Gå til innhold

[Løst] Har vi et folke- demokrati i Norge, i så fall- hvorfor skjer ikke folkets vilje?


Offentligheten i Norge skryter over at vi har et moderne demokrati, sannheten er at den ikke fins!  

171 stemmer

  1. 1. Har vi et demokrai?

    • NEI
      84
    • JA
      87


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min magefølelse er at "globalister" vil man møte på nettet også = "gatekeepers" på nettet :(

 

 

 

Du vil ha forklart hvorfor "europeisk" identitet ikke er det samme som "norsk" identitet (du regner det som det samme)

 

Ok. Jeg får se om klarer å dokumentere det :)

 

Hvor har jeg påstått dette? Det er en såkalt stråmann. Det er forøvrig fullt mulig å både ha en norsk identitet og en europeisk identitet. Det jeg snakket om, som du også snakket om, var interesser. Der du kritiserte mennesker som ikke bodde i Norge for å ikke ha norske interesser, og så videre kom med det flotte eksemplet om NRK og kjøttkaker som noe som skulle være "norske interesser". Noe jeg bestridet, og du ikke har argumentert for hvorfor skulle være noe felles norsk interesse.

 

Globalister tenker globalt fellesskap, det er ikke noen motsigelse mot norsk fellesskap. På samme måte som felleskap i familien ikke er noe hinder for fellesskap i det lokale samfunnet.

Lenke til kommentar

Angående Norgespartiet: Hva menes egentlig med at de er "mot globalisering"? Etter å ha snoket litt rundt på nettsiden deres, en nettside som er blant de dårligste jeg har sett, finner jeg ikke noe håndfast. Det er for det aller meste løs retorikk (noe de selv tydeligvis fordømmer).

 

Dersom det er noen her som er tilknyttet partiet, kan dere gi meg en rask innføring i nøyaktig hvordan dere skal demme opp for den globalismen. Hvilket aspekt; den politiske-, kulturelle- eller økonomiske globaliseringen? Eller alle tre?

 

Et tillegg til mitt opprinnelige spørsmål: hvordan har de tenkt til å la sin økonomiske modell gå ihop?

Kort oppsummering:

 

Senke statens inntekter ved:

- Fjerne alle bomstasjoner

- Bruke alle pengene fra bilavgifter til samferdsel

- Senke skattene

- Senke avgiftene

- Fjerne arveavgiften

- Fjerne formueskatten

 

Øke utgiftene ved:

- Økt veiutbygging

- Mer penger til helsevesenet

- Dramatisk utbygging av høyhastighetstog

- Realisere "Nord-Norge banen" (sic)

- Bygging av bybaner

- Gi de fattige bedre økonomi/kjøpekraft

- Øke forsvarsbudsjettet drastisk

- Mer penger til skolene

- Støtte private skoler

- Restaurere alle(!) de gamle offentlige bygningene

- Økte subsidier til industrien

 

Les selv, dette er faktisk en del av deres program.

1. Senke inntektene

2. Øke utgiftene

3. ?????

4. Profitt!

Endret av Patrick123
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bosjevikenes lederskap var ikke russere av sinn (selv om de hadde russisk statsborgerskap) men "globalister" (de myrdet Tsaren)

 

Hva bosjevikene skrev inn i grunnloven

- Sovjet er første skritt for å forene alle land i en verdensomfattende sosialistisk sovjetisk republikk

 

Globalister tenker globalt fellesskap, det er ikke noen motsigelse mot norsk fellesskap.

 

Er det egentlig noen forskjell på å tenke russisk nasjonalistisk og å satse på å erobre verden?

 

Ja, det er stor forskjell. Det mest sannsynlige resultat av krig mot ethvert "regime" i verden (Komiterns politikk) er at man selv blir den tapende parten (omtrent det som ble resultatet)

----

 

og så videre kom med det flotte eksemplet om NRK og kjøttkaker som noe som skulle være "norske interesser". Noe jeg bestridet, og du ikke har argumentert for hvorfor skulle være noe felles norsk interesse.

 

Jeg har merket det mange ganger. Nordmenn i utlandet vil ikke ha nyhetene på spansk (og høre hva lokal finansminister mener), eller ekspresso som kaffe, og servitører som prater norsk-svensk er best, minimum at de snakker engelsk..

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Les selv, dette er faktisk en del av deres program.

1. Senke inntektene

2. Øke utgiftene

3. ?????

4. Profitt!

 

Kan gi en kjapp generalisering: Uutdannede uinformerte religiøse verdikonservative som misliker innvandrere, homofile og barnevernet (har gjerne mistet et eller flere barn pga. at barnets interesser ikke har blitt ivaretatt). Vil subsidere alt som de oppfatter som norskt og vil gjøre det så vanskelig som mulig for produkter fra andre nasjoner.

 

Har ingen forutsetning for å analysere hvordan politikken kommer til å slå ut, men bare vil ha alt de kan tenke seg. Derfor direkte demokrati er så appelerende, da kan de stemme for absolutt alt de har lyst på og stemme ned alt som koster noe direkte (skatt, avgifter) og de ikke liker. Enda bedre hvis det åpner for å stemme for å ta fra rettighetene fra en minoritet de ikke liker.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Jeg har merket det mange ganger. Nordmenn i utlandet vil ikke ha nyhetene på spansk eller ekspresso som kaffe, og servitører som prater norsk-svensk er best, minimum at de snakker engelsk..

 

Igjen snakker du om nordmenn som om de skulle vært en homogen masse med felles interesser.

 

Og det hadde vært en betydelig fordel hvis du ikke redigerte innleggene dine og endret betydningen av de konstant.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Igjen snakker du om nordmenn som om de skulle vært en homogen masse med felles interesser.

 

Ja ikke sant, som om de alle snakker norsk, bor i et iskaldt land med masse strømutgifter, tror alkohol er noe man må på polet for å kjøpe, og tror politiske biografier er interessant lesning

 

(Der pleide å være at regnskap skal følge norske regler. Men ting skjer, regnskap kan nå følge internasjonale regler ... men fortsatt er norsk regnskap tillatt)

 

(EU-medlemsskap vil bety at krona skal erstattes med Euro)

Endret av Rosario
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja ikke sant, som om de alle snakker norsk, bor i et iskaldt land med masse strømutgifter, tror alkohol er noe man må på polet for å kjøpe, og tror politiske biografier er "veldig interessant"

 

De snakker norsk, de bor i et iskaldt land med masse strømutgifter, men så blir det interessant. Alkohol er noe man må på polet å kjøpe, det finnes nordmenn som mener man BØR ha et vinmonopol og det finnes de som ikke vil ha vinmonopol. Det finnes også de som synes politiske biografier er interessante, og de som ikke synes det. Sammenfallende interesser i politiske spørsmål? Nei.

 

Vi klarer ikke engang ha enighet her til lands, hvordan skal man klare å snakke om "norske" interesser for befolkningen? Man har det _du_ oppfatter som norske interesser, det er ikke det samme som jeg oppfatter som norske interesser.

 

Det er forøvrig i norsk interesse å ha en supranasjonal aktør som forsvarer menneskerettigheter og liberale verdier.

Lenke til kommentar

Vi klarer ikke engang ha enighet her til lands, hvordan skal man klare å snakke om "norske" interesser for befolkningen?

 

Vi klarer ikke å styre oss selv mener du... :(

 

Norge har ikke nasjonale interesser liksom .. hva som er bra for Hellas er bra for oss, siden vi sitter i samme båt ... :( Hvis EU går til hundene da går det samme vei med Island, derfor må Island betale bankgjeld ...?

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Vi klarer ikke å styre oss selv mener du... :(

 

Norge har ikke nasjonale interesser liksom :( ... hva som er bra for Hellas er bra for oss, siden vi sitter i samme båt ... = fordummelse

 

Du snakker om VI, hvorfor har JEG samme interesser som DEG. Det lurer jeg litt på.

 

Riktig, vi klarer jo ikke styre oss selv, det har jo du allerede etablert ved å forsvare nasjonalstaten Norge.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Du snakker om VI, hvorfor har JEG samme interesser som DEG. Det lurer jeg litt på.

Riktig, vi klarer jo ikke styre oss selv, det har jo du allerede etablert ved å forsvare nasjonalstaten Norge.

 

:(

 

"Globalistisk" propaganda vil typisk være at vi skal bekymre seg om verden. Globalistene representerer mindre enn 0.8% av verdens befolkning. Andre sees på som skatteobjekter og fiender

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

"Globalistisk" propaganda vil typisk være at vi skal bekymre seg om verden. Globalistene representerer mindre enn 0.8% av verdens befolkning. De andre sees på som skatteobjekter og fiender

 

Første er riktig, globalister ser globale perspektiv og prøver å se vekk fra den konstruerte nasjonalstaten. Hvordan man kan ivareta menneskers interesser på tvers av grenser og hvordan man kan håndtere problemer som går på tvers av grenser (miljø og klima ser ikke grenser).

 

Representerer mindre enn 0.8% av befolkningen er en tom påstand, men sannsynlig, siden folk stort sett bryr seg om sine egne liv og ikke nasjonale eller globale problemstillinger.

 

At andre sees på som skatteobjekter og fiender er en tom påstand og selvfølgelig basert på egne konstruerte fiendebilder.

 

Ellers, hva er poenget med å ta ut en del av en setning og besvare den, uten respondere på helheten. Er det noe bevisst triks for å ødelegge debatten, eller klarer du bare ikke bedre?

 

La meg respondere: Jeg får ikke lov til å kjøpe alkohol på byen etter kl. 2, får jeg lov til å styre meg selv? Jeg får ikke lov til å benytte cannabis, får jeg lov til å styre meg selv? Norgespartiet snakker om kjernefamilien og bekjempe alt som ikke går i hop med den, noe sier meg homofile ikke får lov til å styre seg selv heller under et slikt regime.

 

Du forsvarer nasjonalt styringsnivå og fremsetter felles interesser på individer som har norsk statsborgerskap. Og samtidig hevder at det å heve styringsnivået er ondskapsfullt fordi individer i andre land har ikke samme interesser som individer i Norge (dvs. leve et godt og fritt liv).

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...