Sokrates007 Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 (endret) Hei! Jeg opplever noen komplikasjoner på hovedkortet mitt. For en liten stund tilbake la jeg merke til at PCen begynte reagere noe tregere, så jeg sjekket "Windows Task Manager" for å se hva som egentlig foregikk. Jeg så at CPUen bare skjøt til vêrs hver gang jeg åpnet et program, og når jeg ikke gjorde noenting så hadde jeg rundt 30-35% usage. Når jeg åpnet Google Chrome alene, så skjøt CPUen opp til hele 60-70%, og da jeg ville spille League of Legends i tillegg så gikk den bare enda høyere. Så jeg ante det var noe feil. Jeg regner ikke med det er noe feil med selve CPUen min, men ante om det kanskje var noe galt med hovedkortet. Per i dag har mitt Asus P8Z68-V PRO hovedkort versjon 0606 på BIOS, jeg leste litt på asus sine nettsider, og så at den nyeste versjonen 3204 kanskje kan løse noen av problemene mine. Jeg prøvde å oppdatere gjennom "Asus-appen" som heter "Asus AI Suite", men den bare laster uten at det skjer noe... Med andre ord så oppdateres den ikke. Jeg prøvde også velge path manuelt, men skjedde ikke stort da heller. Er det noen som vet hvordan jeg får oppdatert BIOS'en min på noen annen måte? Jeg har ikke prøvd EZ_FLASH da jeg ikke helt vet hvordan flashing etc fungerer. Jeg setter stor pris på innspill og så videre, for den som har det. Endret 4. november 2012 av Sokrates007 Lenke til kommentar
aam01 Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 (endret) For det første så kan du ikke oppdatere BIOS i Windows, BIOS oppdateres i BIOS. Les manualen punkt 3.10.2. og gjør det som står der. Hvis du ikke har manualen så last den ned fra Asus. Sørg også for at du har lastet ned siste BIOS-oppdatering og lagt den på en minnepinne. Jeg har selv dette hovedkortet og jeg har oppdatert det et par ganger uten problemer. Endret 4. november 2012 av aam01 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 La en ting være klart her, du kan oppdatere BIOS fra Windows ved hjelp av Asus AI Suite, det har jeg gjort selv en del ganger uten problemer. Leser du 3.10.1 i manualen så vil du se at du kan bruke Asus Update til å oppdatere BIOS i Windows. amm01 tar feil hvis han påstår at BIOS ikke kan oppdateres i Windows, jeg har hatt 6 eller 8 Asus HK og har aldri opplevd problemer med å oppdatere BIOS i Windows. Når det er sagt, foretrekker jeg å bruke Asus EZ Flash for å oppdatere BIOS. Men det går fint å oppdatere BIOS via Windows. Har som sagt aldri hatt problemer med å oppdatere BIOS, enten via Asus Update eller EZ Flash. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå