Gå til innhold

Demo varer hos komplett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

de funker nok helt vanlig, men det er ikke sikkert du får med all bundlen, og det kan være fingermerker, og esken kan være ødelagt eller ikke esken du skal ha i hele tatt, ville ikke kjøpt derfra om det var til Main pc'n din, men om du trenger til Nr2 så er det jo ett fint alternativ.

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt fler skjermkort der, og 2 av dem(begge nvidia) ble levert i en pen liten asus eske, med kort forsvarlig pakket inn. Mens et ATI kort ble levert i full vanlig boundle med s-video kabel, driver cd og manualer(i orginal eske).

Varierer, men pleier og fungere utmerket(utenom et Ti4600 kort jeg kjøpte nylig som var DOA :grumpy: ).

Lenke til kommentar

Faktasetninger om "Demovarer" :

- Alle varene testes nok før de sendes ut

- Demovarer er varer som blir levert tilbake på 14-dager'n eller returer som har blitt byttet hos leverandører osv.

- Du har samme garanti om ikke annet er oppgitt

- Du har samme reklamasjonsrett, uansett om noe annet er oppgitt

- Alle mangler/feil i forhold til en ny vare skal oppgies. Alt som ikke er nevnt, må kunne regnes som en mangel etter kjøpsloven. F.eks om det ikke står noe om at en driver-CD ikke følger med, så er det en mangel om den ikke gjør det.

- Varer merket med "Demo" er 'brukte' varer etc.

- Varer merket med "Demo1" er ubrukte, helt flunka nye varer. F.eks utgåtte produkter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Som det står i siggen min (for øyeblikket) så er mitt hk på service pga en rar feil. Dette er demobrukt. Det er nå 6 dager siden de mottok det, og nå er et spiller nytt på vei tilbake. Resultat: 45% rabatt + litt tålmodighet = ok deal for et nytt hk

De ordner opp hvis noe er galt, og skulle du være blandt de heldige så kommer det et nyere/bedre produkt i retur.

Sjelden jeg har opplevd å ikke få med nødvendig utstyr (drivere alster jeg uansett ned, og bundlet programvare har jeg uansett liggende)

Lenke til kommentar

Har heller ikke hatt problemer med retur i den forstand at de ikke ordnet opp, men det som tidligere var et problem var at dette kunne ta opp til 30 dager, etter en runde med disk har dette rettet seg betraktelig og jeg må si at de 6 siste mnd har jeg vert svert så fornøyd,har til og med fått forhåndsretur.

Lenke til kommentar
Har heller ikke hatt problemer med retur i den forstand at de ikke ordnet opp, men det som tidligere var et problem var at dette kunne ta opp til 30 dager, etter en runde med disk har dette rettet seg betraktelig og jeg må si at de 6 siste mnd har jeg vert svert så fornøyd,har til og med fått forhåndsretur.

Forhåndsretur? Hvordan virker det mon tro?

Lenke til kommentar
Faktasetninger om "Demovarer" :

- Alle varene testes nok før de sendes ut

Dette vet jeg med 100% sikkerhet at det ikke gjøres.

Jeg bestilte en gang i tiden en demobrukt router og til min store forskrekkelse så jeg at det fulgte med en feilbeskrivning fra komplett.se!

Koblet opp routeren og fant fort ut av at feilbeskrivelsen stemte.

Sikkert bare en stor glipp fra komplett og de beklaget seg med å gi meg en enda bedre router. :woot:

Jeg har også hatt store problemer med 2 stk demobrukte IBM harddisker...

De varte vel i 1 måneds tid, sendte de direkte inn til IBM uten å fått svar enda.

Jeg kjøpte også et MSI GF4Ti4400 som skulle kun være demobrukt, jeg mottok varen og så at viften holdt på å løsne og ved nærmere inspeksjon så jeg at viften har vært tatt av flere ganger, selve GPU'en var oppskrapet og man så tydelig at det hadde vært montert andre kjøleløsninger der, spesielt siden jeg fant noe sølv-goop smurt utover halve skjermkortet.

Dette kortet har vært kraftig overklokket og man merket store grafiske feil.

Fikk byttet dette uten noe problem.

Skal nå sende inn et MSI 875 NEO-FIS2R som er D.O.A, dette er også en demo vare som jeg har hatt masse problemer med. Dette er ikke komplett sin "feil" siden det er snakk om produksjonsfeil på hele denne serien med hovedkort.

Det kan virke som om det er et sjansespill hvor du uansett kommer til å vinne. Hvis varen fungerer så er det greit, fungerer den ikke så vil du motta ny erstatningsvare og du har da kansje betalt halvparten av det nyprisen er.

Ulempen er jo selvfølgelig at du må risikere en 3-4 ukers ventetid på returvaren.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...