6]

 

Ikke så mye bonde/arbeider her, men elite

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Indonesia

An attempted coup on 30 September 1965 was countered by the army, who led a violent anti-communist purge, during which the PKI was blamed for the coup and effectively destroyed.[44][45][46] Around 500,000 people are estimated to have been killed.[47][48] The head of the military, General Suharto, outmaneuvered the politically weakened Sukarno, and was formally appointed president in March 1968. His New Order administration[49] was supported by the US government,[50][51][52] and encouraged foreign direct investment in Indonesia ...

 

http://www.ljcnet.co...a-terrorism.htm

The military intelligence networks (G-2) is actually the most powerful force in Guatemala and decides who will die or “disappear. Presidents have less influence on what happens in the country than G-2 which monitors all communications and keeps files on everyone considered a “threat” (Simon p 221.) Virtually everyone who is murdered or tortured or disappears is a victim of army security forces; the guerrillas and civil crime account for only fraction of those who disappear. There is a war going on, and the army takes casualties. But most of the fatalities are due to the state sponsored terrorism by the security forces of Guatemala.

 

John Negroponte, globalistisk terrorekspert

http://en.wikipedia....John_Negroponte

Negroponte was born in London to Greek parents Dimitri John and Catherine Coumantaros Negroponte. His father was a Greek shipping magnate. Negroponte attended the Buckley School (New York City) and Phillips Exeter Academy in New Hampshire. He graduated from Phillips Exeter Academy in 1956, and Yale University in 1960. He was a member of the Psi Upsilon fraternity, alongside William H.T. Bush, the uncle of President George W. Bush, and Porter Goss, who served as Director of Central Intelligence and Director of the Central Intelligence Agency under Negroponte from 2005 to 2006.[3]

 

From 1981 to 1985, Negroponte was the U.S. ambassador to Honduras. During this time, military aid to Honduras grew from $4 million to $77.4 million a year, and the US began to maintain a significant military presence there, with the goal of providing a bulwark against the revolutionary Sandinista government of Nicaragua, a Leftist party which had driven out the Somoza dictatorship.

 

Titusener ble myrdet i Mellom-Amerika 1978-1990 av "dødskvadroner". Negroponte omtales som "dødskvadronenes far".

Endret av Rosario
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så du slang egentlig bare ut ett høyt tall du ikke hadde noen dekning for?

 

Det er dette som virker så utrolig underlig, hvorfor har selvutnevnte sannhetssøkere ett så anstrengt forhold til sannheten?

Åhh, var det så forferdelig å påpeke at det ble drept uskyldige i Libya da norske jagerfly deltok?

Hadde jeg visst nøyaktig hvor mange, så ble det ikke mer lovlig av den grunn!!

Og jeg vet at jeg ikke hadde behøvd å si en heller, men en er også for mye.

Saken er den, Norge har intet med å delta i slike bestialske mord på uskyldige mennesker.

Det som er underlig, det er at det norske folk aldri har godkjent denne militære operasjonen til fhv forsvarsminister G. Faremo. Det finnes heller ingen hjemmel i Norges Grunnlov å gjøre dette. Og dette er også et argument for at demokratiet de skryter av, ikke fins i dette landet som er så nyyydelig?

 

BmOnline

Endret av BmOnline
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Åhh, var det så forferdelig å påpeke at det ble drept uskyldige i Libya da norske jagerfly deltok?

Hadde jeg visst nøyaktig hvor mange, så ble det ikke mer lovlig av den grunn!!

Og jeg vet at jeg ikke hadde behøvd å si en heller, men en er også for mye.

Saken er den, Norge har intet med å delta i slike bestialske mord på uskyldige mennesker.

Det som er underlig, det er at det norske folk aldri har godkjent denne militære operasjonen til fhv forsvarsminister G. Faremo. Det finnes heller ingen hjemmel i Norges Grunnlov å gjøre dette. Og dette er også et argument for at demokratiet de skryter av, ikke fins i dette landet som er så nyyydelig?

 

BmOnline

 

Bare veldig interessant at du slenger ut ett "faktum" som viser seg å være fantasi, noe du åpenbart er klar over. Med andre ord har du ingen problemer med å slenge rundt påstander du vet er feil, noe som igjen er ganske beskrivende.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nå er det koselig at vi har muligheten til å lire av oss gloser, men ikke alle er like "oppegående" å vite, vise hva som foregår. Mange er det vi kaller staure blinde, dvs farvelagt av PK media og selvfølgelig de som spyr i TV ruta hver bidige dag. Alle bord er fulle av vemmelig spy. Det er ikke noen annet ved det.

Jeg blir ikke klokere av dette, men forstår at "noe av dette" betyr veldig mye for deg. Jeg oppfatter helheten som syrligheter og arrogante påstander, formet med følelsesladet og overdramatisert språkføring.

 

Du må gjerne "lande" og se om du klarer å holde ett mer nøytralt og forståelig språk. Så skal jeg gjøre mitt beste for å være konstruktiv, og gi svar som fortjent.

 

Men så, ser dere- de har ikke fulgt med i timen. De tror på løgnen om at nasjonalt sinnede mennesker som ønsker å hegne om sin familie, barn og fedreland å være brunstripete. Ser dere? De har svelgt agnet til Sosialistisk Venstreparti og Arbeiderpartiet. Og når de får importert stemmer fra utlandet, ved å rope ut, det flyet går til Norge, sier Jens S- og roper- husk å stem AP!

Da er liksom saken klar. Gutta-boys er ikke hva de gir seg ut for å være. Hvem er disse brunstripede?

Har dere ikke tenkt tanken? Hvis du blandet rødt og grønt, hva får du da? Jovisst, brunt gørr. Her ser du "nazi-elskerne" fremfor noen. De er i ferd med å sette håndjern på hele Europa, slik at gamle adolf skal smile.

Har du som nordmann noe å skamme deg over? Har du som afrikaner noe å skamme deg over?

Tenk, vi har alle våre fedreland. Der skulle vi være i fred. Men hvem er det som forstyrrer freden, eller dreper? Jo, nazi-ideologien til SV og AP er ute i verden og dreper uskyldige mennesker. Fhv forsvarsminister Barth Eide stod på nyhetene i nazi kanalen, NRK og fortalte at alle bombene fra Norge traff målene i Libya. Mange sivile ble drept.

Det er et demokrati som jeg ALDRI vil være bekjent av. Vil du?

Her kan dere se at NRK allerde i begynnelsen talte nazistenes sak:

 

Og mange fremmede er kommet til Norge, ikke med fred, dessverre. Hvorfor er de kommet hit for å drepe norske folk? Det startet tidlig på 60-tallet. Hvem har ansvaret for dette? Vet du det?

Jeg vet nøyaktig hvem som sitter med ansvaret. Her kan dere lese svaret:

Nederst på lenken i siste avsnitt står det skrevet etter merknader.

 

 

Det jeg har uthevet, er for meg høylydt fantasering, som tenderer over i hatvrøvling - jeg er ferdig med å bry meg om sånt - har du enda ikke fått det med deg!?

 

Da jeg mottok frelsen, forpliktet jeg meg samtidig til å bli et betingelsesløs fredsælt individ. Den "kontrakten" er det umulig å bryte, og jeg trodde faktisk du også var av den samme forståelsen. Så jeg forstår ikke hvordan du på den ene siden sitter oppe på din høye hest, og roser deg selv for din tro, for i neste tråd å spre hatpropaganda og ufred ...

 

Det minner lite om troen og etterlevelsen av det gode budskapet, men jeg vet samtidig at du ser det ikke på den måten

 

Når det gjelder det å følge med i tiden, kan jeg si at jeg er relativt oppegående, og har vært det i de siste 50 år. Jeg påberoper meg ikke å ha oversikt over alle typer problemstillinger, men er skråsikker på at intet av det du bekymrer deg for om fremtiden, treffer noe hos meg - jeg er derimot litt bekymret over alle som går galant over skaftet her på nettet ...

400267_10152195246990386_5280717_n.jpg

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
BmOnline skrev 9. november 2012 - 10:48:

Nå er det koselig at vi har muligheten til å lire av oss gloser, men ikke alle er like "oppegående" å vite, vise hva som foregår. Mange er det vi kaller staure blinde, dvs farvelagt av PK media og selvfølgelig de som spyr i TV ruta hver bidige dag. Alle bord er fulle av vemmelig spy. Det er ikke noen annet ved det.

 

Når det gjelder det å følge med i tiden, kan jeg si at jeg er relativt oppegående, og har vært det i de siste 50 år.

 

Hvis NRKs dekning av Libya var sannferdig da rapporterte de vel den etniske rensingen i Libya? (på nivå med SS i Sovjet under VK2)

 

Dekningen av terror i Syria er jo bare tull, Egeland er ikke bedre

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Jeg tror du blander "folkeviljen" med "BmOnlines vilje".

 

Dessuten, BM; du svarte så neimen ikke på spørsmålet mitt. At bomber sluppet av norske styrker har tatt livet at innbyggere i Libya er ikke det samme som at jeg kan gå på Karl Johan og plaffe ned alle mørkhudete.

Hva er problemet ditt? Hvem har sagt at du kan gjøre som du vil? Du har ikke mitt demokrati i ditt hode, om du legger hånden på en eneste av dem.

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Jeg blir ikke klokere av dette, men forstår at "noe av dette" betyr veldig mye for deg. Jeg oppfatter helheten som syrligheter og arrogante påstander, formet med følelsesladet og overdramatisert språkføring.

 

Du må gjerne "lande" og se om du klarer å holde ett mer nøytralt og forståelig språk. Så skal jeg gjøre mitt beste for å være konstruktiv, og gi svar som fortjent.

 

 

 

Det jeg har uthevet, er for meg høylydt fantasering, som tenderer over i hatvrøvling - jeg er ferdig med å bry meg om sånt - har du enda ikke fått det med deg!?

 

Da jeg mottok frelsen, forpliktet jeg meg samtidig til å bli et betingelsesløs fredsælt individ. Den "kontrakten" er det umulig å bryte, og jeg trodde faktisk du også var av den samme forståelsen. Så jeg forstår ikke hvordan du på den ene siden sitter oppe på din høye hest, og roser deg selv for din tro, for i neste tråd å spre hatpropaganda og ufred ...

 

Det minner lite om troen og etterlevelsen av det gode budskapet, men jeg vet samtidig at du ser det ikke på den måten

 

Når det gjelder det å følge med i tiden, kan jeg si at jeg er relativt oppegående, og har vært det i de siste 50 år. Jeg påberoper meg ikke å ha oversikt over alle typer problemstillinger, men er skråsikker på at intet av det du bekymrer deg for om fremtiden, treffer noe hos meg - jeg er derimot litt bekymret over alle som går galant over skaftet her på nettet ...

a>

 

Du har ikke forstått meget, når du ikke kan se at Norge ikke kan være hjem for deperadoser.

Og det har intet med det å være vanskelig å gjøre,- vi har alle våre land vi skulle ivareta på beste måte for våre, både gamle og unge, syke og svake. Det er ennå mange mil igjen til det.

Send hjem de som dreper- de har intet her å gjøre- og det er ikke for å være slem at jeg sier det.

Du snakker om brunt, og svar har du fått. Grøt finnes det sikkert i mange varianter.

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...