Gå til innhold

[Løst] Har vi et folke- demokrati i Norge, i så fall- hvorfor skjer ikke folkets vilje?


Offentligheten i Norge skryter over at vi har et moderne demokrati, sannheten er at den ikke fins!  

171 stemmer

  1. 1. Har vi et demokrai?

    • NEI
      84
    • JA
      87


Anbefalte innlegg

Både ja og nei

 

"Så beslagla de ressursene i samfunnet"

Nazistene forbød hemmelig samfunn. Jeg tviler på at det var så gjennomtenkt, noe av dem var selv medlem, men den økomiske utviklingen gikk over alle forventninger. "Bankene" ble ikke et problem lenger?Så hadde staten råd til gratis ferie for arbeidere :)

 

"Du har vært flink og jobbet, ta et par måneder gratis ferie i konsetrasjonsleir eller fengsel. Fritt valg!

 

"Så begynte de å undertrykke og utslette folkegruppene som ikke passet inn i nasjonalismen"

 

Handikappede, sigøynere og jøder - utryddet

Det er endel av demoniseringen av tyskerne. Millioner ble utryddet, men det var i Sovjet.

 

Det var nok begge steder ja.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil bare nevne en ting angående Sveits som tydeligvis er et rent utopia ifølge enkelte her. Direktedemokrati har noen fordeler, men det har blant annet en stor ulempe; det gjør forandring komplett umulig.

 

Kvinner fikk ikke full stemmerett i hele Sveits før 1971, mener dere (bmOnline, Rosario & co) at det er positivt?

Ja, hva synes du om det? Det var jo Sveitz sitt valg, ikke sant? Husk at ALLE land har sine seder og vaner. I Danmark til eks, så var det jo fritt fram med dop for mange år siden. Det var deres valg. Jeg er selvfølgelig ikke enig i at det var et godt valg. At kvinner fikk stemmerett i Sveitz, det syntes jeg var greit og flott. Det har sine årsaker hvorfor enkelte land har en annen vri på mangt. Men Sveitz er et foregangsland å ivareta sin kultur og tilhørighet. Det er HELT rett. Norge er et dass til sammenlikning!!

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Ja, hva synes du om det? Det var jo Sveitz sitt valg, ikke sant? Husk at ALLE land har sine seder og vaner. I Danmark til eks, så var det jo fritt fram med dop for mange år siden. Det var deres valg. Jeg er selvfølgelig ikke enig i at det var et godt valg. At kvinner fikk stemmerett i Sveitz, det syntes jeg var greit og flott. Det har sine årsaker hvorfor enkelte land har en annen vri på mangt. Men Sveitz er et foregangsland å ivareta sin kultur og tilhørighet. Det er HELT rett. Norge er et dass til sammenlikning!!

 

BmOnline

 

Hva synes du om at de gikk til valg og forbydde minareteter? Det er utrolig greit å snakke om valg, når enkelte mennesker kan ta valg for andre og tvinge de til å følge de. Tipper ikke det var kvinnenes valg å ikke ha stemmerett,for å si det slik.

Lenke til kommentar

Du har ikke evne eller vilje til å forstå historien eller verden. Det må være utrolig lett å avfeie alt som vantro. Religiøse altså, ignorance is bliss.

Du kan bare beholde dine religiøse skikker, en kristen kommer aldri til å bli religiøs. Det er de vantroe som er religiøs, ja meget religiøs. Men tror på Herren Jesus Kristus, det gjør de ikke.

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Du kan bare beholde dine religiøse skikker, en kristen kommer aldri til å bli religiøs. Det er de vantroe som er religiøs, ja meget religiøs. Men tror på Herren Jesus Kristus, det gjør de ikke.

 

BmOnline

 

Mine "religiøse" skikker er respekt for andre mennesker, ikke hat av de basert på eventyrhistorier.

Lenke til kommentar

Ja, hva synes du om det? Det var jo Sveitz sitt valg, ikke sant? Husk at ALLE land har sine seder og vaner. I Danmark til eks, så var det jo fritt fram med dop for mange år siden. Det var deres valg. Jeg er selvfølgelig ikke enig i at det var et godt valg. At kvinner fikk stemmerett i Sveitz, det syntes jeg var greit og flott. Det har sine årsaker hvorfor enkelte land har en annen vri på mangt. Men Sveitz er et foregangsland å ivareta sin kultur og tilhørighet. Det er HELT rett. Norge er et dass til sammenlikning!!

 

BmOnline

 

For det første, det heter Sveits. Ikke skriv som en fjortiss. Så om befolkningen i et land stemmer for å fjerne rettighetene til alle innvandrere, er det også rett? Si at Sveits stemte for å kaste ut alle som ikke var 100% sveitsisk, er det rett?

 

Er det rett at California stemte for å ikke la homofile/lesbiske gifte seg? Eller er det greit så lenge det ikke påvirker deg?

Lenke til kommentar

Hva synes du om at de gikk til valg og forbydde minareteter? Det er utrolig greit å snakke om valg, når enkelte mennesker kan ta valg for andre og tvinge de til å følge de. Tipper ikke det var kvinnenes valg å ikke ha stemmerett,for å si det slik.

Jeg kan bare skyte inn, i dagens samfunn er det blitt forbudt av muslimene å ha kors på bedehus og kirker. Det er blitt forbudt å ha hengende bilder av griseunger på føden. Det er blitt forbudt å vise fram juletre eller å ha juletre. Det er blitt forbudt å ha kors om halsen om du arbeider sammen med muslimer.

 

Det forteller meg at tiden er inne å sende hjem alle disse hyggelige muslimene.

 

Følgelig var Sveitz i sin fulle rett til å forby minareter, det skulle da også bare mangle.

Jeg synes det er en meget påfallende oppstadnasig og frekk holdning fra disse som ikke liker svinekjøtt- og jeg kan i samme anledning bare si, det er ikke det som går inn i munnen som er farlig, det er det som kommer ut som er meget giftig.

Skjerpings!

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Om hvem som utryddet folk, Hitler eller Stalin

 

Det var nok begge steder ja.

 

Handikappede fikk dødshjelp. Sigøynere fikk slavearbeid? Etter at jødene erklærte krig mot Tyskland, svarte Hitler med å internere tyske jøder, deretter slavearbeid. "Utryddelsesleirene" ble diktet opp etter krigen Tyskere skulle framstilles som "ondsinnete". (Jfr. Saken mot "Ivan den grusomme". Dødsleiren var diktet opp med hjelp av "vitner". Helt umulig at det ikke skulle eksistere noe som helst spor etter 900.000 lik. Det var ingen 900.000 lik, derfor ingen spor etter dem heller... ikke så mye som en hårnål.

Det faktumet aksepteres formodentlig av Holocaustsenteret/Vepsen.org. De snakker minst mulig om Treblinka idag, for avslørende ...)

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Jeg kan bare skyte inn, i dagens samfunn er det blitt forbudt av muslimene å ha kors på bedehus og kirker. Det er blitt forbudt å ha hengende bilder av griseunger på føden. Det er blitt forbudt å vise fram juletre eller å ha juletre. Det er blitt forbudt å ha kors om halsen om du arbeider sammen med muslimer.

 

Det forteller meg at tiden er inne å sende hjem alle disse hyggelige muslimene.

 

Følgelig var Sveitz i sin fulle rett til å forby minareter, det skulle da også bare mangle.

Jeg synes det er en meget påfallende oppstadnasig og frekk holdning fra disse som ikke liker svinekjøtt- og jeg kan i samme anledning bare si, det er ikke det som går inn i munnen som er farlig, det er det som kommer ut som er meget giftig.

Skjerpings!

 

BmOnline

 

Hvor er det forbud? Hvilke lovforslag har kommet gjennom som har gjort det forbudt? At noen har oppfordret noen til å gjøre noe og de har fulgt det er noe helt annet å forby noe med trussel om bøter og fengsel.

 

Så religiøs undertrykkelse ved lov er noe du støtter så lenge majoriteten* tar fra minoriteten rettigheter. Gud hvor glad jeg ikke er for at du har makten, eller at din "folkevilje" kommer gjennom.

 

* Og majoriteten er kristen naturligvis

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

For det første, det heter Sveits. Ikke skriv som en fjortiss. Så om befolkningen i et land stemmer for å fjerne rettighetene til alle innvandrere, er det også rett? Si at Sveits stemte for å kaste ut alle som ikke var 100% sveitsisk, er det rett?

 

Er det rett at California stemte for å ikke la homofile/lesbiske gifte seg? Eller er det greit så lenge det ikke påvirker deg?

 

Du snakker om å ta inn over seg valg?

Et hvert land som har demokratiske valg, de har rett til å gjøre det som demokratiet gjennom valg fører til. Det er ikke noe som andre land burde blande seg opp i. jfr USA bombing og dreping av millioner av mennesker. Dreper du en, så er du selv ferdig. Pussig at det er så mange som hyller Stalin, Pol Pot osv.

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Hvor er det forbud? Hvilke lovforslag har kommet gjennom som har gjort det forbudt? At noen har oppfordret noen til å gjøre noe og de har fulgt det er noe helt annet å forby noe med trussel om bøter og fengsel.

 

Så religiøs undertrykkelse ved lov er noe du støtter så lenge majoriteten* tar fra minoriteten rettigheter. Gud hvor glad jeg ikke er for at du har makten, eller at din "folkevilje" kommer gjennom.

 

* Og majoriteten er kristen naturligvis

Hvis du som et oppegående menneske, har tenkt å hærta en annen nasjon, da sier jeg bare, du er ikke velkommen til mitt fedeland med det for øye. Og hvis du ikke har respekt for min tro, så har du ingen ting her å bestille. Kort og godt-. Du kan gjerne takke Globalistene for at du får lov, men ikke hos meg.

Du snakker om å respektere andre?

 

Snakke kan du, men der stopper det. Du må respektere at andre skal har sitt land i fred! Du har ditt land, ikke kom hit med krig. Ser du? Om du er født her, så respekter Norsk lov. Ikke fremmede lover.

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Du snakker om å ta inn over seg valg?

Et hvert land som har demokratiske valg, de har rett til å gjøre det som demokratiet gjennom valg fører til. Det er ikke noe som andre land burde blande seg opp i. jfr USA bombing og dreping av millioner av mennesker. Dreper du en, så er du selv ferdig. Pussig at det er så mange som hyller Stalin, Pol Pot osv.

 

BmOnline

 

Så alt er lov og rett sålenge det har gått gjennom ved valg? La oss ta det opp et nivå til; skuddpremie på muslimer, jøder og sigøynere? Jeg er selv ganske kulturrelativistisk, men det du snakker om er direkte apati.

Lenke til kommentar

Hvis du som et oppegående menneske, har tenkt å hærta en annen nasjon, da sier jeg bare, du er ikke velkommen til mitt fedeland med det for øye. Og hvis du ikke har respekt for min tro, så har du ingen ting her å bestille. Kort og godt-. Du kan gjerne takke Globalistene for at du får lov, men ikke hos meg.

Du snakker om å respektere andre?

 

Snakke kan du, men der stopper det. Du må respektere at andre skal har sitt land i fred! Du har ditt land, ikke kom hit med krig. Ser du? Om du er født her, så respekter Norsk lov. Ikke fremmede lover.

 

BmOnline

 

Jeg respekterer ikke lover for å respektere lover. Jeg respekterer lover når de er rettmessige, rettferdige og humane. Jeg respekterer ikke din tro, ikke overhodet, men du skal få lov til å ha den i fred. Det ser dessverre ut som at det er en gest du ikke har tenkt å gi til andre som har annen tro enn deg.

 

Jeg respekterer ikke at despoter (enten de er i fåtall eller flertall) undertrykker med suverenitet som legitimering. Det er kanskje det største skillet mellom globalister og andre, globalister bryr seg om undertrykkelse i andre land, mens andre sitter og sier "de får lov til å undertrykke i fred, vi har ikke noe der å gjøre pga *peker på usynlig landegrense*.

Lenke til kommentar

Hvor er det forbud? Hvilke lovforslag har kommet gjennom som har gjort det forbudt? At noen har oppfordret noen til å gjøre noe og de har fulgt det er noe helt annet å forby noe med trussel om bøter og fengsel.

 

Så religiøs undertrykkelse ved lov er noe du støtter så lenge majoriteten* tar fra minoriteten rettigheter. Gud hvor glad jeg ikke er for at du har makten, eller at din "folkevilje" kommer gjennom.

 

* Og majoriteten er kristen naturligvis

Nå noe er avgjort av demokratiet i et land, s å er det det som er loven. Slik er det visstnok ikke i Iran/Irak? osv. Jeg har jo observert at de har satt ut valgobservatører i frykt for at de som ikke stemte på en viss figur ble skutt.

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Så alt er lov og rett sålenge det har gått gjennom ved valg? La oss ta det opp et nivå til; skuddpremie på muslimer, jøder og sigøynere? Jeg er selv ganske kulturrelativistisk, men det du snakker om er direkte apati.

Om du tenker på at Norske fly som dreper tusenvis av uskyldig i Libya, så må jeg dessverre si at jeg overhodet ikke støtter slike drap på mennesker. Jeg mener jeg vil ha meg frabedt å ha på meg dette demon kratiet som fins her.

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Men så har jo ikke du historien på din side i det hele tatt, med tanke på at du ikke forstår hvordan nasjoner og stater har blitt dannet. Du skjønte ikke referansen til hvordan Norge ble en "nasjon" og en stat. Du skjønner ikke at alle nasjoner har blitt skapt gjennom krig og erobring av landområder. Du skjønner ikke at landegrenser er resultat av maktkamp.

 

Helt riktig generell beskrivelse.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Jeg respekterer ikke lover for å respektere lover. Jeg respekterer lover når de er rettmessige, rettferdige og humane. Jeg respekterer ikke din tro, ikke overhodet, men du skal få lov til å ha den i fred. Det ser dessverre ut som at det er en gest du ikke har tenkt å gi til andre som har annen tro enn deg.

 

Jeg respekterer ikke at despoter (enten de er i fåtall eller flertall) undertrykker med suverenitet som legitimering. Det er kanskje det største skillet mellom globalister og andre, globalister bryr seg om undertrykkelse i andre land, mens andre sitter og sier "de får lov til å undertrykke i fred, vi har ikke noe der å gjøre pga *peker på usynlig landegrense*.

Du skriver:"Jeg respekterer ikke lover for å respektere lover. Jeg respekterer lover når de er rettmessige, rettferdige og humane. Jeg respekterer ikke din tro, ikke overhodet, men du skal få lov til å ha den i fred."

 

Her ser vi et lite uttrag fra en som er muslim. Ja, jeg tror ikke det blir fred med slike synspunkter.

Det er årsaken til kriger, når vi får tredd dette ned over hodene våre. Jeg tror mange nordmenn gråter over nettopp dette. Derfor sier jeg, VI har ikke noe folke-demokrati, nix. Det er et globalt helvete som er i emning imot folkets vilje.

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...