Gå til innhold

[Løst] Har vi et folke- demokrati i Norge, i så fall- hvorfor skjer ikke folkets vilje?


Offentligheten i Norge skryter over at vi har et moderne demokrati, sannheten er at den ikke fins!  

171 stemmer

  1. 1. Har vi et demokrai?

    • NEI
      84
    • JA
      87


Anbefalte innlegg

Jeg vet nøyaktig hva som foregår bak gardinene på stortinget. Det var ikke for intet, at Paragraf 93 i hui og hast ble satt inn i 1962 for å beskytte landsforræderne. Men de gjorde en gedigen tabbe, da og, takk og lov for det-.

 

Så si hva som skjedde da? Du kommer ikke med noe for å begrunne din påstand om at § 93 ikke ble vedtatt etter de regler man hadde på den tiden.

 

Edit: Her er hva AP gjorde fra og med 1936.

Nå har det vært spekulert i hva jeg mener av mange her, jo jeg mener et ordentlig demokratisk folkestyre. Direkte-demokrati. Dette som fins i dag, er overhodet ikke noe

demokrati av folket, men en maktelite som styrer landet etter Sion vises protokoller- og ja- det startet i AP i 1936- av Oscar Torp, Trygve Lie og Terje Vold, som fremmet denne politikken.

Vold gikk så langt at han ble medlem av frimurerordenen.

Senere sluttet Einar Gerhardsen og Haakon Lie seg til.

De som har fulgt med i den økonomiske politikken vil straks kjenne igjen fagbevegelsens krav om stadig høyere lønn, som blir etterfulgt av en prisstigning som "spiser opp" lønnstillegget. Lønnstillegget skaper behov for mere penger hos den næringsdrivende. Den næringdrivende vil bli tvunget til å ta opp lån for å dekke det nye behovet. Foretaket blir forgjeldet og mister både sin økonomiske og politiske styrke. Renter går til långiverne. Derved er fagbevegelsen og arbeiderbevegelsen gjort til storkapitalens tjenere.

Arbeider-bevegelsen er blitt "lurt" til å skape en pengeinflasjon, som bankene har fordelen av.

Dette har mange foretak lidd under, bla Tandberg og Moxy til eks. Ap er syndebukken.

 

BmOnline

 

Hvilken betydning har dette? At noen er frimurer gjør dem ikke uskikket til å lede landet. Så lenge de er demokratisk valgt er det jo greit.

 

Et direkte demokrati kan ikke gjennomføres, av grunnen jeg har gitt tidligere.

 

Når du drar inn sions vise protokoller må jeg bare le. Det bare lyser kommunikasjonsteorier over hele linja.

 

Du kan godt mene at systemet vi har i dag ikke er demokratisk nok. Men ikke kom med påstander om at det er en elite av globalister som styrer landet vårt. Det er bare vås. Det er politikere som styrer, og ja, de har vært utenfor Norges grenser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du forutsetter at det å være globalist er noe farlig og/eller negativt, uten å ha vist til at det er slik.

 

Svar om hvordan globalister opererer

 

Despite the Chinese ban on opium imports, reaffirmed in 1799 by the Jiaqing Emperor, the drug was smuggled into China from Bengal by traffickers and agency houses such as Jardine, Matheson & Co and Dent & Co. in amounts averaging 900 tons a year. The proceeds of the drug-smugglers landing their cargoes at Lintin Island were paid into the Company's factory at Canton and by 1825, most of the money needed to buy tea in China was raised by the illegal opium trade.

 

(Burde være "farlig" nok)

 

Svar

 

Innlegget ditt har jo ingen betydning for det vi snakker om her.

 

??

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Fy faen så lei jeg er av konspiduster...

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Frimureri

Medlemmene instrueres gradvis i idealer av moralsk og metafysisk karakter gjennom en serie hemmelige ritualer.

 

Ikke nok med at de avlegger troskapsløfte ved opptak, det er 10 troskapsløfter.

Har du inngående kjennskap til hva som er hemmelighetene deres?

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Nei, jeg har lest rapporten, og det er ikke noe tull der. Kan du vennligst forklare hvorfor et britisk mediafirma skulle ha ønske om å hvitvaske det norske demokratiet? Og hvis du bruker ordene "jøde", "organisasjon", "skyggemakt" eller "globalisering" så ignorerer jeg deg.

 

Du ser overhodet ikke på underlagsmaterialet deres, sjekk det først.

 

Bolivia: Oligarkisk stat inntil Evo Morales ble president. Endelig fikk majoriteten der en president fra egne rekker. Det har aldri skjedd før i moderne tid. Men ikke demokratisk??

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Ånei, opium. Ondskapen selv. Jeg elsker det faktumet at du frykter totalitære globalister, men sikkert sitter her og godter deg over at folk fengsles for opiumbruk.

 

Globalistene driver fortsatt med opiumshandel, Helt forferdelig :(

 

Slikt er organisert kriminalitet. Du er opptatt av "ingenting" til sammenligning

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Er det ment som ironi?

 

Selvfølgelig ikke. Det er organisert kriminalitet, litt som at homofili en gang var kriminalitet (men jeg ville kanskje ikke blitt overrasket om at du gjerne ville se det skulle blitt kriminellt igjen).

 

Men jeg liker at alle som handler på tvers av grenser er globalister, alle som har vært i utlandet er globalister, alle som har interesser i andre land er globalister.

 

Jeg har forstått det slik at de eneste som ikke kvalifiserer til globalist er de som aldri har vært utenfor nasjonstaten Norge og aldri benyttet seg av noe som ikke er vaske-ekte norsk. Da er det tynt med ekte nasjonalister gitt.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig ikke. Det er organisert kriminalitet, litt som at homofili en gang var kriminalitet (men jeg ville kanskje ikke blitt overrasket om at du gjerne ville se det skulle blitt kriminellt igjen).

 

Men jeg liker at alle som handler på tvers av grenser er globalister, alle som har vært i utlandet er globalister, alle som har interesser i andre land er globalister.

 

Jeg har forstått det slik at de eneste som ikke kvalifiserer til globalist er de som aldri har vært utenfor nasjonstaten Norge og aldri benyttet seg av noe som ikke er vaske-ekte norsk. Da er det tynt med ekte nasjonalister gitt.

Spesielt siden vi ikke har noen nasjonalstat og at det begrepet er visket bort.

Lenke til kommentar

Men jeg liker at alle som handler på tvers av grenser er globalister, alle som har vært i utlandet er globalister, alle som har interesser i andre land er globalister.

 

Amerikanere flest er patrioter. De drar til Afghanistan og kriger mot disse Taliban'erne.

 

Globalister drar også til Afghanistan, ikke for å krige mot Taliban'erne, men for å drive smugling. Heroin fra Taliban og våpen til dem. Der Taliban ikke regjerer kan de selv prosessere opium til heroin, uten å gå om Taliban.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...