Louboutin Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 Hei, jeg har prøvd å selge noen par sko via finn.no, og fikk en sms fra en dame (på engelsk) som ville kjøpe de. Hun sa at hun skulle overføre så så mye via paypal og hun fikk email-adressen min på paypal. Så sendte hun denne eposten: "Hello....Just want you to know that i have just made the payment and your money has been deducted from my account..kindly get the items ship out and email the tracking number to paypal so that they can verify and credit your account with immediate effect..kindly get the items ship out today..hope to hear back from you soon Here is the shipping address again: blablabla Nigeria" Jeg er ny på dette, men varselbjellene ringer her. Er det sånn at paypal må ha tracking-nummeret før jeg kan se at pengene kommer inn? Jeg vil jo ikke sende noe før JEG har fått pengene inn på paypalen min trygt og godt. Vet dere hvordan det er vanlig å gjøre betalinger på FINN torget? Hadde blitt veldig takknemmelig for hjelp. Lenke til kommentar
Louboutin Skrevet 4. november 2012 Forfatter Del Skrevet 4. november 2012 Mener du det er forsøk på svindel (at jeg aldri ville fått betalingen min)? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 En lignene sak her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1468104 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 Hei, jeg har prøvd å selge noen par sko via finn.no, og fikk en sms fra en dame (på engelsk) som ville kjøpe de. Hun nevnte vel aldri «sko» i e-posten sin? De skriver alltid «please ship the items», aldri «please ship the shoes». En grei regel er å ignorere alle henvendelser på engelsk, og aldri sende noe før du har mottatt betaling (evt. via Finn.nos sikre løsning). Lenke til kommentar
Louboutin Skrevet 4. november 2012 Forfatter Del Skrevet 4. november 2012 Takk for svar! Det stod "are the (shoes) still available" i smsen, så det virket litt "masseprodusert". Kjedelig. Lenke til kommentar
GrandAndreasK Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 lol.... jeg har hørt denne regla hær 1000 ganger før.... Ikke oppgi mobilnummeret ditt på Finn og bruk alltid FINN betalingsgaranti. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå