Gå til innhold

[Løst] Har vi et folke- demokrati i Norge, i så fall- hvorfor skjer ikke folkets vilje?


Offentligheten i Norge skryter over at vi har et moderne demokrati, sannheten er at den ikke fins!  

171 stemmer

  1. 1. Har vi et demokrai?

    • NEI
      84
    • JA
      87


Anbefalte innlegg

Det er da innlysende at "globalisme" kunne ha blitt et enorm emne på Wikipedia hvis Wikipedia ikke fjernet hva som postes der. At Wikipedia fjerner det som postes kan du se med egne øyne. Og det som står der er feil, vi skal opplagt manipuleres :(

 

Hvis du tenker deg litt om, hva er globalisme når globalistene manipulerer Wikipedia?

 

Globalisme er ikke "et økonomisk system" eller "internasjonale handelsavtaler". Det er mennesker, globalister

 

 

 

Når du ikke svarer på sak, men på dette nivået, så er det fordi du ikke ønsker noen dialog :(

Du svarer med Goddag mann økseskaft

Som sagt, det eventyret som nå forsvant, det kan jeg fortelle dere var en av globalistene.

 

Her kan dere nå studere nøye APs globale planer på 70-tallet. Hvor de gikk inn for å ødelegge industrien i Norge, og hvordan de gjorde det:

 

Det er noen pdf dokumenter som dere kan laste ned. De er skrevet av Erik Rudstrøm, frimureriet og de skjulte makteliter.

 

http://bmonline.no/f...php?f=43&t=1473

 

Det er de to nederste linkene som viser galskapen satt i system av AP. Metoden å skape økt inflasjon fra 5% til 15% som bidrar til dårlig likviditet hos gode firma, eks.vis Tandberg Radio. Resultat: Kroneverdien sank dramatisk og konkursene fulgte på-

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Robberbarons" = Rockefeller og andre globalister

 

De drev krig mot konkurrentene som ikke var globalister selv. Globalistene eide jernbanene. Der fikk konkurrentene vanlige (høye) rater på oljetransport, og Rockerfeller fikk spesielle (lave) rater. Konkurrentene forsvant en for en

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

http://www.vepsen.no/2011/10/galtung-leker-med-ilden/

 

Om kilden din Erik Rudstrøm. Hvorfor skulle jeg tro noe av det han sier

Som gode kilder anbefaler han flere ganger bøkene til Per-Aslak Ertresvåg og Erik Rudstrøm. Ertresvågs to bøker Makten bak makten og SOV mitt lille Norge har hatt stor inflytelse når det gjelder å spre konspirasjonsteorier de siste årene, til tross for at mye av informasjonen her er hentet fra høyreekstreme amerikanske kilder. I denne sammenhengen er det imidlertid større grunn til å bite seg merke i Rudstrøm. Rudstrøms tobindsverk Frimureriet og de skjulte makteliter (2003-4) tar for seg frimureriets rolle i norsk, til en viss grad også internasjonal politikk. Flere påstander herfra blir referert til av Galtung i foredraget, som at det har eksistert og eksisterer tette bånd mellom frimurerordenen og eliten i Arbeiderpartiet og, altså, de hemmelige tjenestene.

Rudstrøms bok inneholder imidlertid langt mer ekstreme påstander enn dette. Blant annet skriver han at ”arbeiderbevegelsen har fått retningslinjene for sitt politiske arbeide fastlagt av Sions Vises Protokoller”. At Rudstrøm trekker inn dette skriftet sier en del om hva slags tradisjon han tilhører. Sions Vises Protokoller hevder å være opptegnelser fra et hemmelig møte av jødiske ledere der disse planlegger å skaffe seg verdensherredømme gjennom å først etablere kontroll over bankvesen, politikk og media. Og frimurerne blir dels omtalt som allierte, dels som et av de viktigste redskapene for å oppnå disse målene. Protokollene, som har sin opprinnelse i miljøer tilknyttet russisk hemmelig politi, har siden de først så dagens lys i 1903 vært noe av en ”bibel” for jødehatere verden over, til tross for at de ble avslørt som en forfalskning allerede i 1921. Rudstrøm aksepterer imidlertid ikke at de er en forfalskning, og hevder hardnakket at de bygger på en tale ”avholdt i forbindelse med sionistenes kongress i Basel i1897”. Det er dermed ikke spesielt overraskende når han et annet sted i boken hevder at ”jødene regjerer hele verden ved hjelp av stedfortredere”.

 

Når du ikke svarer på sak, men på dette nivået, så er det fordi du ikke ønsker noen dialog

Du svarer med Goddag mann økseskaft

Jeg bruker Wikipedia, men jeg sorterer bort tull

Du sluker alt

 

Du har ikke forstått noen ting du.

 

Avslutter med et sitat;

 

"For den hengivne konspirasjonsteoretiker lar alt seg forklare, og

ethvert upassende faktum blir bare en ytterligere bekreftelse på byttets

djevelske sluhet"

Francis Wheen, 2001: "Karl Marx"

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Konspidust er bare et spill på konspihue. Jeg vet det egentlig er et stygt ord å bruke med tanke på at det i de aller fleste tilfeller ligger en psykisk diagnose i bånn på disse menneskene, men de har et så stygt og konfrontasjonsrettet språk selv at jeg ikke klarer å la være å bruke samme språk selv.

 

Egentlig synd. Hvis vi noensinne klarer å få orden på det psykiske helsevesenet her i landet vil vi alle få det bedre...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Konspidust er bare et spill på konspihue. Jeg vet det egentlig er et stygt ord å bruke med tanke på at det i de aller fleste tilfeller ligger en psykisk diagnose i bånn på disse menneskene, men de har et så stygt og konfrontasjonsrettet språk selv at jeg ikke klarer å la være å bruke samme språk selv.

 

Egentlig synd. Hvis vi noensinne klarer å få orden på det psykiske helsevesenet her i landet vil vi alle få det bedre...

 

Gulp :( Akkurat som de sier på skepsis.no (de og vepsen.org kjører i spann)

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Der smalt det fra rett kjeft!

Du leser jo BM Online sitt propagandenettsted, og sikkert riksavisen og nyhetsspeilet også.

 

Det gjør jeg slettes ikke (jeg henger ut nyhetssspeilet når jeg kan)

 

Antatra, Galtung leser heller ikke nyhetsspeilet, og bruker ikke nyhetsspeilet som kilde. Hvorfor det er slik burde være åpenbart. Galtung er kilde, ikke omvendt

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Det vanskelige med denne debatten er at den ikke er styrt: her kan man lekende lett hoppe fra argument til argument. Så når Bjørgulf henviser til Sions Vises Protokoller, og jeg kommenterer dette, så er hans svar "Jammen, [sett inn en annen angivelig konspirasjon].

 

Dersom man skulle få noe vettig ut av denne diskusjonen så måtte man hatt en formell debatt med en ordstyrer, som sørget for at man ikke forlot et undertema før konsensus var oppnådd. (Mest sannsynlig enighet om at man ikke vil bli enige.)

 

Istedet får vi en barnehagediskusjon av typen "Noen er slemme, og er det ikke Petter så er det helt sikkert Nils, for jeg så Anders i gangen, og jeg har hørt at de er venner." Premisset "noen er slemme" ligger fast, begrunnelsen er springende, men de samme aktørene knyttes til ulike eksempler på at noen er slemme. Men prøver man å diskutere disse eksemplene, hoppes det bare videre til neste. Eller forrige, som aldri ble diskutert ferdig og derfor kan brukes på nytt som "bevis".

 

Geir :)

 

Edit: Falt ut litt av en setning jeg flyttet.

Endret av tom waits for alice
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Når vi nå er inne i en god periode for snusk og fanteri, jfr norsk nedleggings- og utflaggingspolitikk, så er dette mao en god demokratisk prosess, mener "eventyret" som nå besøker strengen her igjen, Antatra :)

 

Da passer det utmerket å komme med en ganske "fersk vare" fra AP i samme ærend. Ganske nylig ble REC Scancell i Narvik slått konkurs, etter at AP inviterte kineserne til å komme til Norge og studere hvordan vi gjør det. Tenk det dere. Så dro kineserne hjem med et sikkert smil, og startet opp et konkurrerende firma i Kina. Klart det gikk slik AP hadde planlagt- dørene lukkes, som de sier i Oslostan.

I dag stod det å lese i Fremover at utstyr fra tidligere RS ikke finner kjøpere til det som er demontert, og at verdien på 700 mill nå skal på skraphaugen. Skal vi si hipp, hipp? Eller vel blåst- til AP toppene med de lengste 17.-mai sløyfene?

 

http://bmonline.no/f...vik+scan*#p1680

Her er en litt morrosam lenke om globalistenes planer om økonomi. De har vendt seg bort ifra det som heter arbeid for alle og slikt. Nå er det "nåleputer" med dollar som er tingen :) under baken.

http://blogg.aftenpo...6/etter-keynes/

Som faktisk viser at det som Rudstrøm har skrevet er helt i tråd med rabalderet vi har sett her på "Stoltenberget".

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Det vanskelige med denne debatten er at den ikke er styrt: her kan man lekende lett hoppe fra argument til argument. Så når Bjørgulf henviser til Sions Vises Protokoller, og jeg kommenterer dette, så er hans svar "Jammen, [sett inn en annen angivelig konspirasjon].

 

Dersom man skulle få noe vettig ut av denne diskusjonen så måtte man hatt en formell debatt med en ordstyrer, som sørget for at man ikke forlot et undertema før konsensus var oppnådd. (Mest sannsynlig enighet om at man ikke vil bli enige.)

 

Istedet får vi en barnehagediskusjon av typen "Noen er slemme, og er det ikke Petter så er det helt sikkert Nils, for jeg så Anders i gangen, og jeg har hørt at de er venner." Premisset "noen er slemme" ligger fast, begrunnelsen er springende, men de samme aktørene knyttes til ulike eksempler på at noen er slemme. Men prøver man å diskutere disse eksemplene, hoppes det bare videre til neste. Eller forrige, som aldri ble diskutert ferdig og derfor kan brukes på nytt som "bevis".

 

Geir :)

 

Edit: Falt ut litt av en setning jeg flyttet.

Du kan sikkert bedre enn det bestefar? Her diskuteres det politikk- og i hht strengen- er det mange ting som henger ved, eller under et så vidt globalist-demon krati vettu.. :)

Og nu e jo diskusjonen så vidt kommet i gang. Ennå en stund til det tar av. Så jeg venter i spenning til så skjer. Må jo være klar over at det dukker opp en og annen globalist mellom slagene.

 

Vær hilset

 

BmOnline

Edit, mellom slagene :) Eller dde- hær blir det liv..

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Om ikke annet tror jeg TS er iferd med å redde troen på det norske Demokratiet.

 

Når tråden startet var det vel sånn omtrent 2:1 forhold mellom de som anså at Norge IKKE er ett demokrati vs de som anså at Norge ER ett demokrati. Nå har det hele snudd seg til overvekt av støtte til ideen om at man har demokrati.

 

 

Jeg mistenker trådstarter for å være en "agent provocateur" fra PST (dvs det norske STASI) for å spre disinformasjon og sette oss som kritiserer staten i ett dårlig lys. Desverre ser han ut til å lykkes!

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Agent_provocateur

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En globalist er en som driter i sin nasjon, sitt opphav og sin kristendom. Nasjonene er innsatt av Gud.

En globalist er en som stjeler gotterier fra barn, intet mindre. Dreper soldater og hevder at ingen sivile går med. Extremister med sans for massemord på menneskeheten.

 

BmOnline

 

Nasjon, rase og religion. De viktigste tingene i livet. Jeg er overrasket hvor mye gud visstnok hater alle andre mennesker som ikke passer inn i den gode hvite kristne vestlige profilen. Men det er jo irrasjonaliteten i det hele, og passer godt inn i konspirasjonsteoretikeres fantastisk evne til å omfavne alt irrasjonellt.

Lenke til kommentar

Det er det viktige i politikken (ikke i livet)

Hvis man skal tro vepsen.org, rase betyr alt

 

Der bekrefter du "nasjonalisme" som hva nordmenn bryr som om (det dere omtaler som passe)

 

Jeg er overrasket hvor mye gud visstnok hater alle andre mennesker som ikke passer inn i den gode hvite kristne vestlige profilen. Men det er jo irrasjonaliteten i det hele, og passer godt inn i konspirasjonsteoretikeres fantastisk evne til å omfavne alt irrasjonellt.

 

Ikke mye kristentro her?

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Det er det viktige i politikken (ikke i livet)

 

Hvis man skal tro vepsen.org, rase betyr alt

 

Der bekrefter du "nasjonalisme" som hva nordmenn bryr som om (det dere omtaler som passe)

 

 

 

Ikke mye kristentro her?

 

Hverken religion og rase er viktig i politikken, det hører faktisk ikke hjemme i politikken.

 

Nei, religionen min er Harry Potter. Mye mer underholdende, for å ikke nevne faktisk plausibelt. For å ikke nevne at moralen i historien er at det er galt å hate folk som er annerledes. Sånn i motsetning til kristen religion, hvor de helst skal angripes, konverteres, eller brenne i helvete for evigheten.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...