Gå til innhold

[Løst] Har vi et folke- demokrati i Norge, i så fall- hvorfor skjer ikke folkets vilje?


Offentligheten i Norge skryter over at vi har et moderne demokrati, sannheten er at den ikke fins!  

171 stemmer

  1. 1. Har vi et demokrai?

    • NEI
      84
    • JA
      87


Anbefalte innlegg

Er vanskelig å bli tolket riktig når du nekter å redegjøre for definisjonen.

 

Blir det for uklart om man navngir "globalistene"?

 

(jeg sa noe om at å gjøre seg forstått overfor skeptikere kan bli ....? ... som å tre en kamel gjennom et nåløye)

 

(Slike diskusjoner som dette er instruktive. Man skjønner hvem som styrer når man vet hvem man ikke har lov å kritisere)

Endret av Rosario
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir det for uklart om man navngir ""globalistene"?

 

(jeg sa noe om at at gjøre seg forstått overfor skeptikere kan bli ....? ... som å tre en kamel gjennom et nåløye)

 

(Slik diskusjoner som dette er instruktive. Man skjønner hvem som styrer når man vet hvem man ikke har lov å kritisere)

 

Trenger jeg å referere til denne som du ikke klarte å svare på.

 

Ja, det blir veldig uklart hva en globalist er nå det er en sammensurring av alt fra amerikanske presidenter som handler utover egne landegrenser, til nordmenn bosatt i utlandet som ikke spiser kjøttboller og leser norske nyheter, til ikke-kristne som bryr seg om ting som skjer utenfor egne landegrenser.

 

Alt innblandet i en suppe av det jeg antar er NWO-mikrochipping world dictator paranoia.

Lenke til kommentar

Blir det for uklart om man navngir ""globalistene"?

 

(jeg sa noe om at at gjøre seg forstått overfor skeptikere kan bli ....? ... som å tre en kamel gjennom et nåløye)

 

(Slik diskusjoner som dette er instruktive. Man skjønner hvem som styrer når man vet hvem man ikke har lov å kritisere)

Ja, det er morrosamt å se at GLOBALISTENE ikke vil vedkjenne sitt suverene ordvalg?

 

Vi husker da godt filmen hvor gamle adolf lekte med globusen? Jovisst-. Akkurat det er det globalistene gjør, forskjellen er bare det at det skjer i virkeligheten denne gangen"

Nå er det mange som ikke vil stå frem, fordi sannheten om de er at det er ekte nazi-varer!!! Og definisjonen er jo i ordet, globalisering. DVS fjerne alle landegrenser og en verdenshersker. Mao Djevelen selv. ALLE som husker om Babels tårn, burde jo ta seg en tur til Bryssel og se kopien?

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Jeg får ikke svar på (skeptikere svarer gjerne ikke)

 

Blir det for uklart om man navngir "globalistene"?

 

til nordmenn bosatt i utlandet som ikke spiser kjøttboller og leser norske nyheter,

 

Du refererer til noe jeg ikke skrev om "globalister", men "norske interesser".

0 poeng til "globalismeskeptiker"

 

Her er en som snakker om samme problemet i USA

http://xrepublic.tv/node/910

 

(Ingen respons sist, det blir goddag mann økseskaft, deretter at alt er for uklart)

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Ja, det er morrosamt å se at GLOBALISTENE ikke vil vedkjenne sitt suverene ordvalg?

 

Vi husker da godt filmen hvor gamle adolf lekte med globusen? Jovisst-. Akkurat det er det globalistene gjør, forskjellen er bare det at det skjer i virkeligheten denne gangen"

Nå er det mange som ikke vil stå frem, fordi sannheten om de er at det er ekte nazi-varer!!! Og definisjonen er jo i ordet, globalisering. DVS fjerne alle landegrenser og en verdenshersker. Mao Djevelen selv. ALLE som husker om Babels tårn, burde jo ta seg en tur til Bryssel og se kopien?

 

BmOnline

 

 

Nasjonalisme har historisk sett vært en konstrukt laget av eliten for å styre befolkningen og skape fiendebilder utad. Det er litt overraskende at dere omfavner nasjonalisme så hardt uten å reflektere over det.

 

Hvor i definisjonen av globalisme ligger "en verdenshersker"? Men ja, fjerne fiktive landegrensekonstrukter er en del av globalisme, større samhandling på tvers av landegrenser og kontinenter.

 

Er det djevelen som står bak det? Er det i det hele tatt vits å diskutere med noen som har et slikt utgangspunkt?

Lenke til kommentar

Du refererer til noe jeg ikke skrev om "globalister", men "norske interesser".

0 poeng til globalisme-skeptiker

 

Her en som snakker om samme problemet i USA

http://xrepublic.tv/node/910

 

Norske interesser var utledet av globalisme, det vil si globalister var de som ikke hadde norske interesser. At du ikke klarer å følge dine egne resonnement og ikke evner å fremme hverken definisjon eller argumentasjonsrekker for stå på deg.

 

Jeg må også huske på å gi deg de ti minuttene du trenger for at adhd-en din kicker inn og sørger for at du endrer innleggene dine hyppig i flere minutter etterpå.

 

Jeg liker ihvertfall at du hevder å ikke fått svar til tross for at svaret står i den som du selv svarer på. Den kognetive evnen til å behandle informasjon så selektivt, tror jeg konspirasjonsteoretikere står i særklasse i.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Utledet av "globalisme"?

 

Definisjon på "nasjonalisme" skal være = man er ikke globalistisk? :(

Jeg tror snarere det blir omvendt, at vi starter med det enkle

 

"globalist" = ikke nasjonalist

(bosjevikene var globalister - henrettet tzaren, et symbol på det de hatet)

(så forbød bosjekvikene kristendom :( )

(så beslagla de det meste av jorda :( )

(så skulle staten oppdra barna :( )

(så skulle forsvaret bli det som var viktig :( )

 

"At du ikke klarer å følge dine egne resonnement"

 

Lyver

 

(man skjønner mye med å se på hvem lyver i det små?)

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Nasjonalisme har historisk sett vært en konstrukt laget av eliten for å styre befolkningen og skape fiendebilder utad. Det er litt overraskende at dere omfavner nasjonalisme så hardt uten å reflektere over det.

 

Hvor i definisjonen av globalisme ligger "en verdenshersker"? Men ja, fjerne fiktive landegrensekonstrukter er en del av globalisme, større samhandling på tvers av landegrenser og kontinenter.

 

Er det djevelen som står bak det? Er det i det hele tatt vits å diskutere med noen som har et slikt utgangspunkt?

Det kan for ordens skyld bankes fast at djevelens listige påfunn, det lytter du til?

Bare hør mine ord. Ikke kom dassende med dine gale påstander om at nasjonene ble opprettet av dispoter. Hvor motsatt er ikke din framstilling? Despotene er jo de som nå avvikler nasjonene. Tror du skal lese deg litt opp på fakta, før du går i dialog med meg.

 

Herren la ut nasjonene til forfedrene. Og herifra sprang satan ut for å lage babelsk forvirring, ennu. Se igjen på tårnet i Brussel. En ekte kopi. Det er ingen konspirasjon, det er sannhet. Alt som skjer er åpenbart for den som vil ha tak i sannheten.

 

Nazismen og den kalde krigen er ikke over- del lll begynner nå!

Bare se deg om.

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Det kan for ordens skyld bankes fast at djevelens listige påfunn, det lytter du til?

Bare hør mine ord. Ikke kom dassende med dine gale påstander om at nasjonene ble opprettet av dispoter. Hvor motsatt er ikke din framstilling? Despotene er jo de som nå avvikler nasjonene. Tror du skal lese deg litt opp på fakta, før du går i dialog med meg.

 

Herren la ut nasjonene til forfedrene. Og herifra sprang satan ut for å lage babelsk forvirring, ennu. Se igjen på tårnet i Brussel. En ekte kopi. Det er ingen konspirasjon, det er sannhet. Alt som skjer er åpenbart for den som vil ha tak i sannheten.

 

Nazismen og den kalde krigen er ikke over- del lll begynner nå!

Bare se deg om.

 

BmOnline

 

Repent, embrace God. And thou shallt be delivered from evil!

Beklager, religiøse fanatikere er ikke helt min båt. Og bør ikke snakke så høyt om "gale påstander" når argumentet er at det er djevelen som driver ondskapen i verden :)

Lenke til kommentar

Nasjonalisme har historisk sett vært en konstrukt laget av eliten for å styre befolkningen og skape fiendebilder utad. Det er litt overraskende at dere omfavner nasjonalisme så hardt uten å reflektere over det.

 

Kosmopolitiske holdninger

 

Emnet krig er interessant men kanskje for omfattende å gå inn på. Men kort: Den rådende VK2-historien er at tyskerne var "nasjonalister", og "nasjonalisme" var årsak til krigen :(

Bakgrunnen for VK2 var ganske annerledes. Globalistene drev å planla: - Hvordan skape krig i Europa. Etter VK2 ble problemet: - Hvordan demonisere tyskerne?

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Er du ferdig med å redigere nå Rosario?

 

La meg komme med et like meningsfullt innslag.

 

"Nasjonalist" = Ikke globalist

 

(Nazistene var nasjonalister - de meldte seg ut av alle internasjonale regimer og gikk mot verden)

(Så forbød de alle andre som ikke var nasjonalister :( )

(Så beslagla de ressursene i samfunnet :( )

(Så begynte de å undertrykke og utslette folkegruppene som ikke passet inn i nasjonalismen :( )

 

Så da har vi definisjonene dine: Globalister = Bolsjeviker. Nasjonalister = Nazister.

 

Hmfph, vanskelig å velge side gitt.

 

Eller begår du god gammeldags erasmus montanus-logikk.

 

Bolsjevikene var globalister

Nordmenn som ikke spiser kjøttboller er globalister

Nordmenn som ikke spiser kjøttboller er bolsjeviker.

 

 

The plot thickens!

Lenke til kommentar

Repent, embrace God. And thou shallt be delivered from evil!

Beklager, religiøse fanatikere er ikke helt min båt. Og bør ikke snakke så høyt om "gale påstander" når argumentet er at det er djevelen som driver ondskapen i verden :)

Når man er vantro, så styres man nettopp av djevelen. Dessverre! Det er et ubestridt faktum.

 

Nå passer det meget godt at du får lese ei god lekse om den "figuren":

http://bmonline.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=129

 

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Når man er vantro, så styres man nettopp av djevelen. Dessverre! Det er et ubestridt faktum.

 

Nå passer det meget godt at du får lese ei god lekse om den "figuren":

http://bmonline.no/f...c.php?f=1&t=129

 

 

BmOnline

 

Det er nok du som er vantro, den kosmpolitiske guden er den sanne guden. Dvs at din kristne gud er djevelen, som spredde folket og tvang de til å være adskilt slik at de kunne bedrive konflikt. Det er godt det finnes globalistiske disipler som prøver å samle folket i fred igjen :)

Lenke til kommentar

Er du ferdig med å redigere nå Rosario?

 

La meg komme med et like meningsfullt innslag.

 

"Nasjonalist" = Ikke globalist

 

(Nazistene var nasjonalister - de meldte seg ut av alle internasjonale regimer og gikk mot verden)

(Så forbød de alle andre som ikke var nasjonalister :( )

(Så beslagla de ressursene i samfunnet :( )

(Så begynte de å undertrykke og utslette folkegruppene som ikke passet inn i nasjonalismen :( )

 

Så da har vi definisjonene dine: Globalister = Bolsjeviker. Nasjonalister = Nazister.

 

Hmfph, vanskelig å velge side gitt.

 

Eller begår du god gammeldags erasmus montanus-logikk.

 

Bolsjevikene var globalister

Nordmenn som ikke spiser kjøttboller er globalister

Nordmenn som ikke spiser kjøttboller er bolsjeviker.

 

 

The plot thickens!

He he, nå må jeg jaggu le, du skriver at nazister var nasjonalister??

 

He he he - er det mulig? En nazist er ingen nasjonalist- ide de går inn i andre land for å drepe og ta stjele fremmed jord og legge det under seg, DA er man det man kaller en ekte nazist- en blivende GLOBALIST. Hva gjør de? I dag holder de på å drepe fortsatt. I USA drepte de på millioner indianere. Nå har de begynt å drepe nede i midt-østen.

Tenk hvor blind kan man bli?

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Det er nok du som er vantro, den kosmpolitiske guden er den sanne guden. Dvs at din kristne gud er djevelen, som spredde folket og tvang de til å være adskilt slik at de kunne bedrive konflikt. Det er godt det finnes globalistiske disipler som prøver å samle folket i fred igjen :)

Jasså, du er en ekte muslim, tenkte jeg det ikke- bare ventet på det. Ja, mørket oss knuger, sier jeg.

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Jeg vil bare nevne en ting angående Sveits som tydeligvis er et rent utopia ifølge enkelte her. Direktedemokrati har noen fordeler, men det har blant annet en stor ulempe; det gjør forandring komplett umulig.

 

Kvinner fikk ikke full stemmerett i hele Sveits før 1971, mener dere (bmOnline, Rosario & co) at det er positivt?

Lenke til kommentar

He he, nå må jeg jaggu le, du skriver at nazister var nasjonalister??

 

He he he - er det mulig? En nazist er ingen nasjonalist- ide de går inn i andre land for å drepe og ta stjele fremmed jord og legge det under seg, DA er man det man kaller en ekte nazist- en blivende GLOBALIST. Hva gjør de? I dag holder de på å drepe fortsatt. I USA drepte de på millioner indianere. Nå har de begynt å drepe nede i midt-østen.

Tenk hvor blind kan man bli?

 

BmOnline

 

Nasjonalister fremmer nasjonale interesser, det er i nasjonal interesse å bli mektige, få kontroll over ressurser og ikke ha sikkerhetsproblemer. Sånn sett er det svært nasjonalistisk å invadere andre land. Gitt at det fremstår at man tjener på det.

 

Men så har jo ikke du historien på din side i det hele tatt, med tanke på at du ikke forstår hvordan nasjoner og stater har blitt dannet. Du skjønte ikke referansen til hvordan Norge ble en "nasjon" og en stat. Du skjønner ikke at alle nasjoner har blitt skapt gjennom krig og erobring av landområder. Du skjønner ikke at landegrenser er resultat av maktkamp.

Lenke til kommentar

"Nasjonalist" = Ikke globalist

(Nazistene var nasjonalister - de meldte seg ut av alle internasjonale regimer og gikk mot verden)

(Så forbød de alle andre som ikke var nasjonalister :( )

(Så beslagla de ressursene i samfunnet :( )

(Så begynte de å undertrykke og utslette folkegruppene som ikke passet inn i nasjonalismen :( )

 

Både ja og nei

 

"Så beslagla de ressursene i samfunnet"

Nazistene forbød hemmelig samfunn. Jeg tviler på at det var så gjennomtenkt, noe av dem var selv medlem, men den økomiske utviklingen gikk over alle forventninger. "Bankene" ble ikke et problem lenger?Så hadde staten råd til gratis ferie for arbeidere :)

 

"Så begynte de å undertrykke og utslette folkegruppene som ikke passet inn i nasjonalismen"

 

Handikappede, sigøynere og jøder - utryddet

Det er endel av demoniseringen av tyskerne. Millioner ble utryddet, men det var i Sovjet.

Lenke til kommentar

Nasjonalister fremmer nasjonale interesser, det er i nasjonal interesse å bli mektige, få kontroll over ressurser og ikke ha sikkerhetsproblemer. Sånn sett er det svært nasjonalistisk å invadere andre land. Gitt at det fremstår at man tjener på det.

 

Men så har jo ikke du historien på din side i det hele tatt, med tanke på at du ikke forstår hvordan nasjoner og stater har blitt dannet. Du skjønte ikke referansen til hvordan Norge ble en "nasjon" og en stat. Du skjønner ikke at alle nasjoner har blitt skapt gjennom krig og erobring av landområder. Du skjønner ikke at landegrenser er resultat av maktkamp.

Spar oss for dine kriger. Du er en vantro, hva mer kan vi da forvente?

Case closed

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...