enden Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Helt enig med deg norrick. Har man ikke hastverk så er det penger å spare på å handle demobrukt hos komplett. Setter man sammen et helt system fra samme webshop så kan denne forskjellen være med på å gjøre komplett til den billigste løsningen. Lavest pris og best service er gull! Lenke til kommentar
smas190 Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Hva er demovarer ? - Demovarer er varer som blir levert tilbake på 14-dager'n eller returer som har blitt byttet hos leverandører osv. eller noe som har blitt utstilt osv: bestilte meg ett rack kabinett som var utstilt i ett eller annet utstillingsvindu.. var helt nytt med alt av tilbehør.. så ut som de hadde lagt hånden på mekke bordet å slept den over slik at de hadde samlet opp alt av skruer og div ting å putta det i en plastpose å sendt med.. fordi jeg fikk alle mulige skruer (også som ikke passet), nøkler som hørte med kabinettet og noen andre nøkler som ikke passet, noen magneter (??) og div andre ting.. var en stor pose.. var ikke mangel på skruer her nei go komplett! var en kompis som så at det var ett rack kabinett der.. jeg så på det og bestilte etter 5min.. fordi det var AKKURAT samme rack kabinett som jeg hadde tenkt å bestille ca 6mnd før.. bare at det kostet 3k+ nytt... å det var litt mye.. men! fikk det til under halv pris Lenke til kommentar
Aggex Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Har bestillt Hovedkort og PSU som demovarer. På HK fulgte det ikkje med noen ting, bortsett frå eit par skruer. PSU fungerer helt perfekt. Veldig bra leveringstid også! Bestilte eit webcam og psu kl. 14:48 på onsdag og fikk pakken på posten kl: 9:00 neste dag. Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Har kjøpt demobrukt hovedkort til en nr. 2 server hos Komplett, virker helt fint. Men ville aldri ha kjøpt demobrukte varer til hovedmaskinen. Man vet aldri hva varene som er demobrukt har hvert igjennom. Det er _mange_ folk der ute som gjør mye rart med hardware under montering, og så når varene blir returnert kan de inneholde feil som er vanskelig å oppdage. Selv om Komplett tester varene for feil er det helt umulig å vite om et jovedkort har vært brukt på en måte som gjør at det kan ha skjulte feil. Det er ufattelig mange som har begynnt å overklokke uten at de vet hva de gjør på og uten at de har bra nok kjøling. Og mange har ike hørt om problemer ved statisk elektrisitet ved montering. Og forsendelsene av datakomponenter tilbake til butikkk kommer i ymse innpakkninger. Har en kompis som jobbet på en netbuttikk; han fortalte at ooptil 1/4 av returene kunne komme i dårlig innpakning. Vil tro at sjansen på feil på hovedkortet er ganske mye større for varer som har vært demobrukt. Når da prisen ofte ikke er så veldig mye billigere er det ikke alltid at det er verdt det. Lenke til kommentar
Lord Darkness Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 - Alle mangler/feil i forhold til en ny vare skal oppgies. Alt som ikke er nevnt, må kunne regnes som en mangel etter kjøpsloven. F.eks om det ikke står noe om at en driver-CD ikke følger med, så er det en mangel om den ikke gjør det. Kan någon posta en länk till var detta står i kjøpsloven? Jag har nämligen precis detta problem. Jag köpte ett MSI hovedkort som skulle ha TV-ut, FireWire och diagnostik-bracket. Inget av detta följde med. Detta står på Kompletts hemsida; Demovarene skal inneholde alle nødvendige deler og tilbehør for å kunne fungere på normalt vis, med unntak der det er spesifisert i produktinformasjonen at det er begrenset tilbehør som følger med. Hvis du kjøper en demovare og denne ikke fungerer, gjelder naturligvis samme reklamasjonsmuligheter og angrerett som ved alle andre kjøp. Detta står under produkten; Inneholder drivere, flatkabler og manual. Varen er demobrukt/ Erstatning fra leverandør. Varen kan ha skrumerker i fester o.l. Merking på emballasje behøver ikke samsvare med produktet. Detta står på min order; MSI K7N2G-ILSR Hovedkort Socket A D-DDR nForce2IGP/MCP-T VGA,S-ATA,1394 -Demo1 Utan FireWire bracketen kan jag inte använda denna funktion som klart och tydligt står på produktbeskrivelsen i sendingsbekreftelsen och kvitteringen. Jag hade heller ingen vetskap om att många av de funktioner som detta kort har var på brackets, så i Kompletts beskrivelse skulle det ha stått "OBS; MANGLER BRACKETS, SÅ KORTET HAR SVÆRT NEDSATTE FUNKSJONER!" eller dylikt, inte bara vad som ingår. Driverne som följde med har varit fel både på detta kort och kortet som jag fick först (som var DOA...). Jag tycker det är helt okey att jag inte får originalembalasje, S-ATA kablar, skruver etc etc, men dessa brackets har funktioner som är anledningen till att jag köpte just detta kort (selges enbart som Demo1, inte retail) och dom går inte att köpa löst som man kan göra med en S-ATA kabel! Nu sitter jag med ett kort som inte motsvarar det jag behöver, det har dessutom inte lyckats POST:a, någon som kanske beror på PSU (tydligen så kräver detta kort ett abnormt bra nätaggregat). Nu vill jag veta vad som gäller, jag anser att jag kan kansellera detta köp på grund av manglande drivare, FireWire och TV-ut etc på SÄLJARENS bekostnad. Har jag rätt eller fel? Jag ville dessutom häva köpet redan första gången då mitt moderkort (hovedkort) var trasigt vid ankomst (DOA) och det fattades delar till det. Då förklarade teknikern på komplett att jag inte hade rätt att returnera kortet på deras bekostnad, utan jag hade två val; 1. Skicka in kortet på RMa-retur och få ett nytt kort tillbaka, eller 2; Ångra köpet och sända tillbaka kortet på min bekostnad. Rätt eller fel? Tacksam för alla eventuella svar! //LD Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Jeg og en kompis bestilte hvert vårt asus a7n8x deluxe demo brukt..begge 2 fungerte helt topp! Jeg bestilte også et GeforceTi4600 skjermkort hvor agp akselerasjonen ikke fungerte, sendte det inn og fikk MSI TI4800 levert igjen på under 1uke. De har vanvittig bra service, og gode demobrukt priser! Kan virkelig anbefale komplett.no's demobrukte varer Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 - Alle mangler/feil i forhold til en ny vare skal oppgies. Alt som ikke er nevnt, må kunne regnes som en mangel etter kjøpsloven. F.eks om det ikke står noe om at en driver-CD ikke følger med, så er det en mangel om den ikke gjør det. Kan någon posta en länk till var detta står i kjøpsloven? Jag har nämligen precis detta problem. Jag köpte ett MSI hovedkort som skulle ha TV-ut, FireWire och diagnostik-bracket. Inget av detta följde med. Detta står på Kompletts hemsida; Demovarene skal inneholde alle nødvendige deler og tilbehør for å kunne fungere på normalt vis, med unntak der det er spesifisert i produktinformasjonen at det er begrenset tilbehør som følger med. Hvis du kjøper en demovare og denne ikke fungerer, gjelder naturligvis samme reklamasjonsmuligheter og angrerett som ved alle andre kjøp. Detta står under produkten; Inneholder drivere, flatkabler og manual. Varen er demobrukt/ Erstatning fra leverandør. Varen kan ha skrumerker i fester o.l. Merking på emballasje behøver ikke samsvare med produktet. Detta står på min order; MSI K7N2G-ILSR Hovedkort Socket A D-DDR nForce2IGP/MCP-T VGA,S-ATA,1394 -Demo1 Utan FireWire bracketen kan jag inte använda denna funktion som klart och tydligt står på produktbeskrivelsen i sendingsbekreftelsen och kvitteringen. Jag hade heller ingen vetskap om att många av de funktioner som detta kort har var på brackets, så i Kompletts beskrivelse skulle det ha stått "OBS; MANGLER BRACKETS, SÅ KORTET HAR SVÆRT NEDSATTE FUNKSJONER!" eller dylikt, inte bara vad som ingår. Driverne som följde med har varit fel både på detta kort och kortet som jag fick först (som var DOA...). Jag tycker det är helt okey att jag inte får originalembalasje, S-ATA kablar, skruver etc etc, men dessa brackets har funktioner som är anledningen till att jag köpte just detta kort (selges enbart som Demo1, inte retail) och dom går inte att köpa löst som man kan göra med en S-ATA kabel! Nu sitter jag med ett kort som inte motsvarar det jag behöver, det har dessutom inte lyckats POST:a, någon som kanske beror på PSU (tydligen så kräver detta kort ett abnormt bra nätaggregat). Nu vill jag veta vad som gäller, jag anser att jag kan kansellera detta köp på grund av manglande drivare, FireWire och TV-ut etc på SÄLJARENS bekostnad. Har jag rätt eller fel? Jag ville dessutom häva köpet redan första gången då mitt moderkort (hovedkort) var trasigt vid ankomst (DOA) och det fattades delar till det. Då förklarade teknikern på komplett att jag inte hade rätt att returnera kortet på deras bekostnad, utan jag hade två val; 1. Skicka in kortet på RMa-retur och få ett nytt kort tillbaka, eller 2; Ångra köpet och sända tillbaka kortet på min bekostnad. Rätt eller fel? Tacksam för alla eventuella svar! //LD Sjekk på MSI's hjemmesider om de brackettene faktisk følger med på NY vare. Hvis de gjør det; så er det for dårlig av Komplett.no. Hvis MSI sier at de må kjøpes ved siden av, så har du ingenting å klage over. Kortet HAR alt som MSI leverer med nye kort .. så hvorfor skal du få noe mer enn det da? Lenke til kommentar
dominus Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 demovarer hos Komplett er helt konge, til tider. Kjøpte et ASUS 850E bord fra de til 498 kroner for litt siden mens de enda hadde de i webshopen. eneste feil med varen var at det sto en klistrelapp på eska.. ruuler.. Men fikk og et skjermkort som toasta agp porten min fordi ett eller annet kjøtthode hadde brukt, hold dere fast, aluminiumsfolie mellom gpu og kjøleribba.. jeg så da for farsken ikke den fliken som stakk ut under kjøleribba og ned på kretskortet så ikke alt blir testet for å si det sånn... Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 bare lurer på en ting.. hva betyr D.O.A??? og jeg kjøpte et GF4 ti4600 til min maskin der det stod at det var en demo1 (se beskrivelse tidligere på denne topic. og den var STRØKEN og jøss ikke brukt heller som det stod der.. Komplett er da et meget seriøst nettbutikk (jaj seff også stasjonær). Så jeg vil si det at det er lurt å sjekke om det står demo1 i beskrivelsen for da er det som forklart oftest erstattning fra produsent eller et komponent som bare ikke er blitt solgt før det ikke var populært lengre... Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 DOA betyr Dead On Arrival- Død ved ankomst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå