Gå til innhold

Blakk!

Charlie91

Anbefalte innlegg

Som mange har nevnt før meg så er det nok all småhandlinga di som gjør at budsjettet ditt sprekker.

Jeg hadde et urimelig høyt forbruk på mat og dagligvarer en periode som jeg ikke helt skjønte hva gikk til. I løpet av en måned tok jeg med meg alt av kvitteringer og la sammen på slutten av måneden. Kategoriserte inn i f.eks: Mat, brus, godteri, tobakk, aviser/blader, alkohol og annet (lyspærer, toalettpapir, tannkrem osv...).

Fant fort ut hva jeg brukte mest penger på. Alkohol og tobakk var høyt, det kom ikke som noen bombe, det var jeg klar over, men herregud så mye jeg brukte på brus og godteri!!

Litt potetgull der, noe sjokolade der, en nonstop-pose der og en halvliter brus der gjorde sitt innhogg. Var overraska over hvor mye det blei i løpet av en gjennomsnittlig måned.

Nå var ikke jeg i en sånn situasjon at jeg MÅTTE kutte ned, men gjorde det alikevel. Mer spart.

Anbefaler deg å gjøre noe av det samme, så får du i det minste litt mer kontroll og er bedre klar over akkurat HVA pengene dine går til. Det gjør det lettere å styre. "Mange bekker små.... "

Du har kommet et langt steg på vei, ved å prøve å få oversikt - Det er mye bedre enn å snu ryggen til og bare la det "balle på seg". Da kan du fort få besøk av Hallgeir.

Som allerede foreslått; ta kontakt med kreditorene dine, vær ærlig og forklar situasjonen. Tror du kan bli overraska over hvor hjelpsomme dem aller fleste er. Dem er bare ute etter å få tilbake pengene sine, og hjelper deg gjerne med å få til dette.

Ikke minst så vil kontroll og oversikt gjøre underverker med humør og motivasjon. Enda så er ikke gjelda di vokst seg over hodet ditt, så med litt stålvilje så går det her helt fint.

Endret av Gurglemuffin
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er så absolutt sunt. Kle deg etter været. Når du da kommer på jobb så er du våken og rød i kinnene. Super start på dagen.

Kan skrive under på denne. Har ca. 20 minutter å gå til jobb hver morgen, og det er rett og slett skjønt. Selv i 30-35 minus som vi får her i midt-Sverige.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...