Gå til innhold

[Løst] Har vi et folke- demokrati i Norge, i så fall- hvorfor skjer ikke folkets vilje?


Offentligheten i Norge skryter over at vi har et moderne demokrati, sannheten er at den ikke fins!  

171 stemmer

  1. 1. Har vi et demokrai?

    • NEI
      84
    • JA
      87


Anbefalte innlegg

Det som imponerer meg mest med Rosario, BmOnline, osv. er deres manglende evne til å se to sider av saken. De mangler totalt den evnen de beskylder andre får ikke å inneha.

 

Hvorfor er Wikipedia en dårlig kilde når andre enn dere bruker den? Fordi dere har en slik himmelsk innsikt som lar dere se forbi "tåkesløret"? Hele deres bevisførsel bunner i "fordi det er sånn". Konspirasjonsteoretikere kan ikke diskuteres med da de er så bestemt og fastlåst i sitt verdensbilde at hvert motstridende argument blir avfeid kun på bakgrunn av at "du tar feil, jeg har rett".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leste et sammendrag fra en forskningsrapport som sa at slike tankefeil, kjent som "cognitive dissonance" innenfor logikk, kan spores til et spesielt område i hjernen. Hvis man så trekker denne konklusjonen videre, noe man skal være forsiktig med å gjøre, så kan man faktisk tenke seg at alle konspiduster har hjerneskade.

 

http://www.nature.com/neuro/journal/v12/n11/full/nn.2413.html

Lenke til kommentar

Det som imponerer meg mest med Rosario, BmOnline, osv. er deres manglende evne til å se to sider av saken. De mangler totalt den evnen de beskylder andre får ikke å inneha.

 

Hvorfor er Wikipedia en dårlig kilde når andre enn dere bruker den? Fordi dere har en slik himmelsk innsikt som lar dere se forbi "tåkesløret"? Hele deres bevisførsel bunner i "fordi det er sånn". Konspirasjonsteoretikere kan ikke diskuteres med da de er så bestemt og fastlåst i sitt verdensbilde at hvert motstridende argument blir avfeid kun på bakgrunn av at "du tar feil, jeg har rett".

Dette er som sagt en politisk ytring om Norge har et folke-demokrati. Så det er bare å henge med, i stedet for å henge med nebbet. :)

 

 

Og husk, det er ikke pianisten, men saken som gjelder. Der har sosialistene mye å hente. Med det samme jeg er i farta- glem ikke at en sosialist tilhører venstre fløy. Her er mange som tviholder på det (Politisk korrekte) PK serumet i Nrk. Ingen her ser du til å tvile på at Media i Norge er objektiv?

 

Men sannheten om dem er ille. DE fikk betalt for å skrive om globalistenes visjoner uten en effektiv/kritisk journalistisk mine. Presse-støtten ble innført samme dato som Europabevegelsen opprettet sin stortingsgruppe, den 7. mai 1969. En ren tilfeldighet?

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Dette er som sagt en politisk ytring om Norge har et folke-demokrati. Så det er bare å henge med, i stedet for å henge med nebbet. :)

 

BmOnline

Og husk, det er ikke pianisten, men saken som gjelder. Der har sosialistene mye å hente. Med det samme jeg er i farta- glem ikke at en sosialist tilhører venstre fløy. Her er mange som tviholder på det PK serumet i Nrk.

 

Du ser nå ut til å skyte en god del pianister rundt forbi for de er "globalister". Konklusjonen i denne tråden er at Norge har et moderne liberalt demokrati. At flere har ulike definisjoner, slik som deg og skatteflyktningen, endrer ikke faktumet at Norge har en styresform hvor demokrati er sentralt.

 

Forøvrig hører norgespartiet også til langt inne på venstrefløyen.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Dette er som sagt en politisk ytring om Norge har et folke-demokrati. Så det er bare å henge med, i stedet for å henge med nebbet. :)

 

Og husk, det er ikke pianisten, men saken som gjelder. Der har sosialistene mye å hente. Med det samme jeg er i farta- glem ikke at en sosialist tilhører venstre fløy. Her er mange som tviholder på det (Politisk korrekte) PK serumet i Nrk. Ingen her ser du til å tvile på at Media i Norge er objektiv?

 

Men sannheten om dem er ille. DE fikk betalt for å skrive om globalistenes visjoner uten en effektiv/kritisk journalistisk mine. Presse-støtten ble innført samme dato som Europabevegelsen opprettet sin stortingsgruppe. En tilfeldighet?

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Du ser nå ut til å skyte en god del pianister rundt forbi for de er "globalister". Konklusjonen i denne tråden er at Norge har et moderne liberalt demokrati. At flere har ulike definisjoner, slik som deg og skatteflyktningen, endrer ikke faktumet at Norge har en styresform hvor demokrati er sentralt.

 

Forøvrig hører norgespartiet også til langt inne på venstrefløyen.

Det skytes i så fall med "sort blekk", jfr Ytringsfriheten jfr Norges Grunnlov. Det er enhver tillatt at kritisere statsstyrelsen. Og vi har ennu ikke startet opp F16 og sluppet en eneste global-pakke over oslostan.

 

Hadde Norge bestått av gode nordmenn, så hadde ALDRI et eneste F-16 fly sluppet bomber i hodene på dem som vi aldri har hatt noe usnakket med, Libya. Pussig at SV er med på dette? Det minner meg meget om at gamle adolf er leder i SV.

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Det skytes i så fall med "sort blekk", jfr Ytringsfriheten jfr Norges Grunnlov. Det er enhver tillatt at kritisere statsstyrelsen. Og vi har ennu ikke startet opp F16 og sluppet en eneste global-pakke over oslostan.

 

BmOnline

 

Jeg ser dette, ingenting av det sorte blekket blir brukt på saken. Bare til å henge ut "globalister" (folk som stjeler godteri fra barn per definisjonen vi har fått).

 

For "gode nordmenn" er hvite, kristne og kan spore genene tilbake 7. generasjoner. Og bryr seg ikke om noe annet enn alt som skjer innenfor egne landegrenser, og ville aldri benyttet seg av produkter som ikke var norske?

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Jeg ser dette, ingenting av det sorte blekket blir brukt på saken. Bare til å henge ut "globalister" (folk som stjeler godteri fra barn per definisjonen vi har fått).

Ja, det er riktig- det stemmer 100%. Globalistene er det som farvelegger hva demokratiet i Norge skal bestå av. De bruker omså bomber for å vise oss at de har rett. (Libya)

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Jeg er overrasket hvor mye gud visstnok hater alle andre mennesker som ikke passer inn i den gode hvite kristne vestlige profilen. Men det er jo irrasjonaliteten i det hele, og passer godt inn i konspirasjonsteoretikeres fantastisk evne til å omfavne alt irrasjonellt.

 

Hva blir dette?

  • Kristenfiendtlighet
  • Ikke mye nasjonal identitet
  • Ikke mye europeisk identitet

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Hvorfor er Wikipedia en dårlig kilde når andre enn dere bruker den?

 

Man kan ikke gå rundt å tro at hvis noen poster noe på Wikipedia, så er det sant.

Og heller ikke omvendt, at det på Wikipedia er alt sammen usant

 

Wikipedia må nødvendigvis ta stilling til fakta, dvs. redigeres. Da dukker ideologiske "fakta" -opp - hva man tror er fakta

 

(enda verre, globalistene fant ut at her kan de omskrive hva folk regner som fakta)

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Hva blir dette?

  • Kristenfiendtlighet
  • Ikke mye nasjonal identitet
  • Ikke mye europeisk identitet

 

Kristenfiendtlighet er det ihvertfall, religion er et onde som må holdes til den private sfære. Og med en gang gud er et argument så faller hele grunnmuren ut.

 

Jeg liker forøvrig det at hvit ble nasjonal identitet for deg og vestlig ble europeisk. Det sier vel sitt med tanke på verdensbildet. Jeg vil heller ha en globalist* med makten enn en som vil gjøre politikk av rase og religion.

 

* En av de gode globalistene, bør ikke ha stjålet godteri fra barn.

Lenke til kommentar

Man kan ikke gå rundt å tro at hvis noen poster noe på Wikipedia, så er det sant.

Om heller ikke omvendt, at det på Wikipedia er alt sammen usant

 

Wikipedia må nødvendigvis ta stilling til fakta, dvs. redigeres. Da dukker ideologiske "fakta" -opp - hva man tror er fakta

 

(enda verre, globalistene fant ut at her kan de omskrive hva folk regner som fakta)

 

Og anti-globalistene kan også omskrive hva folk regner som fakta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...