Gå til innhold

[Løst] Seagate Barracuda 2TB uler innimellom. Noe å bekymre seg over?

Anbefalte innlegg

Hallo!

Kjøpte nettop en Seagate Barracuda 2TB 7200RPM harddisk til å ha i ny PC-en. Den funker fett og er kjapp som bare det, men en gang iblant hører jeg en ganske høy pitch ulelyd.

Jeg er ikke hundre prosent sikker på om det faktisk er harddisken som lager lyden, men det virker mest sannsynelig. Det er enten den eller fremre kabinettvifte.

Men dersom lyden kommer fra harddisken; er dette noe jeg burde se på? Eventuelt hvordan kan jeg fikse det? Holder den på å stryke allerede?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser at den updateren jeg laster ned heter Barracuda (1TB/disk) (...). Trenger jeg å finne en updater hvor det står 2TB? Eller virker denne updateren for alle som er listet på siden?

Edit: Satset på ja og installerte det.

PC-en started på nytt og jeg antar at installasjonen var vellykket, selv om jeg ikke fikk noen beskjed om at alt gikk vel. Er det noen måte å se om det faktisk virket på?

Lyden er der ennå. Det høres ikke så veldig ut som en fugl, mer som en lys bilskrens eller noe i den dur.

Endret av Vent180dager
Lenke til kommentar

Da fikk ikke du oppdatert, kanskje den ikke fant disken?

Hvilken kontroller har du disken på?

Prøv igjen, ser fra linken du ga i første innlegg at du har modell nr: ST2000DM001. Den modellen er støttet i linken jeg ga, så det skal gå.

Se etter eventuelle feilmeldinger, firmware update programmet fra seagate går igjennom alle diskene dine.

Endret av ZanZel
Lenke til kommentar

Fan... har jo samma lyden her og!! Har bare ikke rukket å finne ut hvor den kom fra :cry:

Jeg ser i signaturen din at du òg har en Corsair HX-series strømforsyning. Hvis du ser på den filmen jeg linket til tidligere så kan det hende det er vifta til psu som støyer.

I så fall har jeg lest at mange har RMA-et den og fått tilbake en ny en. Noen hadde også fått en oppgradering! (Eksempelet jeg så var en som sendte inn en HX650 og fikk tilbake en HX750 for bryet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...