Gå til innhold

[Løst] Kjøling til GTX 670! AMP

Anbefalte innlegg

Hei og hopp..

Mine Zotac GTX 670 AMP! kort i SLI bråker en gooood del, og lurer derfor på om det er noen måte å fjerne denne støyen ved å bytte ut viftesettet? MÅ jeg har vannblokker for at det skal bråke mindre, eller er det noen lettere måte å endre dette på? Jeg ønsker ikke justere viftehastigheten manuelt, grunnet at de blir ganske varme da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor varme blir de da? Nvidia har ofte en ganske så aggressiv vifteprofil så det kan godt tenkes at du kan fire litt på viftehastigheten. Du kan tjene noen grader på å bytte pasta, men dette koster ofte mer enn det smaker.

Ellers så er jo god ventilasjon i kassa og litt plass mellom kortene gode virkemidler for å holde tempen nede. Å smette på seg en ullgenser og justere romtempen noen hakk kan også være en idé hvis denne er høy.

Ellers så er alternativene dine vannblokker eller tredjeparts luftkjølere. Med vannkjøling kan du slippe unna med 2-3000kr, mens luftkjølere vil komme seg på halvparten ca.

Lenke til kommentar

Hvor varme blir de da? Nvidia har ofte en ganske så aggressiv vifteprofil så det kan godt tenkes at du kan fire litt på viftehastigheten. Du kan tjene noen grader på å bytte pasta, men dette koster ofte mer enn det smaker.

Ellers så er jo god ventilasjon i kassa og litt plass mellom kortene gode virkemidler for å holde tempen nede. Å smette på seg en ullgenser og justere romtempen noen hakk kan også være en idé hvis denne er høy.

Ellers så er alternativene dine vannblokker eller tredjeparts luftkjølere. Med vannkjøling kan du slippe unna med 2-3000kr, mens luftkjølere vil komme seg på halvparten ca.

Takk for svar. Kortene sitter rimelig tett inntil hverandre, noe jeg ikke kan endre grunnet porten. Kjølingen i kabinettet er veldig god. Vet ikke om jeg gidder å investere i nytt HK bare pga skjermkortene. :-)

Lenke til kommentar

Hei og hopp..

Mine Zotac GTX 670 AMP! kort i SLI bråker en gooood del, og lurer derfor på om det er noen måte å fjerne denne støyen ved å bytte ut viftesettet? MÅ jeg har vannblokker for at det skal bråke mindre, eller er det noen lettere måte å endre dette på? Jeg ønsker ikke justere viftehastigheten manuelt, grunnet at de blir ganske varme da.

selg kortene og kjøp asus sine 670 DirectCU II kort. jeg har 2 slike i sli, er helt lydløst.

Lenke til kommentar

Problemet er helt enkelt at det er fungerer ikke å sette to grafikkort kloss inntil hverandre hvis kjøleren er av åpent design.

Skaff deg nytt hovedkort eller andre kort som tar mindre plass.

Der hadde du feil gitt (selvom det er et godt poeng).. Etter å ha skrudd på noen skiver på begge skjemkort, hadde jeg MAX 76 på øverste og max 53 på nederste. Yey!!! Har også tenkt på nytt hk, men det blir ikke før jeg kjøper ny cpu. :)

http://www.techpower..._Edition/1.html

Du kan prøve å sette på noenskiver for å feste kjøleren bedre.

Et minus med kortet var; "Card had to be repaired first"

Jeg gjorde det som ble vist, la på 4 små skiver. Funket fett. Gikk ned 25 grader på det ene kortet etter test i Unigine Heaven med alt på max. Thank u! :w00t: BTW: 205 fps på max..

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...