Gå til innhold

[Løst] Har vi et folke- demokrati i Norge, i så fall- hvorfor skjer ikke folkets vilje?


Offentligheten i Norge skryter over at vi har et moderne demokrati, sannheten er at den ikke fins!  

171 stemmer

  1. 1. Har vi et demokrai?

    • NEI
      84
    • JA
      87


Anbefalte innlegg

<p>Stemmer, men det er ikke nødvendig at alle stemmer for å kunne hevde å ha oppsluttning blandt flertallet av befolkningen.

 

Det er tilstrekkelig at over 50% av befolkningen stemmer, på deg.

 

Klart om under 50% av befolkningen har gitt deg din stemme er det direkte løgn å hevde at du har støtte av flertallet av befolkningen.

 

 

Ditto

 

En valgordning hvor vinneren må ha minst 51% (ikke 50%, halvparten er ikke flertall) vil kun fungere dersom vi enten har et topartisystem nedfestet ved lov eller dersom vi bruker en voteringsmetode som tilrettelegger for dette.

 

Jeg antar du er er kjent med begrensningen til en slik voteringsmetode?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du mener at demente/nyfødde, barnehagebarn, etc. skal få stemme ved valg? For dersom de ikke får stemme så kan jo ingen si at hele befolkningen har fått sagt det de vil?

Vel, jeg heller i andre rettningen, dvs jeg syns ikke de "voksne" burde tillates å stemme heller. ;)

 

Dog, om det er noe vanskelig å gjennomføre, ser jeg intet i veien for at barn, innvandrere, etc stemmer de også.

Lenke til kommentar

Hadde ikke websiden sett ut som en av de dere "AMAZING ONE-TIME OFFER"-sidene som popper opp i tide og utide kanskje jeg hadde giddet å lese gjennom siden.

 

Ellers må jeg si at rollen som nutter med egen webside og tusen sitater/artikler er opptatt her på forumet, noen som vet hvem jeg sikter til? :wee:

Lenke til kommentar

Nei, hvorfor du tror at en nordmanns interesser er norske, mens en annen nordmanns interesser ikke er norske.

 

Ikke alle nordmenn er nordmenn i hjertet. Noen er svenske, tyske eller pakistanske i hjertet. Forskjellen vil være opplagt når noen "nordmenn" ikke forstår norsk ...og tror navnet er "Norway"

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Ikke alle nordmenn er nordmenn i hjertet. Noen er svenske, tyske eller pakistanske i hjertet. Forskjellen vil være opplagt når de ikke forstår norsk ...og tror navnet er "Norway"

 

Hva har dette med interesser å gjøre? Hva med nordmenn som er bergensere i hjertet? Hva med nordmenn som er trøndere i hjertet? Hva med nordmenn som er nordlendinger i hjertet?

 

Hva med nordmenn som er individ i hjertet?

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Hva har dette med interesser å gjøre? Hva med nordmenn som er bergensere i hjertet? Hva med nordmenn som er trøndere i hjertet? Hva med nordmenn som er nordlendinger i hjertet?

Hva med nordmenn som er individ i hjertet?

 

Jeg er litt usikker på om du mener at "globalister" er som andre nordmenn?

 

(når vi fortsetter denne "diskusjonen" vil du til slutt lage full sirkel i benektelser)

(du argumenter med spørsmål = ingenting)

Endret av Rosario
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er litt usikker på om du mener at "globalister" er som andre nordmenn?

(når vi fortsetter denne "diskusjonen" vil du til slutt lage full sirkel i benektelser)

 

Hvordan er globalisert annerledes enn andre nordmenn?

 

Jeg argumenterer med spørsmål mot påstander, fordi det betyr at du må reflektere over påstandene dine. Klarer du ikke svare på spørsmål relevant til påstandene dine så har du et problem med troverdighet.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Angående Norgespartiet: Hva menes egentlig med at de er "mot globalisering"? Etter å ha snoket litt rundt på nettsiden deres, en nettside som er blant de dårligste jeg har sett, finner jeg ikke noe håndfast. Det er for det aller meste løs retorikk (noe de selv tydeligvis fordømmer).

 

Dersom det er noen her som er tilknyttet partiet, kan dere gi meg en rask innføring i nøyaktig hvordan dere skal demme opp for den globalismen. Hvilket aspekt; den politiske-, kulturelle- eller økonomiske globaliseringen? Eller alle tre?

Lenke til kommentar

Jeg er litt usikker på om du mener at "globalister" er som andre nordmenn?

 

(når vi fortsetter denne "diskusjonen" vil du til slutt lage full sirkel i benektelser)

(du argumenter med spørsmål = ingenting)

 

Hvordan er globalisert annerledes enn andre nordmenn?

Jeg argumenterer med spørsmål mot påstander, fordi det betyr at du må reflektere over påstandene dine. Klarer du ikke svare på spørsmål relevant til påstandene dine så har du et problem med troverdighet.

 

:D

 

(Han lager svar uten innhold)

Endret av Rosario
  • Liker 1
Lenke til kommentar

:D

 

Q.E.D.

 

:D

(Han lager svar uten innhold)

 

Du har allerede insinuert at globalister ikke er som andre nordmenn, ergo er det du som på argumentere for den påstanden. Men du har jo enda til gode å redegjøre for hva som er forskjellen på norske interesser og ikke-norske interesser. Som er hele kjerne-elementet i problemstillingen.

 

Så med andre ord, det er ingen forskjell på norske globalister og andre nordmenn, utover selvfølgelig de haugevis av forskjellene som finnes blant individer. Du plasserer en politisk definert gruppe med en hel annen folkegruppe, som ikke har nødvendigvis noen sammenfallende interesser med hverandre. En trønder har ikke samme interesser som en bergenser, en trønder har ikke engang samme interesser som en annen trønder. Så kan du prøve å redegjøre for hvorfor det er en forskjell på en globalist og "andre nordmenn", hvorfor norske interesser ikke er ivaretatt av globalister, hva norske interesser er og hvorfor det skal visstnok sammenfalle med diverse nordmenns interesser. Go.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Min magefølelse er at "globalister" vil man møte på nettet også = "gatekeepers" på nettet :(

 

Du har allerede insinuert at globalister ikke er som andre nordmenn, ergo er det du som på argumentere for den påstanden....

 

Men du har jo enda til gode å redegjøre for hva som er forskjellen på norske interesser og ikke-norske interesser. Som er hele kjerne-elementet i problemstillingen.

 

Du vil ha forklart hvorfor "europeisk" identitet ikke er det samme som "norsk" identitet (du regner det som det samme)

 

Ok. Jeg får se om jeg klarer å dokumentere det :)

Endret av Rosario
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merkverdig, folk som argumenterer for sine interesser og standpunkt på internett. Må være grusomt å møte, særlig hvis det sammenfaller med staten *grøss*...

 

Befolkningen tror ikke de ønsker påtvungne forandringer, problemet i Norge er at alle har det så komfortabelt at diverse plagsomme påtvungne forandringer ikke er nok til å ta større grep for endringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...