Vent180dager Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 Hallo! Kjøpte nettop en Seagate Barracuda 2TB 7200RPM harddisk til å ha i ny PC-en. Den funker fett og er kjapp som bare det, men en gang iblant hører jeg en ganske høy pitch ulelyd. Jeg er ikke hundre prosent sikker på om det faktisk er harddisken som lager lyden, men det virker mest sannsynelig. Det er enten den eller fremre kabinettvifte. Men dersom lyden kommer fra harddisken; er dette noe jeg burde se på? Eventuelt hvordan kan jeg fikse det? Holder den på å stryke allerede? Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 høres det ut som et chirp, type fuglekvitter. Da er det lesehodet som gjør noe rart. Jeg hadde samme problemet på min nye Seagate disk også, men etter at jeg oppdaterte firmware'en, så forsvant lyden. Mange som har hatt samme problem http://knowledge.seagate.com/articles/en_US/FAQ/223651en Lenke til kommentar
Vent180dager Skrevet 5. november 2012 Forfatter Del Skrevet 5. november 2012 (endret) Jeg ser at den updateren jeg laster ned heter Barracuda (1TB/disk) (...). Trenger jeg å finne en updater hvor det står 2TB? Eller virker denne updateren for alle som er listet på siden? Edit: Satset på ja og installerte det. PC-en started på nytt og jeg antar at installasjonen var vellykket, selv om jeg ikke fikk noen beskjed om at alt gikk vel. Er det noen måte å se om det faktisk virket på? Lyden er der ennå. Det høres ikke så veldig ut som en fugl, mer som en lys bilskrens eller noe i den dur. Endret 5. november 2012 av Vent180dager Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Den skal kjøre en hel sekvens i rett etter bios, du får melding på skjermen at den finner og oppdaterer firmware. Sjekk hvilken firmaware du har på disken hvis du har CC4H har du den siste. Lenke til kommentar
Vent180dager Skrevet 5. november 2012 Forfatter Del Skrevet 5. november 2012 Det kom opp en hau med ting i BIOS da jeg kjørte det, men likevel står det at jeg har Firmware Revision CC43. Pussig. Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 (endret) Da fikk ikke du oppdatert, kanskje den ikke fant disken? Hvilken kontroller har du disken på? Prøv igjen, ser fra linken du ga i første innlegg at du har modell nr: ST2000DM001. Den modellen er støttet i linken jeg ga, så det skal gå. Se etter eventuelle feilmeldinger, firmware update programmet fra seagate går igjennom alle diskene dine. Endret 5. november 2012 av ZanZel Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 (endret) Nevermind Så nettopp at det(CC43) er en ny firmware for modellen. CC4H er eldre eller ikke kompatibel. Da vet jeg ikke om noen løsning for problemet ditt. http://www.overclock...00dm001-2tb-hdd Endret 5. november 2012 av ZanZel Lenke til kommentar
Vent180dager Skrevet 5. november 2012 Forfatter Del Skrevet 5. november 2012 Det viser seg at det ikke er harddisken alikevel. Fant en video som viser akkurat problemet jeg har med samme lyden. Er visst strømforsyningen som støyer. Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Fan... har jo samma lyden her og!! Har bare ikke rukket å finne ut hvor den kom fra Lenke til kommentar
Vent180dager Skrevet 6. november 2012 Forfatter Del Skrevet 6. november 2012 Fan... har jo samma lyden her og!! Har bare ikke rukket å finne ut hvor den kom fra Jeg ser i signaturen din at du òg har en Corsair HX-series strømforsyning. Hvis du ser på den filmen jeg linket til tidligere så kan det hende det er vifta til psu som støyer. I så fall har jeg lest at mange har RMA-et den og fått tilbake en ny en. Noen hadde også fått en oppgradering! (Eksempelet jeg så var en som sendte inn en HX650 og fikk tilbake en HX750 for bryet). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå