Gå til innhold

[Løst] Har vi et folke- demokrati i Norge, i så fall- hvorfor skjer ikke folkets vilje?


Offentligheten i Norge skryter over at vi har et moderne demokrati, sannheten er at den ikke fins!  

171 stemmer

  1. 1. Har vi et demokrai?

    • NEI
      84
    • JA
      87


Anbefalte innlegg

Så NRK og kjøttboller er norske interesser? Som etnisk nordmann har jeg ikke noe forhold til det, så hvorfor skal dette være "folkeviljen" og "norske interesser" når det åpenbart ikke representerer alle nordmenn?

 

Hva er det som får deg til å konkludere at du ikke tilhører en kosmopolitisk elite?

Endret av Rosario
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skader jo ikke å starte noen flere partier. Vi har gjerne godt av litt flere valg i parti-floraen?

Ja, du sier noe der. Men så vettu den oksen Willoch, glemte at han har vært kalv. H.

 

Så Willoch fikk øket antall stemmer fra 500 til 5000 for å stifte et parti. Ser du globalistene hva de gjør?

Dette for å forhindre at det ble så mange parti, hva skal man kalle slikt?

http://bmonline.no/forum/viewtopic.php?f=2&t=15&p=27&hilit=Willoch*#p27

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Det er en interessant tanke, at vi kanskje har et snev plutokrati.

http://en.wikipedia....wiki/Plutocracy

 

Men, her synes jeg dette bør utdypes med veldig mange eksempler, før man kan konkludere noe. Men, at vi har innflytelse på politikere fra de få rike menneskene i dette landet, og at disse vil gjøre alt i sin makt for å få de som de synes er de rette til å styre landet i posisjon er vel utvilsomt riktig.

Joda, det er riktig det- da er man i ferd med å nøste på snøret.

Men ta en kikk på bøkene til Erik Rudstrøm. De forteller noe meget avslørende om norske politikere.

Kan vi si urent trav, så er det bare forbokstaven som kommer for en dag. Frimurere og overvåking.

Ensrettet politikk for å skade næringslivet for dem som var iherdige nasjonale kjemper ble ødelagt av AP, les Tandberg Radiofarbrikk og Moxy-. Til eks. Jeg får styggen til AP, skal jeg si deg.

 

http://grunnlovens-vektere.com/html/rudstrom.html

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Å påstå at nasjonalsosialister var venstrevridde er den verste historiefornektelsen noen sinne, men siden jeg så lengre opp et innslag i debatten hvor EU blir sammenliknet med nazisme, bør dette ikke overraske meg. Dette til tross at nasjonalsosialister har mer til felles med et visst part fra ytre høyre: Også nazistene var sykelig opptatte av sterk sikkerhetsberedskap, svært streng innvandringspolitikk (?), vei- og jernbanebygging. - Bare for å sette ting litt på spissen.

Tull og støv- VIL du fortelle meg at en sosialist er Høyreorientert?

 

Har du lært deg utenat APs dogmer? Ikke la deg lure. Tenk deg nøye om nå!

Har du lyst å lære noe spillenytt i kveld? Her kan du i ro og mak studere politikkens værste ansikt venstre og høyre:

 

http://bmonline.no/html/poli_1.html

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Mener du å fortelle meg at AP, SV og Sp fikk nesten 2,5Millioner stemmer ved siste valg? (50% av befolkningen)

Ifølge denne kilden

http://www.stortinge...er-valget-2009/

fikk:

 

AP: 949 049 stemmer

SV: 166 361 stemmer

SP: 165 006 stemmer

 

Dermed ser det ut til at de mangler ca 1,25M stemmer

 

Din kilde?

 

Relativt få barnehagebarn går til urnene, vet du. To stikkord; 1) stemmeberettigede 2) frammøte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tollari hevdet

Nei, et parti eller en koalisjon ha over 50% oppslutning for å kunne vinne et valg.

 

Om man eliminerer deler av befolkningen, hvordan kan man hevde at de har over 50% oppsluttning blandt befolkningen?

 

Selv ikke Tollaris egne tall stemmer med hans påstand!

Ap, SV, Sp: 35,4+6,2+6,2=   47,8%

 

Dog, om det er greit å ikke telle hele befolkningen, så kan Stortinget bare fjerne stemmeretten til den delen av befolkningen som ikke støtter de "riktige" alternativene. (Noe de forresten allerede har gjort via sperregrensene). Eller de kan stemme seg selv til en forlengelse av Stortingsperioden (noe de også har gjort).

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, du sier noe der. Men så vettu den oksen Willoch, glemte at han har vært kalv. H.

 

Så Willoch fikk øket antall stemmer fra 500 til 5000 for å stifte et parti. Ser du globalistene hva de gjør?

Dette for å forhindre at det ble så mange parti, hva skal man kalle slikt?

http://bmonline.no/f...it=Willoch*#p27

 

BmOnline

 

Men, det står på viljen. For selv 5000 underskrifter er et relativt lite antall.

 

Folk vil uansett samles noe om det som er kjent, og det som de tror kan være bra for dem, eller som andre venner, familie eller noen forteller dem er bra å stemme på.

 

Det vil jo ta tid. Men uten stiftelser av flere nye partier, så får man jo ingen nyskapninger.

 

http://www.ung.no/valg/1176_%C3%85_registrere_et_parti.html

 

(slik fant jeg den lenken, med Google)

Endret av G
Lenke til kommentar

Antall frammøtte ved valget: 2696468 .

Prosentvis oppslutning til AP, SV og SP: 47,8%

 

Antall stemmer til de tre: 1288911.

 

Edit: Glemte av forkastede/blanke stemmer.

 

Slik blir regnestykket når de er regnet med:

Antall semmer (unntatt forkastede/blanke): 2682736

 

Antall stemmer til de tre: 1282347,8

Endret av Patrick123
Lenke til kommentar

Men, det står på viljen. For selv 5000 underskrifter er et relativt lite antall.

Nei, det står på penger. Er litt ussiker på hvor mye en underskrift i Norge koster, men dette er noe som best overlater til profesjonelle og betales per gyldig underskrift.

 

 

Formålet med alle disse begrensningene er selvfølgelig å konsentrere makten hos de større partiene og eliminere de mindre partiene. MEN dette er jo helt demokratisk! Man KAN utvilsomt avskaffe demokratiet på demokratisk måte.

Lenke til kommentar

Hvem har sagt at jeg ikke har konkludert med det? Det er forøvrig ingen motsetning i å være etnisk nordmann og det å "tilhøre en kosmopolitisk elite".

 

Det er nok det

 

Mitt eksempel på "unorsk" var Nagell-Eriksen (en av dem som styrer her på berget). Han hører mere hjemme i finanssenteret London. Han identifiserer seg med familie (10 ganger mere enn for nordmenn flest?). Identitet kan være "europeer" (tror ikke det heller)

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Tollari hevdet

 

Om man eliminerer deler av befolkningen, hvordan kan man hevde at de har over 50% oppsluttning blandt befolkningen?

 

Selv ikke Tollaris egne tall stemmer med hans påstand!

 

 

Dog, om det er greit å ikke telle hele befolkningen, så kan Stortinget bare fjerne stemmeretten til den delen av befolkningen som ikke støtter de "riktige" alternativene. (Noe de forresten allerede har gjort via sperregrensene). Eller de kan stemme seg selv til en forlengelse av Stortingsperioden (noe de også har gjort).

 

For at 100% av befolkningen skal stemme ved valg er det to ting som må ligge til grunn: 1) absolutt alle (demente, nyfødde, etc.) må ha lov til å stemme, og 2) alle må faktisk velge å stemme.

 

Norges befolkning 5 000 000

Antall stemmer til de tre: 1288911

Prosentvis oppslutning til AP, SV og SP: 25,7%

 

Se svaret ovenfor.

Endret av Patrick123
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nok det

 

Mitt eksempel på "unorsk" var Nagell-Eriksen (en av dem som styrer her på berget). Han hører mere hjemme i finanssenteret London. Han identifiserer seg med familie (10 ganger mere enn for nordmenn flest?).

 

Identitet kan være "europeer" (tror ikke det heller)

 

Tror stort sett samtlige nordmenn identifiserer seg mest med familie først og fremst, fremfor nasjonaliteten norsk. Hva gjør at hans eventuelle identitet kræsjer med "norske" interesser. Du har ikke klart å definere norske interesser, og heller ikke redegjort for hvorfor slikt eierskap skulle eventuelt kræsje med de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

<p>

For at 100% av befolkningen skal stemme ved valg er det to ting som må ligge til grunn: 1) absolutt alle (demente, nyfødde, etc.) må ha lov til å stemme, og 2) alle må faktisk velge å stemme.

Stemmer, men det er ikke nødvendig at alle stemmer for å kunne hevde å ha oppsluttning blandt flertallet av befolkningen.

 

Det er tilstrekkelig at over 50% av befolkningen stemmer, på deg.

 

Klart om under 50% av befolkningen har gitt deg din stemme er det direkte løgn å hevde at du har støtte av flertallet av befolkningen.

 

 

Se svaret ovenfor.

Ditto Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Nei, det står på penger. Er litt ussiker på hvor mye en underskrift i Norge koster, men dette er noe som best overlater til profesjonelle og betales per gyldig underskrift.

 

 

Formålet med alle disse begrensningene er selvfølgelig å konsentrere makten hos de større partiene og eliminere de mindre partiene. MEN dette er jo helt demokratisk! Man KAN utvilsomt avskaffe demokratiet på demokratisk måte.

 

En støttende underskrift kan være helt gratis å få, dersom noen er enige i noen av de synspunktene du presenterer dem, og altså forteller dem hva dere skal arbeide for. Men, at det er en ganske stor oppgave å samle underskrifter er det vel liten tvil om.

 

Det er jo like utfordrende å gjøre en hel masse andre ting, som å samle inn penger eller noe liknende. Selge noe foran døren på et butikklokalet f.eks. Man må ha en liten gruppe folk som rekrutterer noen ekstra hjelpere utover de som starter, så kan man løpe rundt og forsøke fange oppmerksomheten til folk.

 

Om det er lovlig å kjøpe seg underskriftene er jo et godt spørsmål.

Lenke til kommentar

Men, det står på viljen. For selv 5000 underskrifter er et relativt lite antall.

 

Folk vil uansett samles noe om det som er kjent, og det som de tror kan være bra for dem, eller som andre venner, familie eller noen forteller dem er bra å stemme på.

 

Det vil jo ta tid. Men uten stiftelser av flere nye partier, så får man jo ingen nyskapninger.

 

http://www.ung.no/va...e_et_parti.html

 

(slik fant jeg den lenken, med Google)

Joda, greit det- men for dem som har lyst har lov. Selvsagt. Hadde alle nordmenn kontaktet meg og sagt at de var kvalm av AP, H, V, FRP, SP og SV samt krf. Da skulle jeg sannelig ha startet opp et parti!!! :w00t: For sannheten er at disse har stalins håndjern på seg, alle som en.

Har de demokrati i Russland? Nix. Jeg skulle ønske så inderlig at vi ble kvitt disse stalinistene, gjett om!

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...